Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Jaa!! "Da må æ bare få gratulere dæ med bestått førerprøve og ønske dæ lykke tel videre"!!

Trivelig sensor. Han spurte om jeg ville ha det helt stille i bilen, eller om vi skulle prate litt innimellom. Jeg valgte en blanding av begge, og er glad for at det verken var helt stille eller veldig mye prat!

(Jeg kjørte opp i Tromsø, ja..;) )

 

Etter at kjørelæreren min hadde pratet med sensoren, så sa hun at jeg nesten ikke hadde noen feil.

På vurderingsskjemaet står det noe alá: Trafikksikker kjøring og en god trafikkavvikling.

 

Fornøyd! :D:new_woot:

 

Dette er en sykt merkelig følelse..

 

Hvilken rute kjørte du?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jaa!! "Da må æ bare få gratulere dæ med bestått førerprøve og ønske dæ lykke tel videre"!!

Trivelig sensor. Han spurte om jeg ville ha det helt stille i bilen, eller om vi skulle prate litt innimellom. Jeg valgte en blanding av begge, og er glad for at det verken var helt stille eller veldig mye prat!

(Jeg kjørte opp i Tromsø, ja..;) )

 

Etter at kjørelæreren min hadde pratet med sensoren, så sa hun at jeg nesten ikke hadde noen feil.

På vurderingsskjemaet står det noe alá: Trafikksikker kjøring og en god trafikkavvikling.

 

Fornøyd! :D:new_woot:

 

Dette er en sykt merkelig følelse..

 

Hvilken rute kjørte du?

 

Kjørte i byen, over brua til tromsdalen, og videre til kroken hvor jeg parkerte, snudde og kjørte videre igjennom tromsøysundstunellen, opp tverrforbindelsen og over øya på vei ned i byen igjen.

Endret av cazoo
Lenke til kommentar

Er det riktig at strykprosenten er 55% på teorien og 25% på den praktiske prøven?

 

Men etter å ha hatt lappen 1 år snart så synes jeg mye av det vi lærer er latterlig, og blant mine favoritter ligger den kjente.

 

"Du skal til venstre men det kommer mye trafikk imot, hva gjør du?" eller "Du skal til venstre men det er en stor trailer bak deg og det er glatt, hva gjør du?"

 

Det korrekte svaret skal være "Jeg kjører forbi". Hvor usannsynlig dumt er ikke det, hvis du skal til venstre så kjører du jo faen meg ikke forbi innkjørselen din pga trafikk, da venter du til noen er kompis nok til å slippe deg inn, og hvis ikke så later du som om du skal kjøre sånn at folk bremser (funker fjell her jeg bor, er så mange drittsekker i trafikken som nekter å stoppe for å la deg kjøre inn)

 

Mye flinkere til å slippe inn folk i oslo :(

Lenke til kommentar
Heisann. Jeg skal ha oppkjøring i Egersund om en uke. Noen andre som har hatt oppkjøring der? Trenger tips :)

 

Egersund er en flott plass å kjøre opp i. Vet om mange her fra Stavanger som dro til Egersund for å avlegge førerprøven, så skal nå være ganske enkelt og greit i forhold til mange andre plasser.

Lenke til kommentar
Førerprøven bør ikke avgjøres av flaks, da ville aldri jeg kjørt på samme vei som du gjør isåfall.

Regner med du sikter til min post over her.

For min del veit jeg iallefall at jeg har hatt en del flaks i ulike situasjoner jeg har kommet oppi på lettmc (30000km på 2 år) og også gjennom lappen på lettmc generelt. likevel ser jeg ikke på meg som en dårlig sjåfør. det jeg mener er at det er fort gjort å gjøre feil under oppkjøring som du normalt ikke ville gjort om du hadde en annen ved siden av deg. Kjørelærer har tross alt bestilt oppkjøring og mener jeg er klar, men man kan likevel gjøre feil.

Lenke til kommentar

Takk, takk! Gikk kjempeflott, bestod!

 

Fikk spørsmål om vindusviskerne. Kjørte mye landevei (med MYE slaps!) og endel E18. Slapp forbi noen biler og tok det rolig i svingene på slapsa, fikk skryt for dette. Ingenting negativt som står på arket heller :)

 

Lykke til til alle dere andre som skal ha oppkjøring!

Lenke til kommentar
Takk, takk! Gikk kjempeflott, bestod!

 

Fikk spørsmål om vindusviskerne. Kjørte mye landevei (med MYE slaps!) og endel E18. Slapp forbi noen biler og tok det rolig i svingene på slapsa, fikk skryt for dette. Ingenting negativt som står på arket heller :)

 

Lykke til til alle dere andre som skal ha oppkjøring!

gratulerer :) det var bra ! :thumbup:

Lenke til kommentar

Dritlei!!

Noen som har noen tips til hvordan holde motivasjon oppe når det gjelder øvelseskjøring og kjøretimer??

Føles som jeg har øvelseskjørt en evighet og hatt minst 100 kjøretimer. Nå begynner jeg virkelig å gå på veggen!

Begynner snart å miste lysten på hele prosjektet om førerkortet.

Noen tips til en fortvilet og utålmodig person?:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...