Gå til innhold

Flimring på ny lcd skjerm


Marillion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kjører du dvi eller vga?

 

Tror du har analog tilkobling. Trykk autojusterknappen din på skjermen :D

5036356[/snapback]

 

Stemmer, jeg har analog tilkobling! =P har prøvd autojusteringen uten noe hell.

(Skjermkortet er X1300 Pro med betadriverne.)

 

Edit: Det er kun i applikasjoner som f.eks "Egenskaper for skjerm og slikt, at denne bølgingen viser seg"

Endret av _Marillion_
Lenke til kommentar

Har du forsøkt skjermen på en annen maskin? Hadde samme problem på mitt eldre ATi 9700PRO kort, problemet var på 60Hz og påvirket også CRT skjermene mine. Men ettersom disse ble satt opp til 85Hz ganske fort, forsvant problemet.

 

Du kan "jokke" det til ved å kjøre høyere Hz, som LCD skjermen din burde takle. DVS, forsøk 1024x768 i f.eks. 75Hz dersom LCD skjermen din takler det, sjekk manualen du fikk med. Jeg kjørte 1024x768 i 85Hz f.eks., slik at bølgingen forsvant. Dette gjelder kun analogt. Dersom skjermen viser mindre "bølging/støy" på 1024x768 75Hz enn på 1024x768 60Hz, så har du et problem.

 

Det man kan gjøre (hjalp meg veldig) er å kjøre vanlig oppløsning, i ditt eksempel 1280x1024 60Hz. Deretter justerer du kHz verdien i skjermsignalet, slik at du f.eks. får 63.9kHz / 60Hz. Målet er å justere 63.9kHz (kan være forskjellig) opp eller ned med +/- 0.1 helt til bølgingen jevner seg ut eller forsvinner helt.

 

EDITEDIT! Glemte selvsagt å nevne at du muligens kan forbedre bildet ved å justere "AUTO" settingene (clock/phase?) manuelt!

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...