Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vet ikke hvorfor jeg gruer meg til oppkjøringen. Kanskje fordi jeg skal ha oppkjøring i Oslo. Jeg har oppkjøring om 8 dager rundt kl 11. Noen som vet om hvordan trafikken er på det tidspunktet. Har dere noen tips og råd?

Skulle tro det er litt mer trafikk da, siden det er lunsjtid.

Lenke til kommentar
Spurte kjørerlærern min idag om det var mulig å få lukeparkering. Svaret var ja, men det er veldig sjeldent.
I Trondheim har visst ikke dette forekommet på flere år, men det er noe man uansett bør kunne, hvertfall når du bor i Oslo. Du blir nok uansett bedt om å rygge inn til en ledig parkeringsplass når du er ferdig med å kjøre.

 

Husk fart, vikeplikt og overblikk/observasjon. Da er du på god vei. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Spurte kjørerlærern min idag om det var mulig å få lukeparkering. Svaret var ja, men det er veldig sjeldent.
I Trondheim har visst ikke dette forekommet på flere år, men det er noe man uansett bør kunne, hvertfall når du bor i Oslo. Du blir nok uansett bedt om å rygge inn til en ledig parkeringsplass når du er ferdig med å kjøre.

 

Husk fart, vikeplikt og overblikk/observasjon. Da er du på god vei. Lykke til :)

Takk Håkon :)

Lenke til kommentar
Spurte kjørerlærern min idag om det var mulig å få lukeparkering. Svaret var ja, men det er veldig sjeldent.

 

Fikk vite av min kjørelærer at det nesten ikke var plasser igjen i Norge til å luke parkere så det trengte jeg ikke. Vet ikke hvordan det er i byer, men her hvor jeg kjørte opp så trengte jeg ikke å parkere i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Er det slik at det er faste ruter som brukes ved oppkjøring? Isåfall, er det noen som har hatt oppkjøring i Tønsberg? Hadde vært kjekt å hatt en oversikt over potensielle "strykområder", er ikke mange dagene igjen nå :p

Før oppkjøringen kjørte jeg og læreren på steder han hadde erfart at folk ofte strøk på. Læreren din vet sikkert om slike områder også, så spør han. :)

Lenke til kommentar
Stryker man hvis man plasserer seg feil i en rundkjøring? eller regnes dette som en éner-feil?

Fikk et godt tips om dette.

 

Hvis du legger merke til at du er på venstresiden av veien på vei inn i rundkjøringen, ikke sving over til høyre for så å kjøre inn i rundkjøringen.

 

Ta en runde rundt, også blink deg ut.

 

Da oppstår det ikke noen fare, så du skal vistnok ikke stryke.

Lenke til kommentar

Noen som har tips til oppkjøring i Oslo?

 

Jeg har allerede prøvd oppkjøring en gang ( i Mysen) som er lite og _egentlig_ et ganske lett sted og kjøre opp.

Feilene mine ( som jeg oppdaget mens jeg kjørte) var høyreregelbrudd, stoppet etter stoplinje, hadde for stort fart inn mot rundkjøringer, kryss etc.. Skjønte allerede etter halvveis at jeg ikke kom til og bestpå, for jeg så når jeg kom inn mot kryss at sensor tok beine klart til og bremse(gjorde det ikke) men var veldig nærme og generelt sett nervøs, så da cara jeg den siste tiden.

Etter oppkjøringa spurte hun hvordan jeg syntes det gikk, og jeg sa feilene mine noe hun sa seg enig i, ingen sure miner =)

 

Nå skal jeg ha oppkjøring i Oslo ( Risløkka ) noen som har noen tips her? hvordan er sensorene, hvordan er rutene? jeg har oppkjøring 25 august kl 10.40, hvordan er det og kjøre da?

 

Takker for alle svar og tips :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...