Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden


Anbefalte innlegg

Kan ikke folk slutte å poste 5 minutters bilder og heller starte på noen prosjekter?

6658181[/snapback]

laget du tråden kansje? :p NAIJ så slutt å skriv tull

6658260[/snapback]

jeg støtter han faktisk fullt ut

6660569[/snapback]

 

Jeg støtter han også fullt ut. Er ikke noe poeng i å poste 5 minutters prosjekter. De fleste som gjør det, er enten 14, eller så er de redd for å få dønn ærlig konstruktiv kritikk. Moenjr, ditt bilde var faktisk veldig bra, og hadde du sagt at du hadde brukt tid på det, så hadde jeg vært veldig imponert. Ikke det at jeg ikke er det....

 

 

 

 

 

 

 

Mitt materiale er kopibeskyttet. Bruk det gjerne som bakgrunn, men gi beskjed om du vil gjøre endringer. Dette er ikke en fleip =)

Endret av MyBigMouth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan ikke folk slutte å poste 5 minutters bilder og heller starte på noen prosjekter?

6658181[/snapback]

laget du tråden kansje? :p NAIJ så slutt å skriv tull

6658260[/snapback]

jeg støtter han faktisk fullt ut

6660569[/snapback]

 

Jeg støtter han også fullt ut. Er ikke noe poeng i å poste 5 minutters prosjekter. De fleste som gjør det, er enten 14, eller så er de redd for å få dønn ærlig konstruktiv kritikk. Moenjr, ditt bilde var faktisk veldig bra, og hadde du sagt at du hadde brukt tid på det, så hadde jeg vært veldig imponert. Ikke det at jeg ikke er det....

 

 

 

 

 

 

 

Mitt materiale er kopibeskyttet. Bruk det gjerne som bakgrunn, men gi beskjed om du vil gjøre endringer. Dette er ikke en fleip =)

6661811[/snapback]

 

 

fine bilder, men hvordan får du til sånn "malingssprut" ? og hva hetter den skrift typen på det siste bilde ? ( den med rød på )

Lenke til kommentar
Har du .pds-filen til det bildet?

6652907[/snapback]

 

Nei, jeg har ikke det fordi det er bare noe jeg prøver å lære meg generellt sett, så har ikke lagret noe. Men på et bilde prøvde jeg fks å skifte leppestiftfarge på en dame.

6652937[/snapback]

Heisann. Tror jeg heller ville ha brukt en layer-mask istedet for color replacement på sånne ting.

 

* kopier layeren av damen

* lag en maske av leppene hennes

* Alt-klikk på "kontrast tegnet"(til høyre for mask-knappen) nederst på layer-paletten

* velg Hue/Saturation

* kryss boksen for å lage clipping mask.

* kryss av colorize drei på Hue for å endre farge

 

Håper jeg sa alt riktig og at det var lett å oppfatte. :wee:

 

Milt

6655074[/snapback]

 

 

Skjønte ikke så mye av det der. Har problemer med å finne tingene du nevner også

Lenke til kommentar
* kopier layeren av damen

* lag en maske av leppene hennes

* Alt-klikk på "kontrast tegnet"(til høyre for mask-knappen) nederst på layer-paletten

* velg Hue/Saturation

* kryss boksen for å lage clipping mask.

* kryss av colorize drei på Hue for å endre farge

Skjønte ikke så mye av det der. Har problemer med å finne tingene du nevner også

6662255[/snapback]

Eg kan forklare litt nærare:

*Kopier layeret ved å trykke Ctrl + J når det er merka/aktivert i layer-paletten.

*Lag ei maske ved å velge Layer --> Layer mask --> Hide all. No har du laga ei maske som skjuler heile layeret. For å få leppene til å kome fram bruker du brush tool og teikner med kvitt på maska, der leppene er. (Kan vere lurt å skjule det nederste layeret, so du ser kva som kjem med.)

*Image --> Adjustment --> Hue/Saturation. Her finn du det som vert snakka om i dei siste to punkta.

Lenke til kommentar

snipp

 

 

fine bilder, men hvordan får du til sånn "malingssprut" ? og hva hetter den skrift typen på det siste bilde ? ( den med rød på )

6661838[/snapback]

Malingsprut=brushes, søk....overalt. Prøv "Brushes Photoshop free download" i google f.eks

Den røde skrifttypen heter angryblue, men jeg har tatt "blur" på den.

