Gå til innhold

Nedtelling til Radeon X1K


Anbefalte innlegg

Oi! Her var det mye interresant å ta tak i MistaPi:

 

I plansjen over "relative performance" skriver de at X1600-serien skal ha en ytelse som er omentrent 3 ganger så høy som X1300-serien. Det er meget bra nyheter ut i fra de benchmarkene vi har sett for X1300LE (ca 2880 i 3DMark05) Dvs. at X1600-serien havner på veldig rundt regnet på ca 8.500 3DMark05. (litt forenklet stipulering) Hvis det stemmer så er det ekstremt imponerende, men jeg tror vi skal ta det tallet med en stor klype salt inntil videre.

 

I samme plansjen står det også at X1800-serien skal ha en relativ ytelse på ca 5x X1300-serien. Det betyr like forenklet stipulert ca 14.000 3DMark05. Dette høres urealistisk mye ut, men vi får se hva det blir til. Hvis det blir "bare" 2/3 av det så er det fortsatt knallbra.

Dette skal helt klart tas med en klype salt ja. 8500 i 3DMark05 for X1600 og 14k for X1800 har jeg liten tro på.

 

Angående prisinga så har de kort for omentrent hver 50$ unntatt i området 300 og 350$. Dette området kan de bruke til enten å fortsette å selge gamle brikker (X800XL og X850-serien) eller til å innføre en ny lav X1800-modell senere. Eller bare et sted å senke prisen på X1800-serien til når R480 kommer ut.

Ja det er noen gap i prisinna der. Anandtech har listet opp X1800Pro og X1800LE i tillegg, samt en 512MB X1800XL. Prisen har også blitt justert ned siden den artikkelen. Hvis Hexus har rett da.

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2532

 

Det at de skriver at de har R480 "in house and working" tyder på at vi får en ny rå toppmodell så snart de har melket markedet litt med X1800-serien.

R580 ja. Denne skal ikke ha vært plaget med de problemene som dukket opp i R520 og RV530, og det vil forklare hvorfor denne er klar nå. Denne er jeg ihvertfall jeg veldig spent på. :)

 

Merk også at dem skriver shader processors og ikke pixel pipelines. Jeg tror nok ikke det bare er et PR navn.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt om R520 fra en Kinesisk side, har prøvd å oversette med babelfish det ble så som så.

 

X1800 XT: 8VS 4 QUAD, SHADER the CORE structure is nearly identical with R420, only increased SM3.0.

 

ATI will be able to flaunt that, R5XX is only through DCT test SM3.0 GPU, R520 is on SM3.0 is DONE RIGHT.

 

Ring Bus there can be equal to 8 32bit MC.

 

X1800XT in this universe most accurate frequency specification: 625MHz|1500MT/s.

 

Only can support FP HDR MSAA...

 

Supports the FP writing coherence compression, new 3DC+

 

http://bbs.gzeasy.com/index.php?showtopic=460367&st=20

Lenke til kommentar
X1800 XT: 8VS 4 QUAD, SHADER the CORE structure is nearly identical with R420, only increased SM3.0.

Ganske skuffene hvis sant, men det vil forklare 3DMark05 resultatet til X1800XL.

 

ATI will be able to flaunt that, R5XX is only through DCT test SM3.0 GPU, R520 is on SM3.0 is DONE RIGHT.

Det at ATi vil ha et bedre SM3.0 arkitektur med den nye serien er som forventet.

 

Only can support FP HDR MSAA...

Da var jeg solgt. :)

 

Supports the FP writing coherence compression, new 3DC+

Dette lover bra for fremtidens spill, ikke minst for HDR rendering ytelsen.

 

EDIT: Tok meg friheten;

http://www.beyond3d.com/forum/showthread.p...0387#post580387

 

:)

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...