Gå til innhold

Er Naruto en barneserie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sammenlikne Naruto og Tom & Jerry? Skam deg...

 

Naruto er vel mer en ungdomsserie, det er da ikke egnet for småbarn? Det inneholder blod og litt vold, og historiemessig er Naruto altfor komplisert for en som ikke har opplevd mange vintere.

 

Naruto er best egnet for de mellom 12-20 år. Selv om det er en "barneserie" i Japan ville den ikke blitt det i Norge tror jeg.

 

Pokémon er en barneserie, og ja, Pokémon er mye mer barnslig enn Naruto.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Naruto=13+

Naruto shippuuden=15+

8069658[/snapback]

Kan vel kanskje heller si 9+ og 11+.

 

Naruto er en barneserie/ungdomsserie. Det blir bare teit å prøve å påstå noe annet. Den er vel en barneserie i mindre grad her i Norge enn i Japan (pga. blod osv), men den er likevel en barneserie.

Lenke til kommentar

Jo, når det gjelder dubbing kan man dømme før man ser :p Det er så få dubbere i Norge, og jeg kjenner omtrent alle. Du hører selv på Disney Channel at alle stemmene er like. Jeg spurte en av dem hvor mye han hadde vært med i, og han svarte at det var så mye at han ikke kunne telle. Av alt som ble dubbet i studioene der tar han 2-3 dub på rappen.

 

Edit-

Øyvind: Blod var bare et eksempel da, og jo! det er relativt mye blod. Mange tenker ikke over det, men blod spruter! :p

Endret av nirvana1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Samme historie ja (bortsett fra alle fillerepisodene som gikk kjempelenge da), men de sensurerer gjerne litt i animen såvidt jeg har forstått, fordi det gjerne er et yngre publikum som ser på animen.

8265598[/snapback]

 

Merket som Neji har i panna har blitt sensurert i anime'en. Var så og si et hakekors i manga'en...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Naruto er milevis fra at du kan kalle det en barneserie!

Mer en ungdoms serie (12-18 år )!

 

Serien er mye mer seriøs enn Pokemon!

Om du er 7-8-9 år så skjønner du sannsynligvis ikkenoe! :D

8420197[/snapback]

Fint at du begrunner meningene dine også :) Flott innlegg :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...