Gå til innhold

Er Naruto en barneserie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel riktigst å si at Naruto er en serie rettet mot ungdom. Det betyr dog ikke at voksne ikek kan få mye ut av serien også (det bevises jo bare av alle de voksne som faktisk ser på serien). Det blir litt som Shrek, finding nemo og ice age. Det voksne publikumet ser filmen på en helt annen måte enn barna de tok med til filmen, men begge målgruppene liker dem. Samme med Naruto og en bunch av andre animer.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Det er vel riktigst å si at Naruto er en serie rettet mot ungdom. Det betyr dog ikke at voksne ikek kan få mye ut av serien også (det bevises jo bare av alle de voksne som faktisk ser på serien). Det blir litt som Shrek, finding nemo og ice age. Det voksne publikumet ser filmen på en helt annen måte enn barna de tok med til filmen, men begge målgruppene liker dem. Samme med Naruto og en bunch av andre animer.

 

-Stigma

Jeg er veldig enig i det du sier der.. :)

Lenke til kommentar

Det var ikke ment som en barneserie men en serie som passet for alle. Grunnen til at folk synes serien virker barneaktig er at, lik pokemon så har serien såpass mange episoder og bare forsetter å smøre å dra det utover fører til at flere og flere synes at dette blir mer og mer pokemon aktig..

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Naruto er vel ikke en barneserie. Den ineholder ganske mye blod og vold. Morsomt nok så ser jeg på japansk TV ganske ofte og på barnekanalene så går Naruto hånd i hånd me levende tankser og mye annet rart. Det er helt klart at folk i Japan har et helt annet syn på anime/manga en vi har.. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Naruto - en barne serie??

kan jeg ikke tenke meg...

det kommer jo ann på hva man definerer som barn da, men men ....

 

Naruto sin kompleksitet er utenfor små barns forståelse, så jeg klasifiserer ikke naruto som en barneserie.

 

Historien og handlingen i naruto er ganske komplisert. som eksempel kan man jo se på orichimaru og hans eksperimenter. Hvor mye skjønner vi av det? Og ikke minst hva ville et barn ha skjønt av det?

 

Hvis barn ser på naruto, så tror jeg det er bare for å se på figurene som hopper rundt og slår på hverandre. hvis det er det man ser på i naruto, så bør man skaffe seg et liv ganske kjapt!!

 

Så jeg klasifiserer Naruto som en ungdom++ serie.

Lenke til kommentar

Ok, Naruto er IKKE som pokémon! :hrm:

Naruto er masse animeblod på (ikke så inmari mye da), og det er det ikke på pokémon. På pokémon er det bare noen røde små streker som skal ligne sår og det er så dårlig at det ser ut som små skrammer. Selv om bodet på Naruto ikke er så rødt, så er det vertfall MASSE blod der. Det er jo en ninja serie der unger blir trampet på magen av voksne så de hoster opp blod (tenker på serien med min yndling Momochi Zabuza som tråka på Sasuke XD). I Japan så tåler små unger slikt, men i Norge har jeg hørt- selfølgelig fra foreldre- at små unger ikke få se voldelige filmer og serier bare det er en smule rødt blod i filmen/serien. Selvfølgelig så er det ikke for skikkelig små unger i Japan heller da, men da mener jeg små. De vil jo ikke skjønne noe uansett :p:lol:

 

Men Naruto er ikke en serie for bare ungdommer og litt eldre barn, det kan tas på en måte som barne serie. Dere skal vite en ting, det er at det ikke er noen aldrersgrense på anime eller manga. Det er ikke virkelig, så hva er galt at en tre-åring ser på Naruto eller Bleach?

Endret av Momochi_Zabuza
Lenke til kommentar

Grunnen til at Naruto er så populær er vel enkel; den passer for alle. Jeg vil verken si det er for barn, ungdom eller voksne, men rett og slett for alle. Det er ikke så voldelig at barn ikke kan se på det uten å gå ut å skjære opp folk med motorsag etterpå, men det er heller ikke så barnslig at voksne må ha papirpose på hodet når de ser det. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 måneder senere...

I vesten er det vel ganske tradisjonelt å se på tegnede serier som barneserier, mens i Asia og spesielt Japan lages det tegnede serier for alle aldersgrupper. Naruto er vel laget for ungdom/barn, men jeg regner med folk i alle aldersgrupper kan finne underholdningsverdi i serien, for så lenge den følger mangaen er den god.

Lenke til kommentar

Helt ening med de fleste her: Naruto kan ikke regnes som en barneserie (i Norge iallefall).

 

Grunnen er rett og slett pga all volden. Tror ikke Cartoon Network hadde fått lov av de norske myndigheter å sende det på norsk TV. Det hadde også vært helt poengløst for en 7-åring å se på noe han/hun ikke skjønner. På den andre siden kan småbarn faktisk bli ganske underholdt av de fightingscenene da ^^. Men som sagt er de scenene for blodige til at de får lov til å se på det.

 

Synes humoren kan være på kanten for de litt eldre, og derfor vil jeg stemple Naruto som en ungdomsserie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...