Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Men en ting til personen som hadde strøket 12 ganger på Teorien: Hva gjør du feil egentlig? Leser du ikke i boka eller noe? Du må gjøre noe galt. Selv strøk jeg 6 ganger før jeg bestod på 7 ende forsøk. Ja. Jeg vet at dette også er mye, men 12 ganger er i overkant.

For det første koster det jo masse penger å ta kjøretimer/oppkjøring, og prøvene og om du stryker på teoerien blir det 335 kr for hver prøve du tar. Hvor mye oppkjøringa er på vet jeg ikke, men 12 stryk på teorien blir penger.

Nei så om du ikke er ferdig med teorien enda, så les boka og øv på prøvene på nett.

 

Hilsen. wil.

 

Pfft, 12 ganger er ingenting, når du har 950 ganger på baken begynner vi å snakke.

http://www.vg.no/nyheter/utrolige-historie...hp?artid=594371

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er aldri nødvendig å blinke seg inn i rundkøyringa, fokuser heller på korrekt plassering og på å blinke deg ut.

 

...men veldig mange setter pris på at du gjør mer enn det som absolutt er nødvendig.

 

Som en annen forumbruker så fint skriver det i signaturen sin (lettere omskrevet):

 

Bruk korrekt (kjøre)teknikk og forbygg skader!

 

Eg setter ikkje pris på det, ender alt for ofte med at folk er for optatt med å blinke seg inn, så gløymer dei å blinke seg ut. Einaste nytterverdi eg kan sjå av å blinke seg inn er dersom du er for inkompetent til å plassere deg riktig.

 

Dersom eg køyrer mot ei rundkøyring og ser at bilen til venstre for meg har plassert seg i innerste felt, da veit eg allerede at eg trygt (i teorien hvertfall, alt for mange som skjærer rett gjennom) kan køyre i ytterste felt dersom eg skal til høgre eller rett fram (4-arma rundkøyring).

Lenke til kommentar
Spørr igjen jeg, noen som har tips til oppkjøring i Stavanger / Sandnes?

 

Ta deg tid til å få overblikk over situasjoner, pass på fartstilpasningen, repeter regler for lyskryss og rundkjøringer, og følg godt med i speil. Husk å reduser farten etter forholdene! Det er det eneste jeg kan huske etter min oppkjøring fra Forus

Lenke til kommentar
:thumbdown: Det gikk strykende...

 

Arg. :(

Hva gikk galt? :(

 

Det meste tror jeg... Det stod noe sånt som at "Plasseringene er ofte utrygge og utydelige. Avkjøring fra førkjørsvei og plassering i sving. En del dårlig kjøretøybehandling-svingteknikk og rattbruk".

 

Samt noe generelt om at jeg ikke tok hensyn til andres behov og ikke kjørte trafikksikkert nok.

 

Klarte også å kjøre over en fortauskant så de gjørde en skikkelig ulyd i skjermen, men det gikk heldigvis bra med bilen. Kjørte ut i et skarpt kryss uten å se meg nok for. Men dette nevnte han ikke som hovedgrunnene..

 

Kommer aldri til å klare det :( Gir opp livet mitt snart hvis jeg ikke klarer det om 2 3 flere forsøk:(

Endret av glorfindel2000
Lenke til kommentar

Å kjøre over fortauskanter kommer vel innunder dårlig kjøretøysbehandling.

 

Men du vet hva du må øve på - plasseringer. Dette er kjempeviktig, gjør det i god tid før og ikke vreng over når du er midt inni noe. Da kan du heller, hvis du er f.eks. i en rundkjøring, ta en ekstra runde og si at "jeg plasserte meg feil, så derfor tar jeg en ny runde for å plassere meg riktig og unngå farlige situasjoner ved å bytte felt".

Svingteknikk og rattbruk undrer jeg litt på, kanskje du f.eks. krysser hendene eller gjør andre farlige ting? Bruker du bare én hånd på toppen av rattet?

Lenke til kommentar

Oppkjøring i morgen :dontgetit: fy faen som jeg gruer meg!!!!

 

Samme her. Klokka 8 om morgenen :ermm:

Kommer aldri i verden til å klare det. Er så dårlig til å kjøre bil..

 

:thumbdown: Det gikk strykende...

 

Arg. :(

 

 

det er trist, eg har strøket også siste veke. :(

 

ka er din læreren sa? må du bestille for nye køyretimer med skule eller du kan få oppkjøring igjen etter en måned? er nye køyretimer obligatorisk om du strøk?

Lenke til kommentar
List opp dei konkrete tinga du sliter med, gjerne med eksempler, så kan vi kome med konkrete tips/råd.

 

Hmm.. Jeg er veldig redd for å kjøre av veien/ i autovernet. Det er kanskje litt psykisk.. Jeg vet ikke..

Bor ved Fagernes så småveiene her er ganske smale, bratte og svingete mange steder, selv om det er 80-sone. Jeg er dritredd for å legge meg for mye på kanten, så det kan bli veldig ujavne og farlige svinger, siden jeg legger meg for langt inn.. Og når jeg da møter bil så må jeg bremse ned en del og legge meg litt brått ut igjen.. kan fint kjøre i 80-90 på motorvei/bra vei, men det er på smale og svingete veier at jeg blir kjemperedd.

Sensoren mente det var det som var hovedproblemet:

at jeg vinglet for mye,

for dårlig / langt inn i veien plassering i sving

var for brå med rattet

og hadde utydelig plassering når jeg skal svinge av veien, altså ikke alltid mot den veien jeg blinker, akkurat det vet jeg jo egentlig men.. :no:

Endret av glorfindel2000
Lenke til kommentar
det er trist, eg har strøket også siste veke. :(

 

ka er din læreren sa? må du bestille for nye køyretimer med skule eller du kan få oppkjøring igjen etter en måned? er nye køyretimer obligatorisk om du strøk?

 

Det er trist å stryke, jeg begynte å gråte da han lista opp feilene mine..

Jeg bestilte ny kjøretime med en gang, det er krav om å ha en kjøretime mellom oppkjøringene. Kjøreskolen skulle bestille oppkjøring til meg..

Lenke til kommentar
Det er trist å stryke, jeg begynte å gråte da han lista opp feilene mine..

Jeg bestilte ny kjøretime med en gang, det er krav om å ha en kjøretime mellom oppkjøringene. Kjøreskolen skulle bestille oppkjøring til meg..

Aww, føler med deg. Jeg hadde nylig oppkjøring jeg også.. og jeg syns alt gikk helt greit til vi parkerte igjen på stasjonen og sensor strøyk meg fordi han mente jeg hadde kjørt for seint. Jeg var helt uenig jeg, så det ble et sjokk...

 

Oppkjøring i gjøvik i morgen.. NERVER! :D

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...