 

 

Kjempeflotte bilder! Har du kommet på alt selv? Terrorbilde var best.

6662044[/snapback]

Terror bildet har jeg delvis kommet på selv...Resten er mine.

Lenke til kommentar
Burde vel heller vært postet i bildekritikk? Om du har tatt bildet selv og da.

6663550[/snapback]

 

 

Min far har tatt det, men redigerte jo en del på det. Så la det inn i Photoshop emnet. Hehe.. Men kan heller legge inn noen bilder som er lagd fra scratch:

 

universgk0.jpg

Skulle gjerne endre litt på det idag, siden bildet ble lagd for en god stund siden. Men siden eg lagret det som jpg så kan eg ikke endre layersene :(

 

klodehi4.jpg

Endret av Mottiman
Lenke til kommentar

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

* kopier layeren av damen

* lag en maske av leppene hennes

* Alt-klikk på "kontrast tegnet"(til høyre for mask-knappen) nederst på layer-paletten

* velg Hue/Saturation

* kryss boksen for å lage clipping mask.

* kryss av colorize drei på Hue for å endre farge

Skjønte ikke så mye av det der. Har problemer med å finne tingene du nevner også

6662255[/snapback]

Eg kan forklare litt nærare:

*Kopier layeret ved å trykke Ctrl + J når det er merka/aktivert i layer-paletten.

*Lag ei maske ved å velge Layer --> Layer mask --> Hide all. No har du laga ei maske som skjuler heile layeret. For å få leppene til å kome fram bruker du brush tool og teikner med kvitt på maska, der leppene er. (Kan vere lurt å skjule det nederste layeret, so du ser kva som kjem med.)

*Image --> Adjustment --> Hue/Saturation. Her finn du det som vert snakka om i dei siste to punkta.

6662690[/snapback]

Hva er layer-paletten? Mener du at jeg skal merke leppen hennes med lasso tool og deretter trykke ctrl+j, hide all og så bruke brush tool? Isåfall, funket ikke det fordi det skjedde ingenting når jeg prøvde å bruke brush tool.

Lenke til kommentar
* kopier layeren av damen

* lag en maske av leppene hennes

* Alt-klikk på "kontrast tegnet"(til høyre for mask-knappen) nederst på layer-paletten

* velg Hue/Saturation

* kryss boksen for å lage clipping mask.

* kryss av colorize drei på Hue for å endre farge

Skjønte ikke så mye av det der. Har problemer med å finne tingene du nevner også

6662255[/snapback]

Eg kan forklare litt nærare:

*Kopier layeret ved å trykke Ctrl + J når det er merka/aktivert i layer-paletten.

*Lag ei maske ved å velge Layer --> Layer mask --> Hide all. No har du laga ei maske som skjuler heile layeret. For å få leppene til å kome fram bruker du brush tool og teikner med kvitt på maska, der leppene er. (Kan vere lurt å skjule det nederste layeret, so du ser kva som kjem med.)

*Image --> Adjustment --> Hue/Saturation. Her finn du det som vert snakka om i dei siste to punkta.

6662690[/snapback]

Hva er layer-paletten? Mener du at jeg skal merke leppen hennes med lasso tool og deretter trykke ctrl+j, hide all og så bruke brush tool? Isåfall, funket ikke det fordi det skjedde ingenting når jeg prøvde å bruke brush tool.

Lenke til kommentar

Layer-paletten er det vetle vindauget nede til høgre der alle layera er lista opp. Eg meinte ikkje at du skal merke leppa hennar med lasso tool, men akkurat det eg skreiv.

 

Edit: Forresten, trur eg misforstod Milt litt om dei siste tre punkta. Han brukte eit adjustment layer, ikkje Image --> Adjustments-menyen.

Endret av incanus
Lenke til kommentar
Bildene er tatt av undertegnede, døpefonten er fra Stavanger domkirke, skogen er fra den lokale parken og modellen er meg ^^

 

Er ikke helt fornøyd da jeg ser for meg noe i fantasien og jeg ikke har skills nok til å klare det i praksis, men ideen min kommer i alle fall fram.

6665968[/snapback]

 

 

Shit! svartedauen er back! RUN!! Syns det ble bra :) Mystisk bilde :D Særlig med den skyggen til høyre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...