Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Noen som har klart å installere antivirusprogramvare i build 5270 enda?

 

Jeg får bare access denied selv om jeg er lokal admin på pc'en :(

5393223[/snapback]

Jeg har ikke noe antivirus på min Vista installasjon, men Antivir virker visst.

http://www.free-av.com/

5395552[/snapback]

 

 

det følger med windows defender i allefall

og antivirus program skal følge med i sluttproduktett..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
og antivirus program skal følge med i sluttproduktett..

5395636[/snapback]

Er du helt sikker på det?

 

Fra http://www.microsoft.com/windowsvista/features/default.aspx

In addition to using these built-in Windows Vista features, you should help keep your computer healthy by using antivirus software such as Windows OneCare or an antivirus solution from one of Microsoft's partners.
Lenke til kommentar
og antivirus program skal følge med i sluttproduktett..

5395636[/snapback]

Er du helt sikker på det?

 

Fra http://www.microsoft.com/windowsvista/features/default.aspx

In addition to using these built-in Windows Vista features, you should help keep your computer healthy by using antivirus software such as Windows OneCare or an antivirus solution from one of Microsoft's partners.

5395742[/snapback]

 

vet jo ikke helt 100%

de lager jo flere versjoner.

Endret av mrMKE
Lenke til kommentar
Birger_Nord Postet i dag, 00:14

  Tror denne kan være til stor interesse for de som lurer på hvordan Vista er bygd opp, og hvilke muligheter den har.

Ja, flott å få litt grundig info om en del av disse tingene, ikke minst fordi bla jeg selv har lurt litt på om dette er alt de har fått til på 5 år, sånn ved første øyekast. Jeg lar meg ikke imponere så veldig at man kan se flere bilder oppå hverandre og denslags grafiske greier... Men ting som optimalisering av kommunikasjon mellom minne og feks en dualcore cpu, nytt opplegg for å tildele masse resurser til aktive oppgaver uten at man opplever lagg, drivere i usermode osv osv, er alle ting som fanger min interesse. Og hvordan det jobbes med kompabillitet var også interessant syns jeg.

 

Så gjenstår det jo å se hvor bra det blir i praksis til slutt da, drivere i usermode er slik jeg oppfatter det eksempelvis ikke udelt positivt, det samme kan man vel si om sikkerheten. Det er vel med os laging, som det meste annet her i verden, både fordeler og ulemper med de fleste endringer, særlig da når noe skal bli sikrere :)

Lenke til kommentar

Problemmet med å gjøre ting mere sikkert er at folk er vant til sånn det er i dag. At det blir mere tungvindt synes jeg faktisk er bra, dette gjør det enklere å hindre ting som installerer seg uten at du selv vet det.

 

Det at Vista skal se stilligere ut er heller ikke no big deal for meg.. men faktisk alt det andre ;)

Lenke til kommentar
Birger_Nord Postet i dag, 00:14

  Tror denne kan være til stor interesse for de som lurer på hvordan Vista er bygd opp, og hvilke muligheter den har.

Ja, flott å få litt grundig info om en del av disse tingene, ikke minst fordi bla jeg selv har lurt litt på om dette er alt de har fått til på 5 år, sånn ved første øyekast. Jeg lar meg ikke imponere så veldig at man kan se flere bilder oppå hverandre og denslags grafiske greier... Men ting som optimalisering av kommunikasjon mellom minne og feks en dualcore cpu, nytt opplegg for å tildele masse resurser til aktive oppgaver uten at man opplever lagg, drivere i usermode osv osv, er alle ting som fanger min interesse. Og hvordan det jobbes med kompabillitet var også interessant syns jeg.

