Gå til innhold

Overklokking av X1800XL første tester..


Anbefalte innlegg

Fikk nettopp mitt nye Powercolor X1800xl fra DIGITALIMPULS i dag, og er nå i gang med å installere nytt OS for å teste denne godbiten... Det er dessverre 256mb verjonen, men dette skulle ikke ha for mye å si i benchmarks...

Kommer tilbake utover kvelden med resultater med en FX 57 på DFI kort med BH5 brikker.. og da selvfølgelig X1800XL...rapporter tyder på at dette er et kort som det er grunn til å forvente relativt mye av..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når nye GTX kommer med 512MB versjonen så vil jo den ha 600/1600 ... er jo en evig krig i alle retninger, men ja, GTX ruler fortsatt!!

5091782[/snapback]

Ryktene sier 550 (core, samme som Quadro-kortene med samme kjøler har)

og 1800 på minnet (1,1ns GDDR-III) om det er sant gjenstår å se...

 

;)

Lenke til kommentar

med 1.1 minne kan nye gtx ligge på 1800 stock, jeg har tro på at 7800gtx extreme 512 blir den nye ubestritte kongen uten tvil

 

at du for orgasme av at ikke x1800xt skall komme som antatt men blir videre utsatt i prisguiden forstår jeg ikke helt :hmm: , mulig du mente bildene av kortene?

 

Nye kongen til nvidia kommer helt sikkert tidligere til Norge også.

 

On topic

 

er x1800xl så varmt som ryktene sier=?

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Ehhh...

Hva er det å få orgasme av?

- Koster 1000 kroner mer enn et 7800GTX, og yter margianlt bedre...

Nå har dette X1800XT kortet dobbelt så mye minne. Det skal også komme en 256MB versjon.

Det er en del tilfeller der X1800XT er greit raskere og med Cat 5.11 (5.10a) gjør den det ganske bra i OpenGL også.

Lenke til kommentar
Raptor,01/11-2005 : 20:19]Ehhh...

Hva er det å få orgasme av?

- Koster 1000 kroner mer enn et 7800GTX, og yter margianlt bedre...

Nå har dette X1800XT kortet dobbelt så mye minne. Det skal også komme en 256MB versjon.

Det er en del tilfeller der X1800XT er greit raskere og med Cat 5.11 (5.10a) gjør den det ganske bra i OpenGL også.

5092067[/snapback]

 

 

Nærmer seg nå..

 

Men, poenget med denne tråden er bare å vise litt hva disse kortene duger til.. skal teste både på P4 og på FX 57/DFI

Vennligst respekter at dette på ingen måte er en ATI Vs Nvidia tråd.. Skal dere krangle om hva som gir best ytelse så får dere gjøre det en annen plass..

Lenke til kommentar
Ehhh...

Hva er det å få orgasme av?

5091654[/snapback]

 

Tja, FP Blending+AA? En feat. "G70" ikke har.

 

Dessuten så kan det hende vi ser en GDDR4 utgave av R520 om ikke så alt for lenge, får me sjå hvor lenge en evt. 512MB "G70" holder en evt. ledelse.

 

Tilbake til topic:

Gratulerer med X1800XL stoolman! Håper det svarer til forventningene du har! Gleder meg masse til å se tall! =)

Lenke til kommentar

Dette er langt fra noe vs tedenser, da tenker jeg med engang på linjer som

 

Ati suger - nVIDIA er lame ass osv, det som har kommet opp er er fakta fra den ene å andre siden, men helt greit at du ikke ønsker diskusjon om andre kort i dete hele tatt.

 

Men som jeg lurte på i sted, hvilket temp ligger korte på??

 

Mer info nå!! :innocent:

 

er det Gecube?

 

ah powercolor har du jo skrevet sorry

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Vel... Første test var ingen umiddelbar suksess.. Kortet er stein dødt..

Prøvde det først i DFI kortet med FX57, ikkeno bilde. Satte inn et PCI kort flashet til Bios 5.10-2 Hellfire, byttet tilbake til X1800XL, ikkeno bilde.

Satte inn et av 7800GTX kortene mine, bilde med en gang..

 

Kortet fyrer opp viften går osv.. men ikkeno bilde..

 

Ga allikevel ikke opp, fyrte opp et P5WD2 non Premium med en 670 og ot 5400UL brikker, ikkeno bilde. Satte inn 7800GTX, bilde med en gang..

Konklusjon: DOA

 

Henter et nytt kort i morgen..

 

 

Og jeg som virkelig hadde gledet meg til dette..

 

Dette er et kort som ikke trenger å voltmoddes..

Det finnes software allerede som gir en den nødvendige kontrollen over frekvens og voltfeed til GPu og ram.. så det er vel snart på tide å selge loddebolten hvis dette fortsetter..

 

Dette er intet mindre enn genialt!

 

Forresten så ser det ut som om det er samme hull til GPU som det er på 7800GTX, noe som tilsier at Danger Den maze 4 acetal blokken min vil like som på dette kortet... når jeg først får et som virker..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...