Gå til innhold

Nedtelling til Radeon X1K


Anbefalte innlegg

La oss i det minste håpe at S-ATAII, PCI-e og 939 kommer til å vare en stund, slik at man i allefall har en viss mulighet til å bygge et relativt fremtidsrettet system  :cry:

Jeg må nesten flisespille litt på dette, for det er veldig mye missforståelser angående dette i forumet. Fakta er at det ikke finnes noen standard som heter S-ATAII. LEs artikkelen her: Ikke mer SATA II.

Ok, vet jo det, men allikevel.... Skal godt gjøres å holde følge uansett :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Holder ikke med spectrum 48k i alle fall.

 

Selv om spillet der du var kokk å skulle skyte ut allt som ikke hørte hjemme i bolle var knall

LOL :yes: Betyr jo bare at jeg tross alt er gammel og bare blir eldre på en måte ;)

 

Er forøvrig ovverasket over at noen faktisk kjenner den gamle maskinen :D

Endret av trn100
Lenke til kommentar
Vet ikke om det er nevnt her, men det ser ut til at lanseringen er på Fredagen.

Niks, har allerede blitt konstatert at det lanseres onsdag 5. oktober klokken 09:00 norsk tid. :) Stikk innom ati.com, så ser du at det i dag er 7 dager igjen, og det blir onsdag, ikke fredag (selv om det virker sånn når man ser på artikkelen, som sier at det er 9 dager igjen). :)

Lenke til kommentar
Vet ikke om det er nevnt her, men det ser ut til at lanseringen er på Fredagen.

Niks, har allerede blitt konstatert at det lanseres onsdag 5. oktober klokken 09:00 norsk tid. :) Stikk innom ati.com, så ser du at det i dag er 7 dager igjen, og det blir onsdag, ikke fredag (selv om det virker sånn når man ser på artikkelen, som sier at det er 9 dager igjen). :)

Det er jo et par dager siden artikkelen ble skrevet og da var det riktig med 9 dager. For ganske nøyaktig 1 time og 52 minutter siden sto det: 7 dager, 0 timer, 0 minutter og 0 sekunder. Dvs. at det er ting som skjer neste onsdag, kl 09.00 norsk tid.

 

Edit: Merkelig at du får opp den datoen. Når jeg endrer klokka så endrer telleren seg. Det bildet med datoen dukker ikke opp før jeg lar klokka passere onsdag 5. kl 09.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Hvordan kommer x1800XL til å være priset da?

 

7800GTX har ganske lav pris nå, og i realiteten så kan det hende at XL kortet ender opp å konkurere med det...

Jeg har virkelig sovet i timen her. Med 512MB vram vil neppe x1800XL være priset på nivå med 256MB 7800GT. Men muligens vil Call of Duty 2 sette vind i seilene for 512MB kort;

http://www.amdzone.com/modules.php?op=modl...rtid=182&page=2

 

Jeg vil tippe vi vil se en god del mer av dette med neste generasjon multi-plattform spill (noe CoD2 er). Jeg er uansett glad for at ATi vil presse frem 512MB kort.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Oi! Her var det mye interresant å ta tak i MistaPi:

 

I plansjen over "relative performance" skriver de at X1600-serien skal ha en ytelse som er omentrent 3 ganger så høy som X1300-serien. Det er meget bra nyheter ut i fra de benchmarkene vi har sett for X1300LE (ca 2880 i 3DMark05) Dvs. at X1600-serien havner på veldig rundt regnet på ca 8.500 3DMark05. (litt forenklet stipulering) Hvis det stemmer så er det ekstremt imponerende, men jeg tror vi skal ta det tallet med en stor klype salt inntil videre.

 

I samme plansjen står det også at X1800-serien skal ha en relativ ytelse på ca 5x X1300-serien. Det betyr like forenklet stipulert ca 14.000 3DMark05. Dette høres urealistisk mye ut, men vi får se hva det blir til. Hvis det blir "bare" 2/3 av det så er det fortsatt knallbra.

 

12 pipelines for X1600-serien er også interresant. Det betyr kanskje at de laveste X1600-brikkene får 8 åpne pipelines. Men det at den skal få både 128bit og 64bit minne uroer meg. 64bit kommer til å bli en stor flaskehals. Jeg håper ikke det blir vanlig på de lavere X1600-koretene. Det er også litt rart at de velger å ha 128MB minne på såpass raske kort som X1600XT. Jeg vet ikke om det vil ha så mye å si for ytelsen, men det virker uansett litt lite.

 

Angående prisinga så har de kort for omentrent hver 50$ unntatt i området 300 og 350$. Dette området kan de bruke til enten å fortsette å selge gamle brikker (X800XL og X850-serien) eller til å innføre en ny lav X1800-modell senere. Eller bare et sted å senke prisen på X1800-serien til når R580 kommer ut.

 

Det at de skriver at de har R580 "in house and working" tyder på at vi får en ny rå toppmodell så snart de har melket markedet litt med X1800-serien.

 

Edit: R480 -> R580

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...