Gå til innhold

Nedtelling til Radeon X1K


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har kikket litt rundt omkring i div. forum, og ser at 7800GT klarer rundt 7000 i 3DMark05 uklokka, men det har selvfølgelig litt å si på resten av systemet.

Men var det uklokka iforhold til klokkehastigheten fra produsenten eller uklokka iforhold til referanse hastigheten fra nVidia.

 

Men det jeg skulle si var at X1800XL og 7800GT vil ligge på ca. samme nivå.. Som forventet egentlig?

Nå sier ikke 3DMark05 alt.. langt ifra.

Lenke til kommentar

Artikkelen til hardwareanalysis og HKEPC har faatt hard medfart nettet rundt og blitt diskutert opp og ned her i forumet allerede. Hvor mye vekt du vil legge paa den er opp til deg, selv gir jeg den absolutt NULL troverdighet og venter til tomshardware/techreport/anandtech eller andre serioese folk kommer med tester.

 

-

Per Christian

Lenke til kommentar
Artikkelen til hardwareanalysis og HKEPC har faatt hard medfart nettet rundt og blitt diskutert opp og ned her i forumet allerede. Hvor mye vekt du vil legge paa den er opp til deg, selv gir jeg den absolutt NULL troverdighet og venter til tomshardware/techreport/anandtech eller andre serioese folk kommer med tester.

 

-

Per Christian

Mange som har prøvd å benytte seg av disse artikklene for å kaste dritt på Ati.

Velger selv å vente til det ligger håndfaste bevis på ytelse og problemer før jeg uttaler meg om saken.

 

Men forventingene mine er nok ganske så store.

Lenke til kommentar
*Håper det kommer til AGP*

http://www.theinquirer.net/?article=26471

 

"At this time we can only confirm that Radeon X1300LE comes as an AGP card while we are not sure whether ATI plans to offer a Radeon X1300 PRO card as well. "

...

"These cards should be available at launch on the first week of October"

 

High-end korta kommer vistnok ikke i AGP foer tidligst i 2006, om i det heletatt, saavidt jeg husker aa ha lest et eller annet sted saa ikke ta det for gitt :-)

 

-

Per Christian

Lenke til kommentar
La oss i det minste håpe at S-ATAII, PCI-e og 939 kommer til å vare en stund, slik at man i allefall har en viss mulighet til å bygge et relativt fremtidsrettet system :cry:

Jeg må nesten flisespille litt på dette, for det er veldig mye missforståelser angående dette i forumet. Fakta er at det ikke finnes noen standard som heter S-ATAII. LEs artikkelen her: Ikke mer SATA II.

Lenke til kommentar

Oppdatering fra "Se & Hør"

THINGS ARE finally starting to make sense. ATI has just announced the Radeon X800 GT and GTO cards and it took us a while until we realised how this card can co-exist with upcoming RV530, Radeon X1600 series. The real answer is, it won't.

ATI plans to volume ship the GTO until the end of the year. RV530 won't see the light of day until sometime in December. Therefore you have to fill the gap with some other product that can make Nvidia 6800 standard and 6600GT run like a fox for cover.

http://www.theinquirer.net/?article=26470

 

Høres litt logisk ut på meg iallefall. Hva er poenget med å lansere x800XT og GTO hvis de skulle ha lansert x1600 en måned etter som feiet over det i ytelse...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...