Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg bare lurer på en ting. Når jeg merker noe ut med Lasso Tool, og deretter bruker Color Replacement Tool for å sette en ny farge på. Når jeg velger fargen jeg vil ha og prøver å spraye på fargen, kommer det enten ingen ny farge på eller en helt annen.

 

Hvorfor skjer dette?

 

Mvh,

_thomas

(dette bildet har ingenting med det jeg spurte om)

post-82838-1155262775_thumb.jpg

Endret av Vaag1991
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaja. Her er en liten vri på Grand Theft Auto Coveret. Det er av meg og min kjære. Hvorfor jeg lagde akkurat meg og hun i en grand theft auto stil, var at vi begge forguder grand theft auto (kanskje litt hardt å ta i, men vi syntes det er et artig spill). Så jeg lagde dette bilde ( i håp om at dette blir realitet i fremtiden) Hehe!

 

Et 10 minutters prosjekt btw.

 

 

 

Lenke til kommentar
Jeg bare lurer på en ting. Når jeg merker noe ut med Lasso Tool, og deretter bruker Color Replacement Tool for å sette en ny farge på. Når jeg velger fargen jeg vil ha og prøver å spraye på fargen, kommer det enten ingen ny farge på eller en helt annen.

6652820[/snapback]

Har ikkje brukt det verktøyet noko, men eg såg det hadde ulike modusar. Les i hjelp om korleis verktøyet fungerer, so finn du sikkert ut av det.
Lenke til kommentar
Har du .pds-filen til det bildet?

6652907[/snapback]

 

Nei, jeg har ikke det fordi det er bare noe jeg prøver å lære meg generellt sett, så har ikke lagret noe. Men på et bilde prøvde jeg fks å skifte leppestiftfarge på en dame.

6652937[/snapback]

Heisann. Tror jeg heller ville ha brukt en layer-mask istedet for color replacement på sånne ting.

 

* kopier layeren av damen

* lag en maske av leppene hennes

* Alt-klikk på "kontrast tegnet"(til høyre for mask-knappen) nederst på layer-paletten

* velg Hue/Saturation

* kryss boksen for å lage clipping mask.

* kryss av colorize drei på Hue for å endre farge

 

Håper jeg sa alt riktig og at det var lett å oppfatte. :wee:

 

Milt

Endret av Milt
Lenke til kommentar
Fargeforandringa var litt dårleg der det står MacBook, nederst på skjermen, og litt oppe ved kameraet. Heng att litt av den originale fargen.

6656630[/snapback]

 

vet det er litt dårlig ved bokstavene, var ikke så lett og få til.

 

Edit: ble det bedre nå?

 

(bilde ligger i posten over

Endret av anki91
Lenke til kommentar
Jaja. Her er en liten vri på Grand Theft Auto Coveret. Det er av meg og min kjære. Hvorfor jeg lagde akkurat meg og hun i en grand theft auto stil, var at vi begge forguder grand theft auto (kanskje litt hardt å ta i, men vi syntes det er et artig spill). Så jeg lagde dette bilde ( i håp om at dette blir realitet i fremtiden) Hehe!

 

Et 10 minutters prosjekt btw.

 

 

 

6654304[/snapback]

Viss du vil ha bildene mer i en GTA stil. Bruk "filter gallary->Artistic>Cut out"

 

Det gir en ganske "vektoraktig" look. Som er det som er brukt på coveret på gta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...