Gå til innhold

Nedtelling til Radeon X1K


Anbefalte innlegg

Blir spennende å se om komplett o.l. nettbutikker har de på lager fra dag 1!

Ryktene sier at iallefall x1800XL kommer til å bli tilgjenglig i fra start...

 

x1800XT kommer i slutten av oktober, sammen med Crossfire kortene. Regner med at x1800XT kommer til å bli "papirlansert" slik at ATi kan vise frem noen bedre tall enn det nVidia har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Raptor' date='25/09/2005 : 22:46']
Blir spennende å se om komplett o.l. nettbutikker har de på lager fra dag 1!

Ryktene sier at iallefall x1800XL kommer til å bli tilgjenglig i fra start...

 

x1800XT kommer i slutten av oktober, sammen med Crossfire kortene. Regner med at x1800XT kommer til å bli "papirlansert" slik at ATi kan vise frem noen bedre tall enn det nVidia har.

sier ryktene at x1800xl slår 7800GTX? hvis det ikke gjør det, har jo ATI sprutbæsj på leggen så det holder!

Lenke til kommentar
Nå blir det jo litt feil å rapportere at det scorer 1000 poeng mer enn 7800gtx, når svært mange scorer i 8000-9000 med det kortet faktisk.

Hvis man skal sammenligne så må sman selvfølgelig sammenligne ikke overklokket med ikke overklokket. Altså kan man ikke komme og sammenligne et X1800XT på standard hastighet med et 7800GTX som er overklokket fra produsent eller blodklokket på egenhånd. X1800XT kommer sikkert også til å bli overklokket fra både produsenter og brukere, men der har vi ingen tall ennå, så det ville jo vært kunstig å sammenligne det på noe vis.

Helt enig, de må sammenlignes uklokket + at de må sammenlignes når begge er klokket maks.

Men en annen ting som også blir av intresse er støy, her har jo 7800 GTX lagt listen temmelig høyt med sin svert så støysvake kjøler .

Lenke til kommentar

Den der er noget gammel, Ati går ikke god fro den for å si det slik.

 

Dette er som forventet i min bok (forventingene mine var i bunnen) 8600 er for dårlig, jeg er også sikker på den er dårlig til klokking til det motsatte er bevist, hvorfor

 

Ati her vært kjent for de med små vifter, se på den da!

 

16 pipes med maks trøkk

 

utsettelse på utsettelse

 

 

Føler meg gankse trygg på å beholdet mitt gtx kort, venter heller på svaret fra Nvidia eller r580. Dessuten er mitt system alleredet i stand til å kommer over 8600 i 3dmark 05, og som nevnt over

 

ferskere link

For de som kan Tysk

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Jeg har (kanskje desverre) egentlig bare blitt sikrere og sikrere med tiden på at å kjøpe 7800GTX var et lurt trekk. De benchmarkene som har dukket opp, og som det er liten grunn til å tvile på, viser nettop det mange trodde. Nemmelig at XT kortet til ATI ville yte omtrent på linje med 7800GTX. Når da i tillegg 7800GTX totalt sett skalerer bedre mot høyere oppløsninger, så er det ihvertfall lite anger her i gården :)

 

Hadde bare dette kortet vært ute samtidig med 7800, med skikkelig tilgjengelighet som Nvidia hadde, og til samme pris, så hadde det blitt skikkelig konkurranse. Det kan det ikke bli nå, spesielt om de virkelig kommer til å holde de antydede prisene.

 

Håper ikke dette slår ATI's økonomi for hardt, for deres neste generasjon ser veldig interessant ut teknologi-messig :D

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Nå har jo ATI måttet utvikle crossfire samtidig, sikkert derfor det tok så lang tid. Er imidlertidig skuffet over at toppkortet som (skal vi tro ryktene) ikke blir tilgjengelig før sent på neste år, kun yter 1000 poeng mer enn 7800GTX. Ser man på prisen i tillegg, blir dette kortet totalt uaktuelt for min del.

 

hm. Kan det tenkes at forskjellene mellom 7800GTX / 1800xt øker når det ikke blir fullt så cpu-begrensa?

Lenke til kommentar

Jeg HÅPER det blir en liten priskrig, da jeg holder på å sette opp rigg nr. 2 så trenger jeg ett rimelig skjermkort. Blir ikke ATi denne gangen, siden jeg skal inn med linux.... (Dårlig erfaring med drivere der, til windows hadde jeg nok gått for ATi enda en gang)

 

Meeen, blir gøy å se, blir nok "desverre" ikke å gjøre noen omrokkeringer på systemet før om 1/2 års tid uansett..!

Lenke til kommentar

Omtrent 7000 i 3DMark05 for X1800XL. Til sammenligning scorer 7800GT (referanse klokk) ~6600.

 

http://www.hkepc.com/bbs/viewthread.php?tid=477628

 

Noe skuffene for et kort som er klokket så høyt, men 3DMark05 er vel og merke hovedsaklig vertex fetch begrenset med disse kortene. Mer interessant vil være pixel shader ytelsen, ytelsen med FP blending HDR og ikke minst faktiske spill tester i høy oppløsning med AA og AF.

Lenke til kommentar
Omtrent 7000 i 3DMark05 for X1800XL. Til sammenligning scorer 7800GT (referanse klokk) ~6600.

 

http://www.hkepc.com/bbs/viewthread.php?tid=477628

 

Noe skuffene for et kort som er klokket så høyt, men 3DMark05 er vel og merke hovedsaklig vertex fetch begrenset med disse kortene. Mer interessant vil være pixel shader ytelsen, ytelsen med FP blending HDR og ikke minst faktiske spill tester i høy oppløsning med AA og AF.

Hvordan kommer x1800XL til å være priset da?

 

7800GTX har ganske lav pris nå, og i realiteten så kan det hende at XL kortet ender opp å konkurere med det...

Lenke til kommentar
Raptor' date='26/09/2005 : 14:02'] Hvordan kommer x1800XL til å være priset da?

 

7800GTX har ganske lav pris nå, og i realiteten så kan det hende at XL kortet ender opp å konkurere med det...

Ja sant nok. Vi får bare vente å se hvilken pris den havner på. Men jeg vil nå tro ATi vil legge prisene på et konkurransedyktig nivå.. forhåpentligvis et veldig konkurransedyktig nivå.

Lenke til kommentar
Omtrent 7000 i 3DMark05 for X1800XL. Til sammenligning scorer 7800GT (referanse klokk) ~6600.

 

http://www.hkepc.com/bbs/viewthread.php?tid=477628

 

Noe skuffene for et kort som er klokket så høyt, men 3DMark05 er vel og merke hovedsaklig vertex fetch begrenset med disse kortene. Mer interessant vil være pixel shader ytelsen, ytelsen med FP blending HDR og ikke minst faktiske spill tester i høy oppløsning med AA og AF.

I den testen scorer 7800GT 7307 da! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...