Gå til innhold

Er Naruto en barneserie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva slags pinglebarn skulle det være?! "Barn" må ikke undervurderes, det er en anime - en tegneserie, en får ikke mareritt av slikt (lol?). Om det nå er noen som dør så blir det kun fremstilt tegnet, og meeget udetaljert. Er bestemt på at jeg selv hadde fikset denne serien uansett alder.

8743364[/snapback]

Så det sier er at man trenger ikke aldersgrense på noe som helst fordi det ikke er ekte?

Lenke til kommentar

Sier ikke at det er en barneserie jeg heller. Sier bare at den godt kan vises til små barn uten at de kreperer av det. Ikke at de kommer til å forstå hele plottet og greier, men dette er nå en gang shonen-sjangeren da. Shonens er aldersgruppen som leser Jan og Bobseybarna (for 20-30 år siden). Kom ikke på noen bedre beskrivelse :p

Lenke til kommentar

@Fable:

Nei?

Ingenting på film er ekte, og jeg respekterer at voldsfilmer har en aldersgrense - skulle bare mangle!

 

Hvis det kommer til et punkt hvor hodene faller av, innvoller over det hele, splatting, osv., osv. - det vil si detaljert fremvisning av fiktionell vold, da kan det bli litt på kanten; selv for godt voksne.

Men dette handler om Naruto, og det "sykeste" vi ar sett hittil i Naruto animeen må vel være massakeren av Uchihafamilien, og det var som jeg sa rimelig udetaljert fremvisning av vold.. Ingenting "barn" ikke kan takle.

Endret av Motoko
Lenke til kommentar

Info om serien:

 

Age rating: Teenagers (May contain bloody violence, bad language, nudity)

 

 

Å å si at barn ikke kan få mareritt av dette er jo tullette, mange småbarn som lett kan få mareritt.

Finnes jo sterke scener som at Itachi slakter hele familien sin og slikt, dette er noe som barn kan ta inn på seg og tro at kan skje overalt...

 

Men småbarn (8 og oppover) flest hadde nok klart det uten å få mareritt, men er alikevel en del som hadde fått det!

Lenke til kommentar
Info om serien:

 

Age rating: Teenagers (May contain bloody violence, bad language, nudity)

 

 

Å å si at barn ikke kan få mareritt av dette er jo tullette, mange småbarn som lett kan få mareritt.

Finnes jo sterke scener som at Itachi slakter hele familien sin og slikt, dette er noe som barn kan ta inn på seg og tro at kan skje overalt...

 

Men småbarn (8 og oppover) flest hadde nok klart det uten å få mareritt, men er alikevel en del som hadde fått det!

8744301[/snapback]

 

bad language?

ah, det kommer jo ikke til å skjønne hva de prater om, hverken engelsk eller kinesisk;)

Det er ikke akk så mye nudity i serien som jeg har sett hittil, men i bleach så kan man se det;) bloody violence kan jeg si meg enig med, men det er vell ikke så blodig?

noen par dråper her og der:p

Lenke til kommentar
Ingenting på film er ekte, og jeg respekterer at voldsfilmer har en aldersgrense - skulle bare mangle!

Selv om anime er animasjon så tar barn like lett til seg det som skjer sånn om det skulle være en ekte film.

8744568[/snapback]

 

mhm det er sant, kan ta en liten e.ks hvor barn prøvde å etterligne en tegnefigur hvor denne tegnefiguren tokk sånn tau over hue sitt:/

sto i vg ellernosånt:(

Lenke til kommentar

Naruto animen er enkelt og greit laget for litt større barn - det går mer på mentalitet enn alder, disse faktorene henger selvfølgelig sammen, til en viss grad.

 

Virker som om mange har problemer med at Naruto er en serie som barn kan se, akkurat som om dere prøver å bortforklare det. Jeg ser på Naruto, er 17 år - det skulle da ikke være noe problem, med mindre jeg er ekstremt usikker på meg selv og trenger en unnskyldning for å kunne se på en serie som også er for barn. Face it! :xmas:

Lenke til kommentar
Ingenting på film er ekte, og jeg respekterer at voldsfilmer har en aldersgrense - skulle bare mangle!

Selv om anime er animasjon så tar barn like lett til seg det som skjer sånn om det skulle være en ekte film.

8744568[/snapback]

Skal jeg være heelt ærlig så har jeg ikke den eneste smule anelse om hvor "oppslukt" barn blir av tegneserier (annet enn med meg selv), naturlig nok veldig mye når det gjelder å favorisere, men creepynes o.l.. Men når jeg tenker over det så syntes jeg Courage (den tapre hunden) på Cartoon Network var litt skummelt, men det var mest fordi serien var så urealistisk og bizarr; Naruto er ikke skummelt på den måten jaffal.

Lenke til kommentar

For å si det sånn. Mangan i naruto er ikke laget for barn, det er en ungdoms serie. I grunn så handler jo animen om det samme som mangan, men jeg tror att de som lager animen har gjort den mye mer barnslig pga att de skal få en større aldersgruppe til å se på det.

Lenke til kommentar
Tror nok at jeg ville klassifisert Naruto som en "ages 6 and up" serie. Det er fryktelig mye moral og slikt i Naruto som gir inntrykk av at den faktisk skal være akseptabel også for barn.

 

Ellers så er jo Doraemon konge ^^

8743564[/snapback]

Moral som i at Naruto ofte får medfølelse for de som har hatt en forferdelig oppvekst?

 

Sier ikke at det er en barneserie jeg heller. Sier bare at den godt kan vises til små barn uten at de kreperer av det. Ikke at de kommer til å forstå hele plottet og greier, men dette er nå en gang shonen-sjangeren da. Shonens er aldersgruppen som leser Jan og Bobseybarna (for 20-30 år siden). Kom ikke på noen bedre beskrivelse :p

8743859[/snapback]

Shounen = Ung Gutt - IKKE guttunge eller unge. Det betyr omtrent 10-15 i japan hvis jeg husker rett. MEN det setter ikke en absolutt strek som sier "for de som er 10 til de som er 15".

 

Delvis enig ^^

Childish but mediocre- at best

 

Sorry, fillerene og denne langdryge businessen drepte entusiasmen min for serien. Animeserier blir dårlige når de passerer 150 eps..

8745784[/snapback]

En ting, hva fan så du fillerne for? Naruto FILLERS er dårlig, men så er ikke det egentlig naruto! Se på dem som verdens dårligste OVA'er mann... Det er NARUTO vi diskuterer, ikke fillerne... Enten du tror det eller ei blir egentlig serien bare bedre utover nå! Skjønt det står i fare for å bli en falsk uttalelse med mindre idiotene slutter å drege ut. Godt enig i at etter 135 ble serien dårlig, men som sagt er dette fordi fjotthauene som lager animeen sløver som fan nå.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...