Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Jeg hadde også en time teori både før langkjøring og bykjøring.

 

Ikke bryt fartsgrensa når du kjører forbi heller.

Her er jeg sterkt uenig. Fartsgrensa gjelder selvsagt ved forbikjøring også, men det er mye trygge å kjøre forbi en bil fort (men allikevel forsvarlig selvsagt) enn å bruke lang tid på en forbikjøring. Dersom en bil kjører i 70 i 80-sona kjører man ikke forbi bilen i 80 km/t. Da legger man seg heller i 90-100 og senker farten så fort man er forbi.

Helt enig i at det er tryggere å ligge over fartsgrensa når du kjører forbi, men det er ikke lov. Du bør ihvertfall lære deg å holde maks fartsgrensa til du er ferdig med oppkjøringa. Kan stryke på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hadde også en time teori både før langkjøring og bykjøring.

 

Ikke bryt fartsgrensa når du kjører forbi heller.

Her er jeg sterkt uenig. Fartsgrensa gjelder selvsagt ved forbikjøring også, men det er mye trygge å kjøre forbi en bil fort (men allikevel forsvarlig selvsagt) enn å bruke lang tid på en forbikjøring. Dersom en bil kjører i 70 i 80-sona kjører man ikke forbi bilen i 80 km/t. Da legger man seg heller i 90-100 og senker farten så fort man er forbi.

Helt enig i at det er tryggere å ligge over fartsgrensa når du kjører forbi, men det er ikke lov. Du bør ihvertfall lære deg å holde maks fartsgrensa til du er ferdig med oppkjøringa. Kan stryke på det.

Stryke på det? Vi ble opplært til det, så da er det ihvertfall forskjell på folk. Når det er fartskontroller langs veien så har vel også UP en slags forbikjøringsmargin slik at folk som tar en forbikjøring ikke blir bøtelagt for dette.

Lenke til kommentar

I dag er det iallefall ikke lov å bryte fartsgrensa ved forbikjøring, uansett. Kjørelærern min virka litt mer grei på dette området (50-åring) og han sa ingenting da jeg lå i 90 forbi. Du stryker på oppkjøring om du gjør en forbikjøring i over fartsgrensa, om du ikke er flink til å forklare deg så klart.

Lenke til kommentar

Jaa!! "Da må æ bare få gratulere dæ med bestått førerprøve og ønske dæ lykke tel videre"!!

Trivelig sensor. Han spurte om jeg ville ha det helt stille i bilen, eller om vi skulle prate litt innimellom. Jeg valgte en blanding av begge, og er glad for at det verken var helt stille eller veldig mye prat!

(Jeg kjørte opp i Tromsø, ja..;) )

 

Etter at kjørelæreren min hadde pratet med sensoren, så sa hun at jeg nesten ikke hadde noen feil.

På vurderingsskjemaet står det noe alá: Trafikksikker kjøring og en god trafikkavvikling.

 

Fornøyd! :D:new_woot:

 

Dette er en sykt merkelig følelse..

Lenke til kommentar

fikk lappen idag :D

 

var drit nervøs før oppkjøringa :p men syntes det var bedre enn å kjøre med kjørelærer :) var ikke så nervøs når vi først var igang, ble fort avslappa. Hadde en grei danske som sensor , hyggelig kar ;) først ba han meg sjekke bremsekraftforsterkeren(pumpe på bremsa) som gikk fint, så kjøre vi litt rundt i åsane og salhusveien tilbake til knarvik ( for de som er kjent).

 

I begynnelsen spurte han om jeg ville ha radio på, prate eller være stille. Valgte radio og prate og det var koselig :)

 

Han hadde ingenting negativt å si om kjøringa mi :D

 

Når vi kom tilbake spurte han meg hva jeg syntes og jeg svarte at jeg syntes det gikk fint, så fikk jeg tilbake meldinga "ja det gjorde det, gratulerer " :D

 

 

mine tips er iallefall å beholde roen, konsentrere seg mye å kanskje prate litt å kjøre så godt du klarer ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...