Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på en liten sak her, noe jeg ikke helt finner ut av. I Photoshop skal det finnes en tastatursnarvei som markerer alle de lyse tonene i et bilde, altså alt over 50% lyst/grått. Problemet er at jeg ikke klarer å finne denne snarveien, da jeg selvfølgelig har norsk tastatur. På engelsk tastatur er snarveien Ctrl+Alt+~. Hva blir dette på et norsk tastatur? Jeg vet ikke hva denne kommandoen heter engang, så jeg kan ikke gå inn og konfigurere en egen snarvei for det.

 

Har noen peiling på dette?

Lenke til kommentar

Jeg vil kanskje bestille en "custom" order, men jeg vil gjerne se hvordan den kan bli seende ut først, så jeg lurte på om noen her kunne prøve å gjøre dette bilde litt annerledes:

 

http://www.pearldrummersforum.com/attachme...tid=237671&stc=

 

Jeg vil at all den "chrome" hardwaren som er på tromma, skal være svart, og den "sparkle" lysegrønne som er på toppen/bunnen, uten den "sparkle" finishen, og litt mørkere grønn? Hvis noen skjønner hva jeg vil kan de gratulere seg selv :dontgetit:

Endret av figure_02
Lenke til kommentar
Jeg vil kanskje bestille en "custom" order, men jeg vil gjerne se hvordan den kan bli seende ut først, så jeg lurte på om noen her kunne prøve å gjøre dette bilde litt annerledes:

 

http://www.pearldrummersforum.com/attachme...tid=237671&stc=

 

Jeg vil at all den "chrome" hardwaren som er på tromma, skal være svart, og den "sparkle" lysegrønne som er på toppen/bunnen, uten den "sparkle" finishen, og litt mørkere grønn? Hvis noen skjønner hva jeg vil kan de gratulere seg selv  :dontgetit:

6615327[/snapback]

 

Ingen?

Lenke til kommentar
og en annen ting, hvagjør jeg når jeg ikke får flytta et bilde over til et annet? Er Index bilder..  :/

6620724[/snapback]

 

Kan bare ta "rectangular Marquee tool" og dra det over hele bilde, kopier det "Ctrl+C"

så legger du det i ett annet bilde, ctrl+V for å få bilde igjen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...