Gå til innhold

Overklokking av X1800XL første tester..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
stoolman: Når du kommer så langt som å ta av den originale kjøleren så hadde det vært fint om du kunne sjekket hvilken revisjon brikken er...

5093553[/snapback]

 

Consider it done!!

 

Vil igjen minne om at diskusjoner som "Nvidia har bedre atkitektur", ATI har høyere klokkefrekvens" O.l ikke er velkommne i denne tråden...

I dag er det postet endel nyheter om det nye 7800GTX kortet til Nvidia.. vennligst kommenter dette i de trådene som tar opp dette.. ikke her..

 

:nei:

 

Jeg har fått bekreftet at jeg får nytt kort i dag.. dette skal testes at DI før jeg får det..

Lenke til kommentar
Fikk nettopp mitt nye Powercolor X1800xl fra DIGITALIMPULS i dag, og er nå i gang med å installere nytt OS for å teste denne godbiten... Det er dessverre 256mb verjonen, men dette skulle ikke ha for mye å si i benchmarks...

Kommer tilbake utover kvelden med resultater med en FX 57 på DFI kort med BH5 brikker.. og da selvfølgelig X1800XL...rapporter tyder på at dette er et kort som det er grunn til å forvente relativt mye av..

5091450[/snapback]

 

Snakket litt med kontakten min hos Connect3D angående å få en sample av X1800XT. Han kunne desverre ikke hjelpe meg med det, da det hvisnok bare var ATi selv som hadde disse kortene foreløpig. Får bare smøre meg med tålmodighet :)

Lenke til kommentar
Raptor,02/11-2005 : 07:58]stoolman: Når du kommer så langt som å ta av den originale kjøleren så hadde det vært fint om du kunne sjekket hvilken revisjon brikken er...

5093553[/snapback]

 

Consider it done!!

 

Jeg har fått bekreftet at jeg får nytt kort i dag.. dette skal testes at DI før jeg får det..

5093734[/snapback]

 

Flott! :thumbup:

Også bra med bilder før og etter du tar av kjøler, og selvsagt med ny blokk på...

Lenke til kommentar

Her er de første testene...Kortet klokker som en gud, men det er dog litt problemer med bildekvaliteten til driverne..

hw.jpg

 

Det var heller ikke feil på det føstste kortet jeg hadde :blush:

Greia var bare at jeg hadde feil type DVI kabel til skjermen min... Har aldri vært noe problem før.. men en gang må jo være den første..

 

Litt flaut må jeg medgi...

Lenke til kommentar
Er vel cpu tempen ;)

 

Men det så jo ganske lovende ut, hvordan er støynivået på vifta som er på kortet?

5098698[/snapback]

 

På standard hastighet hører man nesten ikke viften på kortet.. Når jeg har testet nå, er viften satt til full guff.. og da kan man fint høre den :)

 

Har ennå ikke nådd maks hastighet på kortet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...