Gå til innhold

Er Naruto en barneserie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tipper serien hadde fått en aldersgrense på 11 år i norge. Serien har blod men ikke mye, + at det er jo tegnet.

 

Jeg har en bror på 9 og en på 10 som liker Naruto, han på 10 år har sett ca 120 episoder uten å kunne et snev av engelsk.

 

Ser på Naruto som en ganske seriøs serie (ser bort fra fillers) med litt humor som passer for fleste.

Lenke til kommentar
Tipper serien hadde fått en aldersgrense på 11 år i norge. Serien har blod men ikke mye, + at det er jo tegnet.

 

Jeg har en bror på 9 og en på 10 som liker Naruto, han på 10 år har sett ca 120 episoder uten å kunne et snev av engelsk.

 

Ser på Naruto som en ganske seriøs serie (ser bort fra fillers) med litt humor som passer for fleste.

7145103[/snapback]

 

Vi må huske på at i Norge så er man attpåtil überstrenge når det gjelder å aldersmerke slikt ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

:hmm: Barneserie? Er jo litt blod og sånt.

 

(Bildet er fra Naruto-serien)

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-22560-1161981472_thumb.jpg
Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg liker Naruto, men etter at jeg har lest her skjonner jeg at det er en del jeg har mistet av serien.

 

Jeg er akkuratt naa (06/07) student i USA og ser Naruto paa Cartoon Network siden jeg liker det. Kan noen si meg hva jeg mister fra orginalen, vet jo at amerikanerne elsker aa reanimere og klippe bort biter av det meste Japan sender paa TV. :ph34r:

Lenke til kommentar
Jeg liker Naruto, men etter at jeg har lest her skjonner jeg at det er en del jeg har mistet av serien.

 

Jeg er akkuratt naa (06/07) student i USA og ser Naruto paa Cartoon Network siden jeg liker det. Kan noen si meg hva jeg mister fra orginalen, vet jo at amerikanerne elsker aa reanimere og klippe bort biter av det meste Japan sender paa TV.  :ph34r:

7888825[/snapback]

Her er en tegneseriestripe som illustrerer ganske bra hvordan anime blir i USA sammenlignet med Japan :wee:

 

Jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag selv da, har bare sett på orginale fansubs fra Japan så.

post-13175-1170820569_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Huff og huff. Er det bare meg som nesten spyr blod og driter ut tarmsystemet om eg kommer over anime på amerikansk? Det er heilt forferdelig. Og har man i tillegg sett noe på japansk for å så uheldigvis gå til "anskaffelse" av materiale som er dubbet...da er det virkelig gale.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Har sett litt av Naruto på amerikansk, og må si det er helt forferdelig. Blir helt dårlig av å se det. Med en gang man legger til de super-amerikanske stemmene så føler du hvor utrolig kommersiell serien blir med gang. Du kan allerede se for deg alle spinoff-produktene i form av lekefigurer, kaffekopper, håndklær og dasspapir.

"Run Nærutou! Don't let Mizzuki get the scroouull!" :ph34r:

Lenke til kommentar

Dere hadde sikkert ikke syntes at anime dubbet på amerikansk hadde vært så latterlig dersom amerikansk hadde vært morsmålet deres.

 

Det er jo uansett slik at 99.9% av alle utgivelser av anime på DVD i USA inneholder det japanske lydsporet også, så det er jo bare til å bruke det istedenfor dubben. Men nå er det vel slik at 0% av leserne her på forumet faktisk eier en original anime DVD, så det spiller vel ingen rolle...

 

 

 

For å være on-topic: Naruto er en latterlig møkka serie som fortjener å råtne i helvete. Sammen med One Piece og Bleach.

Endret av cagalli
Lenke til kommentar
Dere hadde sikkert ikke syntes at anime dubbet på amerikansk hadde vært så latterlig dersom amerikansk hadde vært morsmålet deres.

Jeg synes anime på norsk er ganske latterlig også...

7891463[/snapback]

 

 

Og hvor mye anime er det som har blitt utgitt på norsk? Et par Ghibli filmer og noen barneserier, det er alt. Ikke akkurat så mye å basere seg på.

 

 

Forresten, dubbingen av Hamtaro, Medabots og Pokemon ble nå ganske bra.

Lenke til kommentar

Jeg synes Pokemonstemmene var gode før, da jeg ikke brydde meg om annet enn"YES! Æsh fanget en Påokemon!!!" men ser jeg det nå suger stemene litt. Spesielt om man ser litt på orginalen først.

Ellers er Dragon Ball Z-dubben noe av det værste jeg har hørt.

 

Men nei, ikke veldig mye å basere på,.

Lenke til kommentar
Dere hadde sikkert ikke syntes at anime dubbet på amerikansk hadde vært så latterlig dersom amerikansk hadde vært morsmålet deres.

 

 

7891340[/snapback]

 

Men no er no amerikansk ikkje mitt morsmål. Tegnefilm generelt, ala det vi ser på Carton Network er forferdelig på norsk også. Samme irriterende stemmene om og om og om og om igjen. Naruto på norsk..da hadde eg nok endt mine dager i stolen ja.

Lenke til kommentar
For å være on-topic:  Naruto er en latterlig møkka serie som fortjener å råtne i helvete.  Sammen med One Piece og Bleach.

7891340[/snapback]

 

Topicen var ikke å rope ut all dritten om de beste anime-seriene. Og dessuten så kan du gjerne begrunne dine uttalelser.

 

At naruto er en møkkaserie; nei, jeg sier i mot. Jeg synes den er den meste (i alle fall innen sjangeren anime) serien som noen gang har blitt laget! Hvorfor? Naruto er serie som går mye mer i dybden enn det mange tror. Naruto betyr ikke slosskamp hele tide, og bare dårlig barnehumor. Den spiller på følelser, har en merkbar god plot, musikken er nevneverdig og karakterene man møter er helt geniale.

 

Du kan gjerne slenge dritt om Naruto, bare begrunn hvorfor du gjør det eller hva som gjør den til det!

Lenke til kommentar

I Norge så er ikke naruto noen barneserie, men pokemon og digimon er barneserier her.

 

Naruto og Bleach passer for ungdom og oppover fordi det er vel litt for mye drama, blod og skumle monster til tider... FMA er vel en liten voksenserie fordi den er så mørk og trist :|

 

Eneste grunnen til at jeg liker Naruto og Bleach er fordi de ikke er på engelsk eller norsk. Jeg prøvde jo å se en fightescene i Naruto der episoden av dubbet, ahh jeg fikk vondt og måtte skru av episoden... Det er nok fordi jeg har hørt de orginale stemmene samt at jeg aldri har hørt "Double Dragon Ball Flame++" bli uttalt slik at jeg forstå det, siden jeg bare hører fancy ord :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...