Gå til innhold

Overklokking av X1800XL første tester..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han har et reply på en annen post som jeg heller ikke forstår, mulig det er noe av humoren eller poenget hans, hvem vet - ikke jeg

 

Men litt rart at ikke det blir masse poster ontopic her, tråden er jo full av svada ;)

 

 

Er det mulig å få greie på hvor mye kortet får i 05 stock med orginal kjøler + hvor varmt det er, det er de tingene som først å fremst teller noe når jeg feks skall bygge en pc for noen å jeg skall velge skjermkort, de fleste klokker nemlig ikke eller byttter vifte.

 

Haddet vært dypt takknemlig Stoolman om du kunne si noen om dette, og om du har tid skrive litt om bildekvaliteten og hvordan de spillene du har prøvd oppfører seg

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

http://www.hardwarezone.com/articles/view....755&cid=3&pg=13

 

X1800XL som kun klarer 567/1080.

 

http://www.hexus.net/content/item.php?item=3781&page=14

 

574/1040 på en sample X1800XL, men core stoppet pga programvarebegrensning.

 

http://forums.vr-zone.com.sg/showthread.php?t=42042

 

Hele 621/1242!

 

http://forums.vr-zone.com.sg/showthread.php?t=42042&page=4

 

Samme kort som over i 702/1600 med Zalman VF700Cu(!) og høyere volt.

Endret av cybirg
Lenke til kommentar

edit: der komm det en del linker ja

 

gikk det i dass eller? siden det ble så stille her?, er jo kjekt å vite om man ikke burdet kjøpe kortet også :hmm:

 

Nå er det vell forøvrig tatt av alt av stock kjøling, extreem kjøla 3dmark tester er ikke intresant for meg i det hele tatt, men har spurt to ganger i denne tråden uten å få svar så da setter jeg heller på lokket hehe

 

Edit igjen: Lest mellom - før volt og exstrem kjøling kommer på banen yter det likt med 7800gt, har bygd 2 pcer med de kortene nå og talene er omtrent identiske.

 

Men nå ser jeg du får begge kortene for 2800kr, så da haddet jeg nokk kjøpt x1800xl skulle jeg bygd nå.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
hehe i pump in 1.3V for core voltage and 2V for the memory

the stock hsf is very hot i agree. But after i change to zalman VF-700cu, the heat was not dat great compare to stock hsf. So i really sure the bios/driver is screw up.

 

De har forøvrig kødda med volten begge to, noe jeg aldrig gjør.

 

Edit: Du kjører selv vann + volt modd, det driver de aller færeste med å er litt ekstremt, nitro tar seff kaka.

 

I steden for å kjøpe vannkjøling il en steke plate av en gpu + voltmodding (hadet garanti) er det muligens bedre å kjøpe et stille 7800gtx kort?

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Så lenge du har god nok kjøling så er volten ikke noe problem, gjelder kun å sjekke at det ikke blir for varmt. Uansett så klokker kortet (iallfall deres eksemplar) noe vanvittig.

 

Er du ikke interessert i å skifte kjøling eller å overklokke så er nok 7800GT et vel så godt kort som X1800XL

Lenke til kommentar

Hver sin smak, men det er vel ikke vits å diskutere om overklokking bør gjøres osv her. Ser ut til at X1800XL og 7800GT er nokså like stock. Les tester for å avgjøre hva du vil kjøpe.

 

Dette er imidlertid en tråd om X1800XL overklokking, og ting tyder på at X1800XL har stort potensiale. Se linker i tråden ovenfor.

 

For øvrig så sier du formelt hadet til garanti allerede når du overklokker. I praksis så er det for alle formål lett å resette kortet og montere stock kjøler slik at du kan bruke garantien. Nok om det...

 

Et stille 7800GTX er jo et alternativ men det er dyrere og ikke så stille som et vannkjølt X1800XL.

 

En av testene i linkene ovenfor har forresten det du spør etter, 3dmark05 scores og temperaturer for stock hastighet :)

Endret av cybirg
Lenke til kommentar

Jeg håper virkelig ikke Stoolman gidder å poste mer i denne tråden. Han har flere ganger bedt dere om å holde kjeft om nVidia ditt og datt, men det driter dere hardt og lenge i virker det som.

 

"Hva scorer det uklokket .."Har du prøvd å kjøre det uklokket?" .. "kom igjen da... er det mulig å få en test uklokket" ??

 

Bare mas og off topic rør dere serverer .. enda han ber dere pent om å holde dere til topic.

 

------------------------

 

Synd det skal være sånn stoolman, men noe annet er kanskje ikke å vente. Desverre.

 

Håper du får skikkelig fart på kortet, og at du slipper coldbug. GL HF :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...