Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du tar bilde og betaler alt på oppkjøringsdagen.

 

1. Inn og betale

2. Oppkjøring

3. Bilde og bestille førerkort om man består

 

Jeg tok bilde og skrev underskrift (som skal stå på førerkortet) da jeg tok teoriprøva. Så da håper jeg det er i boks for min del, for jeg må vel ikke ta et nytt bilde på oppkjøringsdagen?

 

Besto for cirka 2 timer siden. Andre forsøk. :)

 

Gratulerer!! :D

Lenke til kommentar
Bare sunt å være litt nervøs! :p Må melde fra her i morra da, om hvordan det gikk :)

 

Bestått! :new_woot:

 

"Aktpågivende, varsomt og hensynsfullt.

Lykke til!"

 

:)

 

Var en enorm lettelse å bestå.

Nå er jeg endelig "fri som fulgen"

og kan kjøre hvor jeg vil, når jeg vil!

 

Tips til dere andre som skal

kjøre opp i nærmeste fremtid:

  • Ikke være redd om du ikke klarer å svare helt riktig eller er usikker på spørsmål spørsmål angående sikkerhetskontrollen før kjøreturen, jeg klarte det ikke 100% tror jeg...
  • Kjør varsomt og kontrollert, men ikke passivt.
  • Vis at du får med deg all nødvendig informasjon.
  • Slipp gassen (eller brems om nødvendig) når du nærmer deg fotgjenger felt, særlig de uoversiktlige.

Lykke til allesammen!

Det er ikke så vrient

som man skulle tro!

 

;)

Lenke til kommentar

Slaget for min del faller 20. juli. Driiiiiiiiiitnervøs!!!! Grunnen er at jeg reiser i forsvaret 19. august, altså akkurat slik at jeg ikke rekker å ta en ny oppkjøring før jeg må reise. Dessuten, med lappen i bagasjen har en mer muligheter i forhold til tjenestevalg. Jeg er dritnervøs, trenger anti-nervøsitets-piller, om det finnes :p Får ikke sove om nettene. Dette er alvor!!

Lenke til kommentar
.... Får ikke sove om nettene. Dette er alvor!!

 

dis is serious zhit!

 

Oh yes indeed it is :p Neida, men lappen hadde vært så utrolig kjekt nå! Jeg føler jeg fortjener litt oppturer nå!

 

Ta det med ro ;) Det er ikke så ille som man skulle tro.

Kommer selvfølgelig litt ann på sensor, men i mitt tilfelle

så var det ikke noe stress syns jeg. Men ikke tenk på det.

Du får ikke gjort noe med valg av sensor og ruter uansett.

Lenke til kommentar

Sitter og ser over resultatet for tentamen, som jeg forresten strøk på. Har 2 3-er feil på "valg av felt", og 2 2-er feil på rundkjøring. Vet hva rundkjøringsfeilene kommer av, og tror 3-er feilene for motorvei gjelder at jeg lå for lenge i venstrefeltet på motorveien. Ellers bekymrer jeg meg litt for rundkjøringer. Der jeg skal kjøre opp (Forus utenfor Stavanger) er det et sted hvor det er 5 rundkjøringer på rad, og jeg synes feltinndelingen er håpløs. Men så lenge jeg kjører trygt, uten å skape hinder eller farlige situasjoner, skal det vel ikke være noe problem å bestå, sålenge jeg påpeker egne feil.

 

Skal huske å kjøre varsomt (fart etter forholdene), hensynsfullt (ingen frekke avgjørelser) og selvsagt kjøre i takt med trafikkreglene. Huske å se i innvendig speil etter å ha kjørt på forkjørsveg, huske å blinke for å gjøre meg forstått, og huske å se langt frem og få med meg skilt. Har hatt litt problemer (aldri farlige situasjoner) i forhold til skilt, hvor jeg har kjørt feil på grunn av skilt jeg rett og slett ikke har sett. Så må passe på å tråle trafikkbildet for informative skilter.

Lenke til kommentar
Sitter og ser over resultatet for tentamen, som jeg forresten strøk på. Har 2 3-er feil på "valg av felt", og 2 2-er feil på rundkjøring. Vet hva rundkjøringsfeilene kommer av, og tror 3-er feilene for motorvei gjelder at jeg lå for lenge i venstrefeltet på motorveien. Ellers bekymrer jeg meg litt for rundkjøringer. Der jeg skal kjøre opp (Forus utenfor Stavanger) er det et sted hvor det er 5 rundkjøringer på rad, og jeg synes feltinndelingen er håpløs. Men så lenge jeg kjører trygt, uten å skape hinder eller farlige situasjoner, skal det vel ikke være noe problem å bestå, sålenge jeg påpeker egne feil.

 

Skal huske å kjøre varsomt (fart etter forholdene), hensynsfullt (ingen frekke avgjørelser) og selvsagt kjøre i takt med trafikkreglene. Huske å se i innvendig speil etter å ha kjørt på forkjørsveg, huske å blinke for å gjøre meg forstått, og huske å se langt frem og få med meg skilt. Har hatt litt problemer (aldri farlige situasjoner) i forhold til skilt, hvor jeg har kjørt feil på grunn av skilt jeg rett og slett ikke har sett. Så må passe på å tråle trafikkbildet for informative skilter.

