Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Man får ikke mindre spelldamage med raskere castingspeed. Eneste problemet er at du går raskere tom for mana.

Her er det forklart på wowwiki

http://www.wowwiki.com/Spell_haste

Raskere tom for mana = raskere ny mana = mer dps. :)

 

Hvilken kilde er det du har på at man får mana raskere tilbake?

Sålangt jeg har funnet ut påvirker ikke haste mana regen.

Manaregen for en mage påvirkes jo av spirit ev. mage armor og andre buffs.

Lenke til kommentar
Har ikkje noen ting enchanted så det er nå så :p

men har hørt om folk som bare stikker av med mats og slikt, ikkje akuratt hyggeli og bli utsatt for.

 

Stikk på serverforumet ditt og sjekk der på crafting listen.

Alle servere har en slik en. Den du bestemmer deg for å kontakte bør helst være i en særiøs raiding guild, slik at det er mindre sjangse for å bli scamma.

Er guilden særiøs kan jeg nesten garantere at sjangsen for en scam er fri. Spillere vil ikke miste en raiding guild for en scam.

(Ingen særiøse raid guilder godtar scammers) :)

Lenke til kommentar
Hvilken kilde er det du har på at man får mana raskere tilbake?

Sålangt jeg har funnet ut påvirker ikke haste mana regen.

Manaregen for en mage påvirkes jo av spirit ev. mage armor og andre buffs.

Tenker mer på evocation/mana gem/potions/innervates. De vil jo få lov til å være på cooldown oftere, om de ikke brukes på hver cooldown allerede.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar
Hvilken kilde er det du har på at man får mana raskere tilbake?

Sålangt jeg har funnet ut påvirker ikke haste mana regen.

Manaregen for en mage påvirkes jo av spirit ev. mage armor og andre buffs.

Tenker mer på evocation/mana gem/potions/innervates. De vil jo få lov til å være på cooldown oftere, om de ikke brukes på hver cooldown allerede.

 

Haste ratingen påvirker ikke cd på mana gems, pots etc.

Under tyngre bossfighter bruker man jo det man har til rådighet av det, og med høyere mana forbruk går man jo kjappere tom.

Lenke til kommentar

Spellhaste er ikke nødvendigvis bra for mager, hverken for PvE eller PvP.

I PvE vil du måtte gimpe spell crit / hit / dmg for haste, noe som er uaktuellt for min del. Dessuten vil spells som er instant eller er under 1,5 sek casting time ikke få noen fordel av det. I tillegg at du går oom fortere da..heller full casting time og mer crit / hit / dmg. Spellhaste kan også ødelegge pve casting rotations til de grader. Å bruke en stat som ikke gir mer DPS til alle spells er litt merkelig imo, med mindre det gir en god DPS økning (i forhold til tilsvarende dmg / crit /hit gear) ved chaincasting av main nuke, noe det ikke gjør. Har enda til gode å se en mage som raider som velger haste gear over det vanlige PvE gearet.

 

I PvP bruker du så mye instants at spell haste er uaktuellt uansett.

 

EDIT: La spellhaste påvirke GCD så blir det interessant, men hadde kanskje blitt litt vel OP med 1 sek GCD f.eks =P.

Endret av futtbucker
Lenke til kommentar
Haste ratingen påvirker ikke cd på mana gems, pots etc.

Under tyngre bossfighter bruker man jo det man har til rådighet av det, og med høyere mana forbruk går man jo kjappere tom.

Jeg er klar over at det ikke påvirker cooldowns. Men såvidt jeg har forstått raider mages gjerne sammen med shadowpriests. Nå har ikke jeg raidet siden preTBC, men dersom manaen aldri går tom ellers er det jo faktisk økning i totalt mana brukt (med kortere casts) som igjen gir en liten dpsøkning.

Lenke til kommentar
litt skeptisk til og gji mats til en ukjent fyr for og si det son :p

 

Såvidt jeg har fått med meg skal man kunne rapportere folk som scammer og stjeler da de har strammet inn på denne biten fordi det nettopp ødelegger gameplay. Man vil dermed få tingene tilbake om man skulle bli utsatt for en scam, og scammer vil få en advarsel på konto :)

Lenke til kommentar
Ikke ha nok mana pots er litt noobs spør du meg hehe

Om denne var til meg så er det ikke snakk om å ha for lite pots.

 

Heller det at man har evocation, mana pot og mana gem på cd. )Om denne var til meg da. )

Er du da tørr er det bare å wande i vei. Flott å se at Blizzard vurderer muligheter for mere mana i lengere fights.

Bare det med buffen på mana gems vil gjøre mye for oss. :)

Endret av Ashvan
Lenke til kommentar

Trenger noen tips om hvordan få mest mulig nede/drikke-tid. Jeg er fire, hadde ikke noe mindre nedetid når jeg var frost, sist gang jeg prøvde. Kan drepe ca 3-4(noen ganger 5) uten å drikke.. kommer jo selvsagt ann på mob, Combustion osv. Bruker FB for det meste, har aldri skjønt hvordan scorch kan være bedre (har ikke prøvd det though)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...