Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke så veldig trist synes jeg. At det kommer CTP releaser med jevne mellomrum er det viktigste for testingen fram mot det ferdige produktet, så kan de kalle det hva de vil. Gleder meg til neste CTP som antakelig kommer om et par-tre uker.

 

En enkelt DVD for samtlige Vista utgaver hadde vert kjekt, men ikke så veldig viktig.

Lenke til kommentar
Skal ikke Windows Vista bli sluppet ut 24. Mai 2006? Det er i hvertfall det jeg har  hørt

5524018[/snapback]

 

Det er jeg sikker på at IKKE stemmer. Det er ikke gitt noen dato, men MS har hele tiden sagt andre halvdel av 2006. Og de fleste rykter sier i fjerde kvartal, oktober/november. Mulig det er en av CTP'ene som kommer i mai du har hørt om.

 

The next Vista CTP, due just after mid-February, will be the first "feature-complete" public release of Vista. In Q2 2005, as Allchin told me (April 12, 2006 according to my sources), Microsoft will ship a public release of Windows Vista as part of its Customer Preview Program (CPP). This will essentially be the April 2005 CTP, but the company will also refer to this release as Beta 2.

Sitat fra WinSuperSite

Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke lest alle postene her, sånn i tilfelle det har blitt tatt opp. Men leste et sted på nettet at du MÅ ha et skjermkort som støtter Dx10 for at vista skal funke? Er dette bare et usant rykte eller sant?

5527504[/snapback]

Det er ikke sant. Du må ha skjermkort som støtter Dx9 for å ha glede av endel av de grafiske effektene i Vista. Driverne må også oppfylle visse krav.

 

Eldre skjermkort vil også virke, men man får ikke benyttet alle skjermeffektene (populært kalt Glass).

Lenke til kommentar

Herregud hvor mange idioter som finnes på forumet til itavisen.no:

 

Microsoft gjør dette på feil måte:

 

Linux og Mac er en stålplate, hvor man har borret noen få hull.

Windows er mer som å tette en tesil med tannpirkere.

 

Snart får du vel opp en boble til hver eneste beregning prosessoren utfører med ja nei alternativer på om den får lov å fortsette. Produktive greier.

 

Har alltid savnet en "jeg prøver lykken" knapp i disse boksene.

 

Hvis systemet virkelig er *sikkert*, er det jo ikke sårbart for "virus" heller. Slike utnytter aller oftest designfeil eller sikkerhetsfeil.

 

Ja, Vista bør i utgangspunktet ha et design som ikke gjør det like levedyktig for virus og ormer, mer likt Unix systemer. Det er tiltak som "lett" kan fikses for å unngå en del problemer vi hadde med XP.

 

Jeg håper Vitsa blir mer likt OS X, og at MS-plattformer blir lettere å leve med. All denne patchingen, shields, ActiveX-ormer osv gjør det vanskelig å være MS-kunde.

 

Ønskeliste til Vista:

 

- Bedre console,

- Bedre design for kjøring av ActiveX og GUI for å i større grad unngå ormer og virus.

- Superbruker deaktiviert (OS X approach), passord kreves for å få superbruker tilgang for å gjøre en kritisk operasjon.

- IE med tabs, bedre design for vinduer, gjerne mer OS X kopiering ++

 

Jeg kjører idag XP når jeg må utvikle i .Net eller kjøre program som kun kjører i Win, men unngår det for enhver pris så lenge jeg ikke må.

 

Når det gjelder AntiSpyware og AntiVirus, så vil nok ingen av delene følge Windows direkte .. Litt synd for AntiSpyware sin del. Jeg har etter hvert flere års erfaring med å reparere datamaskiner for alt fra brukerfeil til maskinvarefeil, og jeg har funnet ut at Spybot Search & Destroy, Lavasoft Ad-Aware SE Personal og Microsoft AntiSpyware overlapper hverandre utmerket i å finne stygge ting (eksempelvis dialers, WhenU.Save, Gator, osv...).

 

MEN ... Og her kommer grunnen for at jeg skriver ... Jeg vil aldri i mitt liv HA et Microsoft produsert AntiVirus-program. I hvert fall ikke når selv giganten Symantec er for dårlig til det.

 

For dårlig sier jeg? Ja det mildt sagt SUGER!

Sjekk ut denne siden: http://www.av-comparatives.org/

Ut i fra forrige test (retrospective/pro-active) .. der testen, slik jeg har skjønt det, går på å finne virus etter hvert som systemet blir "truffet" .. Så har NOD32 (<3) 1.plass med 62 % (mai-testen viser 70 %). Symantec Norton ligger med 11 %, AVG som er gratis, ligger med 4 % .. og en god andreplass ligger på BitDefender med 49 % ...

 

( http://www.av-comparatives.org/seiten/ergebnisse_2005_11.php )

 

Tipper et Microsoft AV ligger minst like dårlig an som Symantec

 

Får lyst til å ta selvmord. Jeg gidder ikke å svare dem, det er så vanskelig å holde en debatt der.

Lenke til kommentar

Noen som har hatt noen framskritt med å få sitt Geforce 6600 GT til å aktivere Aero Glass? Har prøvd noen eksterimentelle drivere, men ingen resultat. Installert på min andre maskin har på et Radeon 9800 Pro -kort, fungerte fint. Nå er den veldig svak i forhold til den jeg bruker her, så ikke helt ideelt.

 

Problemet er at skjermen blir svart under installasjonen. Sikkert ved installering av skjermkortdriverene som ligger som standard. Og pga. det klarer jeg ikke få satt opp hele installasjonen som ønsket. Fungerer å bare starte maskinen på nytt etter en stund ved å håpe installasjonen ble ferdig.

 

Hmm.. lurer på om VGA-mode fungerer ved starten av en installasjon. Noen som vet nå? Skal teste etterpå muligens.

Lenke til kommentar
Bruker du 5270? Den fungerer fint på mitt Go 6800.

5531494[/snapback]

Ja, bruker 5270. Men som sagt, mitt er et GF 6600 GT-kort. Skal prøve å sjekke litt mer rundt etter løsninger. Har funnet flere som har problemer med dette kortet. Ingen som har en sikker løsning ennå.

Lenke til kommentar

Finner absolutt ingen grunn til å bruke Vista til å spille med eller å bruke det som hoved OS. Den har fremdeles ingen lydstack oppe og en rekke andre API'er er mangelvare. Ytelsen kan muligens være bedre i enkelte tilfeller, men stabiliteten er noe annet. Også drivere er et stort problem,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...