 

Så gjenstår det jo å se hvor bra det blir i praksis til slutt da, drivere i usermode er slik jeg oppfatter det eksempelvis ikke udelt positivt, det samme kan man vel si om sikkerheten. Det er vel med os laging, som det meste annet her i verden, både fordeler og ulemper med de fleste endringer, særlig da når noe skal bli sikrere :)

5401243[/snapback]

 

 

Jeg er 200% enig. Gleder meg veldig til å se hvordan "usermode" funker. Det med å rotere vinduene og slikt ser egentlig litt stress ut, men det viser seg nok at det er bra ;)

Lenke til kommentar

Helt klart at dette vil nok kreve en viss tilvenning ja, husker godt første gang jeg så XP, da hadde jeg hatt en periode på et års tid med veldig lite databruk (vant med Win98 og bakover), og skulle sette inn et lydkort i en tilfeldig pc. Hva i alle dager, alt er blått, borte vekk, og hvor pokker er utforsker tenkte jeg med en gang...

Men tok ikke veldig lang tid før pipen fikk en annen tone, og nå tar jeg helst ikke i det gamle driten med illtang :D

 

Så det er nok håp, også for de litt skeptiske over tid tror jeg :)

Lenke til kommentar
Kan noen fortelle meg poenget med å rotere vinduene? Har ikke helt skjønt det enda..

5405025[/snapback]

 

 

flip3d du mener ?

 

feat_UX_09.jpg

 

du får raskere oversikt over alle vinduene.

veldig nyttig når du har mange like vinduer på startlinjen

 

feat_UX_08.jpg

alt+tab

 

 

feat_UX_07.jpg

Lenke til kommentar
Hvordan vil Vista bli mot spill? Har det kommet noen garantier om at "alt i xp vil fungere i vista".

5405829[/snapback]

 

det meste kommer til å fungere men ting som er avhengig av registerett kan få problemer for det er laget nytt system på registerett.

 

men det blir nok fiksett på en eller annen måte

 

dette har med virus og sikkerhet å gjøre..

directx10 kommer til å komme med vista så det blir bedre

og skriveborde bruker ikke 3d når du er inne i spillenne

Endret av mrMKE
Lenke til kommentar
directx10 kommer til å komme med  vista så det blir bedre

og skriveborde bruker ikke 3d når du er inne i spillenne

5406732[/snapback]

Jeg spiller de fleste spill i windowed mode.. hva skjer da?

5406747[/snapback]

bruker sikkert 3d i windows samtidig da...

Lenke til kommentar

Sliter med å få DVD brennern til å virke i Vista, er dette et vanlig problem? Den fungerer fint som leser, men nekter plent å brenne noe. Noen som har et forslag til et bra forum for slike problemer dersom dette ikke er stedet å spørre?

 

Personlig syns jeg Vista virker helt knall :dribble: Jeg er ikke så mye i tvil om at jeg skal kjøpe det når det kommer. Når betaversjonen virker så bra og stabil ser jeg virkelig fram til sluttproduktet. Regner med at det er såpass mye nytt både på "innsiden" og "det ytre" at jeg nok tror det blir verdt penga. Syns det er fint at det er endel fancy ting også, bra at også skjermkortet får kjørt seg litt også når man ikke spiller :yes:

Lenke til kommentar
Sliter med å få DVD brennern til å virke i Vista, er dette et vanlig problem? Den fungerer fint som leser, men nekter plent å brenne noe. Noen som har et forslag til et bra forum for slike problemer dersom dette ikke er stedet å spørre?

 

Personlig syns jeg Vista virker helt knall  :dribble:  Jeg er ikke så mye i tvil om at jeg skal kjøpe det når det kommer. Når betaversjonen virker så bra og stabil ser jeg virkelig fram til sluttproduktet. Regner med at det er såpass mye nytt både på "innsiden" og "det ytre" at jeg nok tror det blir verdt penga. Syns det er fint at det er endel fancy ting også, bra at også skjermkortet får kjørt seg litt også når man ikke spiller  :yes:

5406840[/snapback]

 

om du ikke liker virus så oppgraderer du nok.

det er nok ikke codec til brenneren din.

Lenke til kommentar

Sist jeg testa vista så eksisterte i allefall blåskjermen enda ;)

Fikk manet fram den med en driverkrasj første gangen, og andre gangen viste den seg under installasjon av selve OS'et.

 

Installasjonen i seg selv tok lengre tid enn med XP.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...