Gå til innhold

Beste 939 HK for under 1500 til OC?


Andy_12

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden du nevner overklokking ville jeg heller gått for dette hovedkortet; http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5490

 

JA det har aktiv chipset kjøling men det har også markedets mest stillegående vifte, jeg har kortet selv og er meget fornøyd med ytelsene. Litt negativt at det bare kan kjøre 2x 8x pciex i SLI men jeg kommer aldri til og kjøre sli så dette har lite å si. Uansett så er det vel umulig å merke forskjel på 8 og 16x pciex i sli...

Lenke til kommentar

De forslagene er omtrent det jeg har kommet til selv ;) Men er ASUS kortet mer stabilt? Trenger MINST 3.0 volt til RAM. Klarer ASUS kortet over 2.6 med den cpuen tror jeg at jeg går for det.

 

Edit: Kommer ikke til å kjøre SLI. Har forresten et sett med PDP 1Gb. Har klart 285Mhz på 2,8 volt. Vil ha mer for å se hvor langt de går.

Endret av Andy_12
Lenke til kommentar

Ett rimelig AMD system til overklokking i dag skal IKKJE ha en vanlig Athlon 64 men en Opteron!

 

Opteron 144, kr 1450

DFI nF4 Ultra-D, kr 1195

Gainward 7800GT Golden Sample, kr 3495

 

Etter min mening det beste du kan få idag, dersom du skal holde deg rundt 6k. Har du råd så kjøper du ett DFI nF4 SLI-DR Expert, som etter det vi har sett av tester skal være det beste overklokkingshovedkortet på s939.

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

Simalarion: Er ikke helt stø på det bios update greine, men jeg har sett på det kortet. Men tror jeg går for 7800Gt hvis pengene strekker til.

Samcki: Jeg er klar over potensialet til opteron, men 144 har kansje litt lav multiper og det er ingen butikker som ser ut til å få inn 146 og 148.

Lenke til kommentar
Simalarion: Er ikke helt stø på det bios update greine, men jeg har sett på det kortet. Men tror jeg går for 7800Gt hvis pengene strekker til.

Samcki: Jeg er klar over potensialet til opteron, men 144 har kansje litt lav multiper og det er ingen butikker som ser ut til å få inn 146 og 148.

5245058[/snapback]

 

 

du bør gå for det oppsettet Dragavon annbefalte, du skal ikke være redd for lav multiplier. DFI gir seg ikke før over 400 på HTT da er det bare regne :yes: 400 X 9 er 3,6 ghz så jeg tror ikke det stopper på HK for og si det sånn. så er DFI også suveren på Volt til ramen.

 

hadde litt lyst og annbefale deg DETTE HK SOM JEG HAR SELV men det gir "bare" 2,85 volt på ram men det er helt supert og veeeldig billig, det gjør ihvertfall HTT over 320 noe som betyr at en OC på 2,9 er klart mulig. de fleste korta nevnt her har hissige chipset vifter, MEN ASUS HAR et som er passivt kjølt men er litt dyrt.

Lenke til kommentar

Med ett DFI hovedkort har du rikelig å gå på selv med 9X multiplier på CPU. Mine 3 SLI-DR har alle fint klart 333mhz htt, eg har aldri prøvd å gå høyere enn det, har ikkje hatt behov. 333X9 er 3ghz, og da skulle du fremdeles ha endel å gå på på hovedkortet.

 

Komplett har 144 på lager mens 146 har de fått 30 dagers leveringstid på, eg hadde ikkje nølt ett sekund om eg var deg.

 

Eg tror ikkje at en 146 eller 148 klokker vesentlig bedre enn en 144. 144 er uansett veldig mye CPU for pengene, og ett klart bedre valg enn en San Diego.

Lenke til kommentar
Tviler på at ramen min henger med på over 310Mhz++... vet at det er ram divider, men har mest lyst til å kjøre CPU/RAM 1:1. Dette har kansje ikke så mye å si?

5245179[/snapback]

 

Ifølge folk som har mere peiling enn meg så betyr synkron eller asynkron ram absolutt ingenting på s939. Kjør CPU så høyt som den klarer og ram så høyt som den klarer, bruk divider om du må.

Lenke til kommentar
Noen som vet hva max volt til RAM er på A8N SLI?

 

Mvh Andreas

Ja, max V-dimm er 3,0Volt.

 

Men jeg hadde tenkt meg om to ganger før jeg hadde valgt dette hvis vi snakker 280++ minnefart, samt ekstrem HTT.

Jeg ville valgt Premium fremfor noe annet hvis det var snakk om "trivsels klokking" -altså HTT under 300, minnefart under 275, skal du over dette vil jeg si DFI...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...