Gå til innhold

Er Naruto en barneserie?


Anbefalte innlegg

For å være on-topic:  Naruto er en latterlig møkka serie som fortjener å råtne i helvete.  Sammen med One Piece og Bleach.

7891340[/snapback]

Begrunn dette? Vedder på at du har sett kanskje... 10-20 episoder av seriene. Jeg synes ikke Naruto var noe særlig heller i starten. Den første story-arcen synes jeg er dårlig. Men den blir mye bedre etter den første arcen. Det samme gjelder Bleach. Bleach blir ikke bra før de drar til Soul Society. Har ikke sett One Piece, men har lyst til å se den også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

All anime er nesten slik. Naruto er sykt bra fra chunin eksamenen og oppover.

Bleach er best fra episode 17 når ichigo begynner å trene.

One Piece tar litt lenger tid kanskje men synes den er veldig bra fra episode 20, selv om dette er den eneste serien jeg vet om som blir bedre jo lenger den kommer.

Lenke til kommentar

Vil ikke si det er en direkte barneserie i norge, selv om flere og flere "barn" ser på den. Heller en mer ungdomsserie, men ikke akkurat den beste serien for oss mer voksne anime seere heller.

 

Alt i alt en grei serie for å ha noe å se på, gjerne mens jeg driver med noe annet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det værste er at en kis på Outland sa til meg at Naruto kommer på Norske tv-skjermer. Jeg tenkte: WOOT? Det blir sikkert sensuert og dubbet! FOR GRANSKAUGEN! ! VI SKAL IKKE HA NOEN DUBBET PÅ NORSK NARUTO SERIE! GAAAH!

Ser for meg dette

Kakashi: kom nu da naruto xD

OMG!

Hvis dette kommer skal jeg ta med en motorsag og kutte den kanalen som sender den i to!!

Naruto pwnder!

har nettopp sett episode 221-222 :) yarr!

Han dere vet er tilbake..

I et lite snitt! <----- Spoiler xD

Men uansett.. Hvem blir med å protestere hvis Naruto kommer hit? Noen av kompisene mine blir kanskje med! Hvis det skjer.. xD

Once again! Naruto rocks!

-Orochimaru

Lenke til kommentar

er egentlig bra med Naruto på Norsk tv, dub eller sub. Det viktigste er å konvertere folk over til å se mer anime slik at et par av de når de blir eldre kan fortsette å se på det :) men lurer på hvilke sendetider det skulle hatt :hmm: er for mye blod til å sende det tidlig om morningen så da må de sende det på et eget tidspunkt ut på kvelden.

Lenke til kommentar
noen som har sett fullmetal alchemist ?.. hørte også at den serien også skulle komme til norge?:p  der er det faktisk MYEEEEEEEE blood:p

7962771[/snapback]

Tja. Mye og mye.

 

Er vel bare bra at anime kommer til Norge, uansett format. Desto flere som begynner å se på det, desto bedre :)

Lenke til kommentar

Jeg syntes det Japanske språket er noe av sjarmen med anime. Nå jeg satt og så på Afro-samurai, satt jeg faktisk og iriterte meg over at det ikke var på Japansk.

 

Men nå som Shippuuden har kommet blir serien mye mer tilpasset de litt større(jeg har lest mangaen :tease: )

 

Leif

Endret av jlona
Lenke til kommentar
noen som har sett fullmetal alchemist ?.. hørte også at den serien også skulle komme til norge?:p  der er det faktisk MYEEEEEEEE blood:p

7962771[/snapback]

 

Den kommer nok ikke til Norge, den er så deprimerende o.l at de ikke vil vise den til norske barn :p Kan godt hende den kommer til Norge, men da blir den sendt på kvelden .

Lenke til kommentar

Beklager at jeg ødelegger for dere, men Naruto er en barneserie. Eller ihvertfall opprinnelig distribuert som en barneserie. Og den er allerede kommersiell som bare pokkeren i Japan. Er du KLAR over hvor mye Naruto goods det finnes?! For ikke snakke om alle spillene til PS!! (..eller var det nintendo..?)

 

Den sendes på japansk tv kl. 7.20 om morgenen, hvis jeg ikke husker helt feil. Det er "Golden Hour", dvs den mest populære tiden, for japanske barneprogrammer. Mangaen går i Shounen Jump, det størstetegneseriebladet med målgruppen unge gutter, dvs fra de har lært å lese til 14 år gammelt. At Naruto er 12 når serien begynner, viser at målgruppen er folk som er.... tja, ca. 4 år yngre enn Naruto er.

 

Heck, jeg kjenner japanske 6- og 7-åringer som digger Naruto over alt på jord!

 

...nei, det var litt feil, Dragonball og YuGiOh kom før. Og Pretty Cure (Maxheart) i 7-åringens tilfelle, siden det er en jente.