 

Lykke til imorra, det klarer du.

Lenke til kommentar
Sitter og ser over resultatet for tentamen, som jeg forresten strøk på. Har 2 3-er feil på "valg av felt", og 2 2-er feil på rundkjøring. Vet hva rundkjøringsfeilene kommer av, og tror 3-er feilene for motorvei gjelder at jeg lå for lenge i venstrefeltet på motorveien. Ellers bekymrer jeg meg litt for rundkjøringer. Der jeg skal kjøre opp (Forus utenfor Stavanger) er det et sted hvor det er 5 rundkjøringer på rad, og jeg synes feltinndelingen er håpløs. Men så lenge jeg kjører trygt, uten å skape hinder eller farlige situasjoner, skal det vel ikke være noe problem å bestå, sålenge jeg påpeker egne feil.

 

Skal huske å kjøre varsomt (fart etter forholdene), hensynsfullt (ingen frekke avgjørelser) og selvsagt kjøre i takt med trafikkreglene. Huske å se i innvendig speil etter å ha kjørt på forkjørsveg, huske å blinke for å gjøre meg forstått, og huske å se langt frem og få med meg skilt. Har hatt litt problemer (aldri farlige situasjoner) i forhold til skilt, hvor jeg har kjørt feil på grunn av skilt jeg rett og slett ikke har sett. Så må passe på å tråle trafikkbildet for informative skilter.

 

Åssen gikk det idag a??

Lenke til kommentar
Sitter og ser over resultatet for tentamen, som jeg forresten strøk på. Har 2 3-er feil på "valg av felt", og 2 2-er feil på rundkjøring. Vet hva rundkjøringsfeilene kommer av, og tror 3-er feilene for motorvei gjelder at jeg lå for lenge i venstrefeltet på motorveien. Ellers bekymrer jeg meg litt for rundkjøringer. Der jeg skal kjøre opp (Forus utenfor Stavanger) er det et sted hvor det er 5 rundkjøringer på rad, og jeg synes feltinndelingen er håpløs. Men så lenge jeg kjører trygt, uten å skape hinder eller farlige situasjoner, skal det vel ikke være noe problem å bestå, sålenge jeg påpeker egne feil.

 

Skal huske å kjøre varsomt (fart etter forholdene), hensynsfullt (ingen frekke avgjørelser) og selvsagt kjøre i takt med trafikkreglene. Huske å se i innvendig speil etter å ha kjørt på forkjørsveg, huske å blinke for å gjøre meg forstått, og huske å se langt frem og få med meg skilt. Har hatt litt problemer (aldri farlige situasjoner) i forhold til skilt, hvor jeg har kjørt feil på grunn av skilt jeg rett og slett ikke har sett. Så må passe på å tråle trafikkbildet for informative skilter.

 

Åssen gikk det idag a??

 

Har ikke kjørt opp enda. Kl 13.40 faller slaget :p

Lenke til kommentar

Ikke for å ta fra deg noe av det motet du enda har, men om du stryker på tentamen, ser det vel mørkt ut i utgangspunktet. Her jeg kjørte opp (i Ålesund) blir det vel sånn at vi kan enten kjøre by eller landevei, jeg strøyk på den første oppkjøringen når jeg fikk "by. Da glemte jeg å se meg skikkelig for når jeg skulle skifte fil å litt sånn.

 

Men på andre forsåk kjørte vi på landevei, å da gikk det bedre, husk å ha god flyt i farten, og se veldig mye i speilene, virker som de aldri kan få nokk av speilene. Ellers er det vel bare å ønske lykke til!

Lenke til kommentar
Ikke for å ta fra deg noe av det motet du enda har, men om du stryker på tentamen, ser det vel mørkt ut i utgangspunktet. Her jeg kjørte opp (i Ålesund) blir det vel sånn at vi kan enten kjøre by eller landevei, jeg strøyk på den første oppkjøringen når jeg fikk "by. Da glemte jeg å se meg skikkelig for når jeg skulle skifte fil å litt sånn.

 

Men på andre forsåk kjørte vi på landevei, å da gikk det bedre, husk å ha god flyt i farten, og se veldig mye i speilene, virker som de aldri kan få nokk av speilene. Ellers er det vel bare å ønske lykke til!

 

Tror det skal gå bra selv jeg strøk på tentamen. Kjenner mange som har strøket på tentamen, men bestått på selve oppkjøringen. Er derfor jeg hadde en ekstra kjøretime i forkant av oppkjøringen, nemlig for å plukke av meg de feilene som gjorde at jeg strøk på tentamen. Dessuten var jeg uheldig på tentamen og kom ut for en trailer som hadde hatt motorstopp, og det sto politibiler rundt den. Traileren sto i enden av påkjørselsfeltet til motorveien, og hadde selve "førerhytta" ute i høyrefila. Jeg la meg i venstre, og ble liggende der alt for lenge pga at jeg syntes det var alt for mye trafikk til høyre for meg. Følte ikke jeg greide å legge meg til høyre. Men sist jeg kjørte lå jeg ikke i venstre fil et sekund, altså gjorde jeg det jeg skulle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...