Gå til innhold

LOST sesong 2 - USA - Les 1. innlegg *NO WAREZ*


Hvor bra var sesong 2? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)  

444 stemmer

  1. 1. Hvor bra var sesong 2? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)

    • Terningkast 1 - Katastrofal
      16
    • Terningkast 2 - Dårlig
      17
    • Terningkast 3 - Middels
      53
    • Terningkast 4 - God
      143
    • Terningkast 5 - Genial
      146
    • Terningkast 6 - Legendarisk
      69


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra episode. Endelig! fikk vi se hva som er under luka og at det er et slags anlegg der nede.

 

Het ikke episoden "Man of science, man of faith"?

Trodde dette siktet til skille mellom Locke og Jack...

Ahh, seff :)

Jeg tenkte det ikke hadde så mye å gjøre med Locke, men bare Jack. Dvs. Jack er en som ikke trodde på skjebne og mirakler. I denne episoden ser vi en rekke ganger der han "bør lære seg" å tro på slikt. Altså både det med han joggeren på stadioen og miraklet med kona som uventet ble helbredet. Når Jack sa at det var ekstremt usansynlig at hun ble frisk fordi det var i tråd med vitenskapelige fakta sa faren at han burde i det minste si at det var en prosent sjanse for at det ville ordne seg. Fordi det ga håp. Og når Jack pratet med Hurley og hintet om at han var sinnsyk. Da sa Hurley noe om at Jack sin beroligene egenskap som lege suger. Jacks urolleklige tro på vitenskapen utfordres også ved hule-leira. Først beroliger han folk og sier at han skal være der og at alt går bra. Så ombestemmer han seg og drar av gårde tilbake til luka. Dette tolker jeg til at han for en gangs skyld forkaster vitenskapen og gjør det "skjebnen" sier til han. Den samme "skjebnen" som har drevet Locke hele tiden.

 

Slik jeg ser det handler altså "Man of science, man of faith" bare om Jack og ikke om Locke.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

bare to ord til å beskrive s2.01: FY FAEN! :p

 

Noen må jo vite at han kompisen er nede i hatchen. Du ser jo når han står opp, løper han ut og skriver på den pcen og trykker execute... Enten sender han et signal til noen, ellers så kan det være ett eller annet han kontrollerer på øya ved å sende ut en kommando.

 

Jeg har en følelse av at det er desmond som styrer den svarte røyken og greiene som vi fikk se i siste episode av s1.

 

Han må jo også ha en vei ut utenom hatchen. Når han lagde den "milkshaken" så hadde han frukt oppi...

Lenke til kommentar

Han Desmond sa jo han nesten var en doktor, da han traff på jack da di løp i trappene. han var jo greit rask da, han hadde sikkert "forska" på seg selv me noe lurt.

Han tok jo den sprøyta. men en ting eg lure fælt på han hadde jo en helt ny moderene vaskemaskin. og vis han var me hun galne franske dama så har han vert der nede en god stund.

Kansje han har bestilt alt på nettet, han hadde jo data :tease::p

Lenke til kommentar
Noen må jo vite at han kompisen er nede i hatchen. Du ser jo når han står opp, løper han ut og skriver på den pcen og trykker execute... Enten sender han et signal til noen, ellers så kan det være ett eller annet han kontrollerer på øya ved å sende ut en kommando.

Kan være sikkerhetssystemet da :hmm: Kom til å tenke på den sprøyta han tok (glemte den, men rallyeraider minte meg på det), kan det være en motgift mot noe? F.eks at alle vi har sett er fra forskningsteamet (The Others og han og alle vi har sett på øya, som var der fra før), og at det er noe "giftig" på øya som gjør folka sinnsyke, og detta blei alle utsatt for, men han Desmond fant kanskje en motgift elns, og så fant han i tillegg en gammel bunker som har vært der fra før.. Så skjuler han seg nedi der, og tar motgiften sin, mens The Others leter etter han for de vil også ha det.. :hmm: Hvis noen skjønte det.. Men det utelukker vel det at han kanskje får tilsendt mat og strøm o.l..

 

 

edit: sorry for alle skrivefeila, gidder ikke rette det opp

Endret av erlendru
Lenke til kommentar
Han må jo også ha en vei ut utenom hatchen. Når han lagde den "milkshaken" så hadde han frukt oppi...

Frukten ser hermetisk ut, men ellers så er jeg enig. Han har nok mer enn en utgang til hulesystemet sitt. Det systemet mer små vridbare speil og kikkert virker som et system for å kunne overvåke en rekke luker. Når han står opp så ser det også ut som et stort ovalt vindu bak senga. Hvis det ikke var et vindu men bare en kasse med lysrør så ville det nok ikke vært nødvendig med persienner forran det siden det ville vært smartere å ha en lysbryter til det.

Lenke til kommentar
Han må jo også ha en vei ut utenom hatchen. Når han lagde den "milkshaken" så hadde han frukt oppi...

 

Hvis han har en annen utgang fra hulen sin, må den lede til et helt annet sted og gjerne være bedre gjemt. Det må være en grunn til at Desmond med en gang gikk til gangen der Kate, Locke og, Jack kom ned, når han hørte smellet fra eksplosjonen.

Det var jo også i den samme gangen at han hadde plasert "sikkerhetssystemet" sitt.

Lenke til kommentar
Men han dreide speilene, noe som tyder på at de våker over flere innganger ...

Så det var bare tilfeldighet at han så i den inngangen først?

Så han ikke i 2-3 sjakter før han fant sjakten med lys i? Det er jo mer enn ett speil han vrir på og mer enn en bryter han rører på for å styre speilene.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...