Gå til innhold

Her er Asus' dual-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var ikke småtteri, egen strømforsyning!

Villt hvor krevende skjermkort har blitt, husker den gangen det var stort å ha et eget grafikkort.

 

Den ekstern strømforsyning må jo være genialt for SFF brukerene, som bare har 2-300w PSU.

Håper egentlig ikke dette med egen PSU blir en trend, da må det i tilfelle selges som ekstrautstyr slik at de med kraftig PSU slipper å betale ekstra for noe de ikke trenger.

Lenke til kommentar
Dette var ikke småtteri, egen strømforsyning!

Villt hvor krevende skjermkort har blitt, husker den gangen det var stort å ha et eget grafikkort.

Det er jo ikke mange årene siden det var populært å "koble" skjermkortene til hverandre slik nVidia fikk SLI idéen sin fra. Selv hadde jeg et 4 eller 8 mb ATI kort og et 12 eller 16mb Voodoo2 kort koblet sammen, kjørende med en AMD K6 200MHz (mener jeg å huske).

Lenke til kommentar

Rød + Nvidia = forvirring? :p

 

Er det 2 stk "dual link" DVI-I porter jeg ser der? :dribble:

 

Da tar vi to slike kort i SLI :!: :!:

Jeg vet ikke om det er sagt før i denne tråden men det går selvfølgelig ikke. SLI fungerer bare med 2 GPU'er så SLI-muligheten er allerede brukt opp. (Dette er noe vi tydligvis må gjenta i hver eneste tråd om kort med 2 GPU'er.)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om det er sagt før i denne tråden men det går selvfølgelig ikke. SLI fungerer bare med 2 GPU'er så SLI-muligheten er allerede brukt opp. (Dette er noe vi tydligvis må gjenta i hver eneste tråd om kort med 2 GPU'er.)

Mener å ha lest en artikkel om muligheten for å kjøre 2 slike i SLi, men er ikke kar om å finne den.

 

Edit: Det var i den artikkelen snakk om GF6x00, de tidligste skjermkortene med 2 GPU'er.

Endret av SilverCRX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...