Gå til innhold

Svenskene får 100 Mbit/s


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hofff,,,, det er en god nok grunn til å flytte til sverige!

Tja.. Eller registrere seg som student og flytte til en av de større studentbyene.

 

Jeg lengter tilbake til 100/100 Mbit/s-linja jeg hadde når jeg studerte :p DET var saker det. :dribble: Særlig når man var så heldig å finne et sted som lastet filer så raskt opp.

Lenke til kommentar
Hofff,,,, det er en god nok grunn til å flytte til sverige!

Tja.. Eller registrere seg som student og flytte til en av de større studentbyene.

 

Jeg lengter tilbake til 100/100 Mbit/s-linja jeg hadde når jeg studerte :p DET var saker det. :dribble: Særlig når man var så heldig å finne et sted som lastet filer så raskt opp.

Hadde heller flytta til Sverige.

 

For å få en 10 eller 100mbit linje må man jo tross alt bo på et rom i bøttekottformat og som regel dele på dusj, dass og kjøkken, noe som ikke alltid er like kult.

Lenke til kommentar

Sitter på en 5000/500 linje som deles av 2 maskiner. Merker at jeg skulle hatt mye mere. Hvis jeg f.eks. sitter å spiller BF2 på den ene maskinen, og det drives med nedlasting på den andre så får jeg sinnsyk ping på BF2 maskinen og det lagger. Kan jo selvfølgelig bruke et program for å begrense båndbredden på nedlastingen, men det er ikke det som er poenget! Poenget er at 5 mbit er trangt!!

Lenke til kommentar

Her har Telenor noe å lære, mens svenskene får 100mbit (fiber) til under 300,- så ligger telenor og diller med Adsl (Max 8mbit) Legg en tykk fiberkabel rundt om i landet som svensken har gjort og få fiber til alle og ikke adsl som allerede begynner å bli en flaskehals, hvertfall på upload siden. Her har jo vi i Rogaland et + som har Lyse som tilbyr 50mbit, men det koster jo halve armen. Bredbåndsfabrikken kjenner jeg ikke til. Men Hvor mye fart støtter fiber? Uendelig? det kommer vel an på utstyret i begge ender av kabelen. Men nå spora jeg litt av her. Hehe.

 

Uansett fiber til folket! :w00t:

Lenke til kommentar

Så lenge telenor tjener penger på å loppe oss konsumenter med gårdagens teknologi så skjer det ingenting.... ( hvem var det ikke som gnålte med ISDN-mannskit i evigheter mens ADSL var selvskrevent...)

 

... og hvorfor kjøpte de opp Bredbåndsbolaget---- for å rippe oss med latterlig 1-2mBit linje for ågerpris i 3-5 år til...

Lenke til kommentar
Dere klager på at dere ikke kan få 100mb/s, HVA med oss som ikke kan få adsl engang?

Klager ikke, er bare bekymret for at vi vil bli utelukket fra det gode selskap.

 

Bare tanken på å dra på public-hubs der det er tusener av kabel og dsl brukere med asymmetriske linjer og netlimiter som sitter og leacher er opprørerende.

hvem er de så kalte ikke public hus du snakker om da ? har prøvd maaange huber på dc. men ingen som passer for 4 mbit linja mi en gang, får sånn 100 kb/sec fra folk jeg laster ned fra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...