Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Finner absolutt ingen grunn til å bruke Vista til å spille med eller å bruke det som hoved OS. Den har fremdeles ingen lydstack oppe og en rekke andre API'er er mangelvare. Ytelsen kan muligens være bedre i enkelte tilfeller, men stabiliteten er noe annet. Også drivere er et stort problem,

5535856[/snapback]

Er dette noe du har problemer med? Det fungerer svært fint på min pc. Spillopplevelsen på Vista kommer til å bli større pga. at det er kun spillet som bruker datakraften, alt annet kobles ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finner absolutt ingen grunn til å bruke Vista til å spille med eller å bruke det som hoved OS. Den har fremdeles ingen lydstack oppe og en rekke andre API'er er mangelvare. Ytelsen kan muligens være bedre i enkelte tilfeller, men stabiliteten er noe annet. Også drivere er et stort problem,

5535856[/snapback]

Er dette noe du har problemer med? Det fungerer svært fint på min pc. Spillopplevelsen på Vista kommer til å bli større pga. at det er kun spillet som bruker datakraften, alt annet kobles ut.

5536414[/snapback]

 

 

Gjelder dette i de buildsene som dere bruker nå?

Lenke til kommentar
Rått ,, trodde ikke denne funkjsjonen ville komme før det ferdige produktet.. :)  Men hvor får dere tak i windows vista?  Lukter jeg sjørøvere?  ;)

5536589[/snapback]

Jeg laster ned min fra beta sidene uten sjørøveri, og det har lite for seg å gi deg link til downloadsiden for du kommer ikke inn der. Andre har sikkert tilgang til Vista via MSDN abbonement.

 

Om det er noen pirater her vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

BF2 vil ikke spille i 5270, fordi den ikke finner dx9c, bare 10! Hele systemet er ustabilt og jeg må vente på alt som utføres. Bare det å åpne computer tar tid. Har lagt in vistadrivere til alt. Endelig er XP inne igjen. Vista har MYE igjen før det er brukbart. Og det jobber med noe konstant. Hele den siste dagen har det stått og surret med ett eller annet. Blir aldri ferdig. 3D ytelsen er ubrukelig.

 

Det ser veldig bra ut da, IE7 ser bedre ut. Gleder meg til det er ferdig.

Lenke til kommentar

har innstallert vista nå, prøvde først i vmware, men det fikk jeg ikke til, dessuten måtte jeg skjule den andre os partisjonen for at jeg skulle få innstallere det. Det som umiddelbart slo meg var hvor mye plass vista trengte, greit at vi ikke har så mye bekymringer om lagringsplass lengre, men når vista tar beslag på 7,5 GB så synes jeg det tar litt av, håper det ikke blir så mye i den ordentlige versjonen. XP lå jo på rundt 1GB +/- så synes det var en drastisk økning. Hvis det blir sånn, kommer ikke jeg til å kjøpe vista før nlite har har kommet med program tilpasset for slanke vista ganske dramatisk. Har lyst til å bruke lagringsplassen på andre ting enn os :). Ellers fungerte det greit, den lastet ned drivere for lydkortet mitt via nettet, men ville ikke spille av lyd, og WMP ville ikke spille av lydfiler eller video med lyd, ja ja det er jo bare en beta :). Dessuten innstallerte den 32 bit versjonen av oset selv om jeg har amd64, men betaen er vel kanskje bare 32bit. De gjennomsiktige menyene/vinduene fungerte ihvertfall perfekt hos meg. Ellers tror jeg at den advarselsvinduet som kommer hver gang du prøver åpne et ikon i f.eks kontrollpanel kommer til å bli slått av ganske fort hos folk, de skulle vært sånn innlæringsfunksjon som hos brannmuren at du kunne krysse av for alltid godta, det savnet jeg.

jepp dette var mitt førsteinntrykk.

Endret av nerd-light
Lenke til kommentar
Ellers tror jeg at den advarselsvinduet som kommer hver gang du prøver åpne et ikon i f.eks kontrollpanel kommer til å bli slått av ganske fort hos folk, de skulle vært sånn innlæringsfunksjon som hos brannmuren at du kunne krysse av for alltid godta, det savnet jeg.

5550019[/snapback]

Hvorfor tror du den er der for? For at den skal bli slått av og senke sikkerheten?
Lenke til kommentar

De som klager på det advarselvinduet burde se litt tilbake og sjekket hva det står nedest til høyre på skrivebordet.. nemlig beta.

 

MS har alltid vært veldig brukervennlig, både i oppsett og funksjonalitet. Det kommer nok til å bli veldig forbedret fram mot lanseringen sent i år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...