Gå til innhold

Overklokking av X1800XL første tester..


Anbefalte innlegg

Er vel cpu tempen ;)

 

Men det så jo ganske lovende ut, hvordan er støynivået på vifta som er på kortet?

5098698[/snapback]

 

På standard hastighet hører man nesten ikke viften på kortet.. Når jeg har testet nå, er viften satt til full guff.. og da kan man fint høre den :)

 

Har ennå ikke nådd maks hastighet på kortet

5098778[/snapback]

 

hvilken score får du på default settings på kortet?

er default 500/500?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er vel cpu tempen ;)

 

Men det så jo ganske lovende ut, hvordan er støynivået på vifta som er på kortet?

5098698[/snapback]

 

På standard hastighet hører man nesten ikke viften på kortet.. Når jeg har testet nå, er viften satt til full guff.. og da kan man fint høre den :)

 

Har ennå ikke nådd maks hastighet på kortet

5098778[/snapback]

 

hvilken score får du på default settings på kortet?

er default 500/500?

5098799[/snapback]

 

 

Det har jeg faktisk ikke sjekket ennå..

 

:D

Lenke til kommentar

Om det skjører stabilt på dette er det hakket kvassere en 7800gt ja, gleder meg til å høre stock hastigheten og om kortet kjører stabilt i oc tilstand.

 

Opddatering! :thumbup:

 

Edit:Ryktene om at det ikke var en bra klokker var at den er bygd opp på xt brikkene som ikke funket (måtte ha dobbel lag ved pipsa, må lage nye til xt, derfor ventingen) derfor ville dette begrense oc muligheter, det sies at det er veldig varmt, men dette kan vi jo få avkreftet nå, ingenting haddet vært bedre en om det gruser 7800gt

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
@ stoolman

 

stemmer det at dere har blitt sponsa av shg med 2 stk x1800kort og et crossfire hovedkort?

5099659[/snapback]

Tviler... ATi har enda ikke sendt ut noen CrossFire Edition (master-kort) av X1800-serien...

 

stoolman: Hvilken kjøling bruker du med den klokkefrekvensen der?

Et bilde av kort + kjøler hadde vært bra! :thumbup:

Lenke til kommentar
@ stoolman

 

stemmer det at dere har blitt sponsa av shg med 2 stk x1800kort og et crossfire hovedkort?

 

var nemlig thomas på support som nevnte dette for en liten stund siden. han sa også at dere skal prøve på noen rekorder med sub zero norway på det LANet som shg skal holde snart.

5099659[/snapback]

 

 

Det får dere spørre Kjell Erik (Overklokk) om. Siden vi begynte å benche for Hardwareasylum.com, har fokuset ikke vært på SZN. Jeg driver teamet videre, og nye medlemmer vil komme til..Jeg er ikke sponset av SHG

Endret av stoolman
Lenke til kommentar
takk for linken, skal følge med begge plasser.

 

men er det sånn å forstå at dere ikke jobber sammen på prosjekta lenger?

5100762[/snapback]

 

Hei,

 

Får klare litt opp her :)

 

Stoolman og jeg har våre egne sponsorer og har våre egene prosjekter vi holder på med. Men vi jobber også sammen om ting når det passer seg best. :)

 

Vi har daglige telefon samtaler hvor vi utveksler erfaringer og hjelper hverandre :)

 

Det stemmer at jeg er sponset av Shg.no og at de har sendt meg en del kul HW .

 

# Stoolman : lover meget godt så langt det kortet ditt også ser jeg :) Sleng cascaden din på det å se om det funker bra

Lenke til kommentar
Jøss, 600+/700+ på default 500/500 er jo enormt!

 

Synes å huske at det ble påstått på forumet at XL ikke ville komme til å bli en god overklokker. Husker ikke helt argumentene, men dette lover jo bra. Imidlertid må prisen litt ned...

5098986[/snapback]

 

 

 

Ser bra ut dette ja - husker noen mente at xl ville bli en elendig overklokker fordi "det var deffekte xt-kort". Prisen samsvarer ikke med de amerikanske. Forskjellen på 7800gt vs. 1800xl er langt mindre i usa enn her til lands - får det ikke helt til å stemme: de får jo kortene omtrent til samme tid....

Lenke til kommentar
Raptor' date='03/11-2005 : 15:49']
@ stoolman

 

stemmer det at dere har blitt sponsa av shg med 2 stk x1800kort og et crossfire hovedkort?

5099659[/snapback]

Tviler... ATi har enda ikke sendt ut noen CrossFire Edition (master-kort) av X1800-serien...

 

 

tror faktisk ikke det trengs på den nyeste generasjonen - har ikke sjekket grundig så skal ikke være påståelig, men utifra brukererfaringer på newegg.com ser det ut til å fungere fint...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...