 

Jeg husker ikke helt hvordan det er i Naruto's tilfelle, men som oftest, så vil mangaen være mer voldelig enn animen, fordi det er en høyere terskel for å lese noe enn å se det på tv, så dermed kan en regne med at publikum der er litt eldre.

 

Og selv om Naruto er gøy for andre aldersgrupper også, så er det en barneserie. Istid er også gøy for andre, men det er likevel en barnefilm. ALLE tegneserier/barneprogram har poenger og plot twists som barn ikke skjønner, men de er like fullt beregnet på barn.

 

...og at Naruto er 15 eller 16 eller hva det nå var etter time-jumpet, er ikke et argument for å kalle det en ungdomsserie. Sorry. Serien ville mistet troverdigheten sin hvis den ikke hadde en slags tidslinje. Det tar tid å trene som ninja, vet du.

 

Crack-serier som PGE, Excel Saga, Ranma 1/2, Ouran High School Host Club og kanskje til og med Kagetora kan nøye seg med å blåse i tidslinjer, men hvis serien er så mye som en smule seriøs, så må tiden gå. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Beklager at jeg ødelegger for dere, men Naruto er en barneserie. Eller ihvertfall opprinnelig distribuert som en barneserie. Og den er allerede kommersiell som bare pokkeren i Japan. Er du KLAR over hvor mye Naruto goods det finnes?! For ikke snakke om alle spillene til PS!! (..eller var det nintendo..?)

 

Den sendes på japansk tv kl. 7.20 om morgenen, hvis jeg ikke husker helt feil. Det er "Golden Hour", dvs den mest populære tiden, for japanske barneprogrammer. Mangaen går i Shounen Jump, det størstetegneseriebladet med målgruppen unge gutter, dvs fra de har lært å lese til 14 år gammelt. At Naruto er 12 når serien begynner, viser at målgruppen er folk som er.... tja, ca. 4 år yngre enn Naruto er.

 

Heck, jeg kjenner japanske 6- og 7-åringer som digger Naruto over alt på jord!

 

...nei, det var litt feil, Dragonball og YuGiOh kom før. Og Pretty Cure (Maxheart) i 7-åringens tilfelle, siden det er en jente.

 

Jeg husker ikke helt hvordan det er i Naruto's tilfelle, men som oftest, så vil mangaen være mer voldelig enn animen, fordi det er en høyere terskel for å lese noe enn å se det på tv, så dermed kan en regne med at publikum der er litt eldre.

 

Og selv om Naruto er gøy for andre aldersgrupper også, så er det en barneserie. Istid er også gøy for andre, men det er likevel en barnefilm. ALLE tegneserier/barneprogram har poenger og plot twists som barn ikke skjønner, men de er like fullt beregnet på barn.

 

...og at Naruto er 15 eller 16 eller hva det nå var etter time-jumpet, er ikke et argument for å kalle det en ungdomsserie. Sorry. Serien ville mistet troverdigheten sin hvis den ikke hadde en slags tidslinje. Det tar tid å trene som ninja, vet du.

 

Crack-serier som PGE, Excel Saga, Ranma 1/2, Ouran High School Host Club og kanskje til og med Kagetora kan nøye seg med å blåse i tidslinjer, men hvis serien er så mye som en smule seriøs, så må tiden gå. Sånn er det bare.

7986577[/snapback]

 

Du har rett i at Naruto kan kalles en barneserie i Japan, men hva med resten av verden? Japan kan være litt ekstreme på visse steder, særlig når det gjelder aldersgrenser.

 

Hva ville myndighetene (og ikke minst foreldrene) sagt hvis Naruto plutselig dukket opp på norsk Cartoonnetwork? Tror ikke de hadde tillatt denne voldelige "barneserien" å vises på barne-TV.

 

Jeg mener, selv om den opprinnelig kanskje ble laget for de litt yngre, at serien appellerer mer til ungdom.

Lenke til kommentar

Atir_ har et poeng. Jeg tror ikke Naruto ville fått innpass på norske tv-skjermer helt uten problemer.

Bare husk når Pokemon sto på som verst. Det var store diskusjoner om at det var så fælt, fordi man fanget disse monstrene og brukte dem til å slåss, det oppfordret jo direkte til vold, og i tillegg kunne noen av dem bruke selfdestruct-angrep som klart kunne gi assosiasjoner til selvmordsangrep.

 

Alt det oppstyret for noen små dyrelignende skapninger som dunker sammen, hvordan skulle det da blitt om det kom store fæle ninjaer som kaster kniver i hverandre. Og med BLOD i tillegg.

 

Naruto er nok godt mulig opprinnelig ment som en barneserie i Japan, men den hadde neppe kommet gjennom som en barneserie her i Norge. Da hadde den nok blitt litt modifisert først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...