Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samme her! Jeg føler jeg har kontroll, men stresser likevel :p Er redd for å stryke... Har oppkjøring i Oslo. Noen tips til hvor man bør kjøre rundt. Er det noen som har hatt oppkjøring i Oslo, som vil dele sine kjøreruter her?

 

I morra skjer det.. Og jeg er full av nerver.

 

 

Har selv oppkjøring om 15 dager, og jeg er allerede stressa :p

Lenke til kommentar

Hei! Har vært hyppig leser i denne tråden helt siden jeg tok trafikalt grunnkurs, og begynte å fokusere på å få sertifikatet. I morgen har jeg planlagt å ta teorien, har lest boka 2-3 ganger, og brukt Prove.no hyppig, i dag kjøpte jeg også tilgang på teoritentamen.no, og fant ut at den var vesentlig vanskeligere enn prove.no sin. Har nå bestått den teorien 10 ganger av 13 forsøk, og nå begynner jeg å bli trøtt!

 

Av erfaring, fra dere som har tatt teorien: tror dere jeg er klar nå?

 

Håper på svar før jeg sovner! :grin2:

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd å bestikke kjørelærer og/eller sensor?

 

Fy søren så rart at du nevnte det.... onkelen min sa for kun et par timer siden at han kunne fikse det for meg idag. "Herremin, du trenger ikke kjøretimer, kjører som en prins! Jeg kan fikse slik at det blir kun en liten kjøretime eller to...?"

 

Jeg takka fint nei og sa at kjøretimene er jo en del av morroa... fint å lære seg alt slik det skal være mener hvertfall jeg.

 

EDIT: Det som er litt skummelt er egentlig hvor lett slike ting er bare man har penger...

Endret av DSG
Lenke til kommentar
JEG KLARTE DET!!!!! :D:D:D:D:D

 

Å herregud jeg er så glad! :)

 

Sitter her og ser på arket mitt nå, der står det "Kjøremåten i dag gir akseptabel grad av sikkerhet og trafikkavkling. Hovedsaklig bra farts og trafikktilpasning".

 

Fikk en utrolig koselig eldre mann, utrolig glad for det. Han sa at det var noen minuser, blant annet mente han at jeg kjørte litt mye "etter boka". Jeg kjørte opp i området Stavanger/Forus, og for eksempel etter Tjensvollkrysset(mot Tananger), så er det 30 et stykke etter rundkjøring pga veiarbeid. Jeg kjørte 30 og det var en bil bak som tutet. Han mente da at jeg burde kjørt over fartsgrensa for å få bedre trafikkavvikling. Kjørlæreren min var uenig i dette da jeg fortalte ham det.. Så er ikke så lett å gjøre alle fornøyde, hehe. Det å kjøre over fartsgrensen i 30 er politiet veldig strenge på også, så tror ikke jeg skal prøve meg på det. Hehe:p

 

Husker ikke alle plassene jeg kjørte men var hvertfall innom Forus, Madla,Ullandhaug, Eiganes, Stokka, Randaberg/Visteområdet.

 

JEG HAR LAPPEN! Har ikke helt gått opp for meg ennå :p

 

Forresten måtte jeg rygge opp en vei midt i oppkjøringen og ryggeparkere vanlig på slutten:)

Gratulerer! En morsom sidenote, jeg strøk pga det som står i fet skrift :p Altså, kjørte for fort der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...