Gå til innhold

Er Naruto en barneserie?


Anbefalte innlegg

Jeg har sett til epsiode 190.. tenkte jeg skulle se frem til timegap og hvordan det blir da, men orker ikke fordi jeg er så lei fillere.

 

Btw: Jeg karakteriserer det som en barneserie på grunn av humoren, simple as that.

Endret av Erroneous
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes det er litt morsomt å lese at nesten alle absolutt skal insistere på at Naruto ikke er en barneserie. Det er en barneserie. Den ble laget for barn. Den har rimelig barnslig humor. Nei, den har ikke så mye blod, og nei, litt blod gjør ikke den automatisk til en "voksen/ungdomsserie".

 

Kan strekke meg til å innrømme at Naruto Shipuuden blir litt mer en ungdomsserie, men den er også en barneserie.

 

Bare innrøm det. Vi ser på en barneserie, og synes den er bra. Move along.

8555256[/snapback]

 

Greit, vi er enige om at den ble laget for barn av japanerne. Men det betyr jo nødvendigvis ikke at det vi _må_ kalle den en barneserie. Jeg vil ut i fra mitt synspunkt klart si at barn ikke vil fatte alt som skjer i historien, samt at noen scener rett og slett er for voldelige for at en 7 åring kan sitte å se på. Og når jeg sier dette tenker jeg her i Norge - og ikke på hva slags tilsyn japenere har på sine barn. Hvis du kaller Naruto en barneserie, hevder du også at den ville få tilpass på Jetix/Cartoonnetwork/ på nork TV. Dette er jeg ikke enig med, og det er dette jeg argumenterer i mot.

 

Humoren kan være på kanten, men til tross for det vil jeg stemple serien som en ungdomsserie, eller litt eldre barn.

Lenke til kommentar

Den sendes jo på Cartoon Network i USA, om enn i sensurert utgave.

 

Definisjonen på en barneserie er vel neppe om den kan sendes på komersielle TV-kanaler? Regner med at den ikke sendes i Norge pga. eierne av kanalene regner med at interessen er for lav (den må jo tross alt dubbes osv om barn skal kunne se på den).

Lenke til kommentar

Nja, om Naruto er en barneserie, hmm.

Definer et barn, er det en i alderen 4-12 eller noe det da? Tror ikke det er en serie for "barn" sånn som den er nå (altså usensurert) i hverfall i alderen 1-10, er jo mye blod etc.

 

Det blir litt vanskelig å plassere Naruto serien i èn kategori synes jeg :p men vil si det er mer "ungdoms serie" enn barne serie...

 

 

Btw. Første innlegg :tease::w00t:

 

Mvh

 

HW

Lenke til kommentar
Jeg synes det er litt morsomt å lese at nesten alle absolutt skal insistere på at Naruto ikke er en barneserie. Det er en barneserie. Den ble laget for barn. Den har rimelig barnslig humor. Nei, den har ikke så mye blod, og nei, litt blod gjør ikke den automatisk til en "voksen/ungdomsserie".

 

Kan strekke meg til å innrømme at Naruto Shipuuden blir litt mer en ungdomsserie, men den er også en barneserie.

 

Bare innrøm det. Vi ser på en barneserie, og synes den er bra. Move along.

8555256[/snapback]

Så harj eg da omtrent aldri argumentert med det... Når du sier at den er en barneserie så sier du at den er barnslig, det er bare det folk som meg vil ha strek over. Helt meningsløs vekkskremming av folk som vurderer å se på den.

 

Bare innrøm det. Det er serier som powerpuff girls og dexter som er "barneserier", eller ihvertfall hva man tenker på når man leser "barne" serie. Jeg skiter ut katta i om Japanerne har 8+ eller noe sånt på Naruto, faens eget bryllup hvor latterlig denne tråden er.

Jeg har sett til epsiode 190.. tenkte jeg skulle se frem til timegap og hvordan det blir da, men orker ikke fordi jeg er så lei fillere.

 

Btw: Jeg karakteriserer det som en barneserie på grunn av humoren, simple as that.

8557080[/snapback]

Bare hopp over dem! Ingen vits whatsoever å se dem! Se slutten av episode 220 og så begynn å se på shippuuden.

Endret av krigsnaut
Lenke til kommentar

Veldig fyldige innlegg tekoppen og onjekajina...

På hva fans slags grunnlag sier du opp til 13? Jeg skiter yoghurtbegre i om noe av humoren er noe barnslig og at dere ser på "jeg var alltid alene" som noe barnslig. Man blir faktisk veldig lett morderiske sykopater eller/og sosialt ufør når man blir behandlet som Gaara/Haku/Naruto, og det er vel gjerne den vanligste årsaken. Det som virkelig hadde vært teit eller sånnsett barnslig er hvis Gaara hadde vært en sykopatisk morder uten noen særskilt fortid.

Lenke til kommentar

Syntes egentlig det er litt latterlig at folk hele tiden insisterer på at den på død og liv skal være en barneserie. Som nevnt tidligere i tråden, så jeg Naruto sesong en og to i butikken på england, men aldersgrense 12+ og den er til og med sensurert. Er kansje en hake ved dette argumentet siden England ikke er så grei på aldersgrenser som i norge. Men 12 og oppover er ikke akuratt småbarn. Er veldig enig i at humoren til tider kan være litt for de mindre (spesielt fillers!!) Men så er jo ikke humoren det som satses på i denne serien.

Vil egentlig si mest at serien er 12+, og hvis den ikke ble sensurert er burde ikke dette diskuteres engang :!:

Lenke til kommentar

En karakteristikk med barneserier er at de veldig sjelden har noen story utover en (og en annen sjelden gang 2) episoder, og man er for gammel for å tåle tryne på serien rundt eller før året man begynner på ungdomskolen. Noe alle verdens ungdommer, til og med noen voksne, motbeviser, til og med i japan. Serien er Shounen som er mer 10+ enn 10-... Minimum aldersgrense i landet den ble lagd i er fullstendig usaklig.

Endret av krigsnaut
Lenke til kommentar

For dere som sier at Naruto er en barneserie så vil jeg at dere gjør en ting.

 

Sammenlign Naruto med serier som Pokemon, Digimon osv. Så skal vi se hva dere står igjen med. Som Thewiz nevnte over så kan serien ses av barn og de må kunne engelsk.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Naruto er ikke en barneserie, Kishimoto har jo satt aldersgrense 15 på det? hvorfor skulle det vært det da, men unger ser jo på det fordi om, for at foreldrene deres sier at de kan det..

 

Men jeg syns bare at det ikke er barneserie!

8739861[/snapback]

 

Ja? hvis kishi mener at det er 15årsaldergrense så betyr ikke det at andre "land/folk" skal følge etter den.. kan jeg spørre om hvorfor han har satt 15årsaldergrense? :)

selv så mener jeg det er 12+

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...