Jump to content
Sign in to follow this  
iCodden

Har jeg 4mbit?

Recommended Posts

Hei jeg har nettop fått oppgradert linja fra telenor til 4000/400kbit.

Jeg skulle teste linja får å se om jeg hadde fått den linja jeg skulle få. Jeg gikk inn på både www.itavisen.no og www.digi.no. Jeg fikk ikke mere en ca.3700kbit. Skal det være slik at jo større linje man har jo vanskeligere er det å måle den? Har jeg riktig hastighet?

Du har nok 4mbit ja. Nesten ingen som har 4mbit fra Telenor får 4000kbps i hastighetstester, så 3700kbps er nok riktig for din del. Jeg får ca. 3880kbps, 485KBps maks ned.

Hvis du ikke er fornøyd med hastigheten, kan du ringe / maile til Telenor å klage, som jeg allerede har gjort =)

Linja mi har enda ikke blitt oppgradert. Hjelper det å ringe inn og mase slik som forrige gang?

Helt på trynet at de ikke klarer å oppgradere fortere (det skal nevnes at jeg klarer meg helt fint med 2mbit da men).

Edited by gixer

Linja mi har enda ikke blitt oppgradert. Hjelper det å ringe inn og mase slik som forrige gang?

Helt på trynet at de ikke klarer å oppgradere fortere (det skal nevnes at jeg klarer meg helt fint med 2mbit da men).

hjelper nok lite å ringe og mase..

Selv får jeg alt fra 3700 til 4300 på min 4400/640 linje fra BlueCom på testen til itavisen. Så du har nok fått linja du skal ha ;)

Prøv å laste ned, eg får ofte ein del større fart ved nedlasting enn ved testing på nettsider, så sant kjelda klarer å levere sakene såklart ;)

Har linje fra Telenor og får heller ikke full uttelling på testene, men merker at når jeg laster ned ned så får jeg hastigheten jeg skal ha og vell så det :)

Når det gjelder oppgradering av linjen så kan det hjelpe å mase litt. Jeg ringte telenor og to uker senere var linja oppdatert. Er kanskje ikke veldig kjapt, men det er jo vært et forsøk...

Jeg fikk nettopp 1955 kbit/s hos ITavisen. Har ADSL Pluss (2000/300 kbps) fra Telenor.

Det var beste av 3 forsøk. (1910 - 1933 - 1955)

Bor i Ålesund sentrum.

Oppgraderingen skulle vel først være ferdig uti september, så det får være grenser til utålmodighet ;)

Synd det ikke ligger ute noe fremdriftsplan så man vet sånn ca når man kan forvente en økning.

Det har vel litt å si hvor langt du bor i fra sentralen også!

mhm. Jeg har fått oppgradert min Bluecom 2Mbit linje til 2,5-2,8Mbit. Opplastingshastigheten er nesten den samme som jeg hadde før...

Det er så typisk at jeg er den som bor lengst fra sentralen!

Da er det bare å skaffe seg fiber tilkobling, koste hva det koste vil!

Utrolig! Idag ble linja mi oppgradert! (får toppen 3.8mbit på itavisen)