Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har oppkjøring på Stjørdal i morgen. Kjenner jeg gruer meg veldig nå. Har hatt to lange dager med langkjøring, så har absolutt "bilen inne", men du vet... nerver kan ødelegge mye. Men skal legge meg tidlig, og møte opp på trafikkskolen 07.00 i morgen, så får vi se hvordan det går.

 

Håper på lett sikkerhetsspørsmål, og en rute jeg kan (altså hvor jeg kjenner til veien, fartsgrensene osv.).

 

Wish me luck!

Lenke til kommentar

Hei. Selv kjørte jeg opp i Trondheims området. Det er en stund siden jeg tok oppkjøringa nå, snart 2 månder siden, men jeg kan ikke huske at jeg kjørte i selve byen.

Oppkjøringa mi gikk helt greit iallefall. Jeg bestod oppkjøringa på første forsøk.

Hadde en grei sensor. En grei ting på oppkjøringa er vel å si i fra hvis du gjør noe feil. For å på en måte vise at du vet at du har gjort noe galt om dere skjønner.

Jeg husker jeg hadde 2 feil som jeg selv synes var feil. Den første feilen var at jeg skulle skifte felt. Det jeg ikke oppdaga var at det var en bil på siden, men det gikk da greit. Så kjørte jeg nedover Okstadbakken. Der blir det etterhvert mulighet til å skifte felt hvis du ligger i midtre felt. Siden at man normalt være slik at man kjører i høyre felt. Men jeg skifta over til høyre felt. Så det var ikke noe problem. Ellers så synes jeg ikke det var noe særlig å sette fingeren på. Jeg tror ikke sensoren synes det heller for jeg bestod no prøven så da var det greit liksom.

Jeg fortalte da om feilene jeg gjorde. Også hadde jeg med kjørelæreren som jeg hadde kjørt mest med i bilen. Så det hjalp nok på litt det også.

Jeg var selvfølgelig veldig glad.

 

Men en ting til personen som hadde strøket 12 ganger på Teorien: Hva gjør du feil egentlig? Leser du ikke i boka eller noe? Du må gjøre noe galt. Selv strøk jeg 6 ganger før jeg bestod på 7 ende forsøk. Ja. Jeg vet at dette også er mye, men 12 ganger er i overkant.

For det første koster det jo masse penger å ta kjøretimer/oppkjøring, og prøvene og om du stryker på teoerien blir det 335 kr for hver prøve du tar. Hvor mye oppkjøringa er på vet jeg ikke, men 12 stryk på teorien blir penger.

Nei så om du ikke er ferdig med teorien enda, så les boka og øv på prøvene på nett.

 

Lykke til, til dere som skal kjøre opp. Det går nok bra for de fleste av dere :)

 

Bare husk dette: Ta det med ro. Kjør etter etter forholdene for all del. Å hvis forholdene er bra, så kjører dere etter fartsgrensa. Prøv å hold dere så godt opp mot fartsgrensa som mulig, og ikke noe særlig over.

 

Nå skal det sies hadde jeg hadde MANGE kjøretimer, men jeg hadde ikke mulighet til å øvelseskjøre med privat-bilen for den er registrert som liten lastebil eller lastebil. Husker ikke helt nå, så derfor fikk jeg bare kjørt med skolebilene. Også kjørte jeg opp med Automat også da.

 

 

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar

Tror jeg har bestemt meg for at det blir bare meg og sensor i bilen. Uten kjørelærer altså. Håper jeg får en snill sensor. Har ikke fortalt noen at jeg skal ha oppkjøring. Kun kjørelærern og denna internettsiden som veit det..

Syns det er best.

Må prøve å tenke at kjørlærern min ikke ville bestilt oppkjøring hvis jeg ikke var klar for det.

ps: Til alle som sliter med teorien: ta teorikurs på trafikkskolen:D

Lenke til kommentar

Ah, deg med for mye regn? Jeg fortalte den historien til kjørelæreren min på oppkjøringsdagen min, siden hans bil også har en slik sensor, og ba om å få gjennomgå systemet bare for å være på den sikre siden. Han hadde store problemer med å tro på at noe slikt kunne skje, men det viste seg å være veldig nyttig for meg siden det under oppkjøringen startet å regne som det bare kan gjøre på vestlandet... Stor takk til deg, og gratulerer med lappen. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...