Gå til innhold

Tråden om DELL 2405


Re-Offender

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått skjermen min, for en 3 timers tid siden..

 

Og det jeg har å si sømmer seg egnetlig ikke på et forum, for fy svarte dette her var DIGG! Og jeg kjører den forløpig bare som ekstern skjerm på min bærebare Mobile Radeon 9000! :D

 

Men..

 

Det følger med en CD; Er det noe spesielt på den utenom skjermkort-drivere? Har ikke orket å utforsket den noe særlig, men fant ikke noe spesielt sånn ved første øyekast! Den fungerer slik som den er satt inn nå, bare "plug and play", men vil det blir noe spesielt mer optimalisert med noe som kommer fra den CD'n?

 

og.. Den USB -kabelen.. Er den nødvendig for noe annet enn disse minnekort-leserene?

 

 

Men, fy svarte for en super skjerm!! :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gratulerer med ny skjerm.

 

Tror det er noe fargejusteringsprogramvare på den CD'en. Husker ikke helt hva det var på CD'en som fulgte med min 2005FPW. Sikkert noe av det samma. Manual er det nok ihvertfall på den. Tror ikke det skal være noe viktig. Men like greit å installere hvis det i det heletatt er noe å installere på den?

 

Du kan jo prøve å leke deg litt meg med Brightness. Mange syns det blir mye mer behagelig med litt mindre lysstyrke.

 

USB-kablen er jo også til USB-huben som sitter i skjermen.

 

Vurderer virkelig å selge min 2005FPW og gå for en 2405FPW neste gang den er på tilbud. Blir diggere å titte på film. Flytter jo snart ut også. Så da blir det grei nok størrelse til en kombinert TV- og PC-monitor.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Takker for svar! :)

 

Ja.. det var egentlig det med USB-huben.. For det er bare DET den går til? Den har ikke noe annen funksjon, liksom? ..noen "skjerm" -fuksjon? :)

 

Er kjempeartig med en slik skjerm.. og jeg har bare smurfet på internett foreløpig! :D

Lenke til kommentar

Jeg har aldri opplevd flimring på denne skjermen?

 

b-urn:

Jepps det er en bra funksjon du trekker frem der, men selv uten å bruke USB huben er muligheten forå veksle mellom 5 bildekilder meget bra å ha i en slik skjerm. Jeg bruker den til alt inkl. konsoll spilling.

 

At forskjellen på denne og Acer skal være marginal tror jeg kommer veldig ann på øyet som ser. Jeg mener forskjellene, som begynner å bli ganske så mange og i tillegg fler enn du nevner er mer enn verdt de 1000,- for en så langvarig investering.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har to skjermer selv, og på VGA kan jeg til tider se litt grums, men det regner jeg med at skyldes skjermkortene jeg bruker, ikke skjermen. For på DVI er den knall.

 

-KJ

 

Edit: Leste tråden, jeg. Oppdaget at deler av svaret mitt var unødvendig. :p

Endret av jevel
Lenke til kommentar

b-urn:

Jepps det er en bra funksjon du trekker frem der, men selv uten å bruke USB huben er muligheten forå  veksle mellom 5 bildekilder meget bra å ha i en slik skjerm. Jeg bruker den til alt inkl. konsoll spilling.

 

At forskjellen på denne og Acer skal være marginal tror jeg kommer veldig ann på øyet som ser. Jeg mener forskjellene, som begynner å bli ganske så mange og i tillegg fler enn du nevner er mer enn verdt de 1000,- for en så langvarig investering.

5730761[/snapback]

Enig at det er mer verdt enn 1000 kroner ekstra hvis man har bruk for de ekstra funksjonene. Nå kan det jo være at noen allerede har usb/kortleser og kun har én PC som skal kobles till skjermen.

 

Hvis det kun er kvaliteten som skal legges til grunn, er ikke DELL-skjermen verdt de ekstra 1000 kronene i mine øyne. Så stor forskjell er det ikke på dem.

Lenke til kommentar

oisann....

ser ut som DELL har lansert 2007WFP skjermen nå i alle fall

dette er altså etterfølgeren etter 2005FPW skjermen...

 

så jo ganske kul ut den da...

regner med at designet er ganske likt på 24" skjermen ja

 

dell_2007fpw.jpg

Klikk på bildet for Dell's info side.

 

da er det vel ikke lenge til 2407WFP dukker opp nei... :thumbup:

Link ikke gyldig før lansering :tease:

 

EDIT: fikset link

Endret av HeAtHeN
Lenke til kommentar

b-urn:

Jeg er helt enig i at man må trenge funksjonaliteten for at den skal være verdt de 7500,- jeg betalte for skjermen.

 

Når det kommer til om kvaliteten er verdt forskjellen du nevner så kan jeg ikke uttale meg om det uten å ha testet Acer skjermen selv. Jeg så riktignok klar forskjell på bildene dine og at VGA var vesentlig mer "ullen", men alikevel så får jeg ikke noe godt inntrykk av den uten å bruke den. Det blir altfor mange faktorer man må teste selv.

 

Men såklart for de aller fleste vil Acer med sin VGA tilkobling være mer enn bra nok, så enig der. Jeg ville ikke bedt min far kjøpe min Dell skjerm, totalt unødvendig.

 

 

2x07:

Jeg liker meget godt designen på disse nye skjermene. Foten på den gamle har et "billig " platspreg som gjør seg virkelig gjeldende på de mindre skjermene(15-17") som ser ut som de kommer fra "Toys'r us".

 

Men i tillegg til at 2x07 har en pen fot liker jeg også meget bra den tynne grå stripen rundt rammen som lager et mer øyevennlig miljø(liker egentlig ikke sort front på LCD, annstengende for øynene). Selv en så tynn grå stripe vil gi ønsket effekt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
nå får vi bare håpe dell har vært våken nok til å fikse input-lagg problemet som visst er et problem på 2405.  er kjedelig hvis man ikke skal kunne bruke denne skjermen til hurtige fps'er som unreal tournament

5745766[/snapback]

øøøøø... var ikke dette fjernet i 3007WFP da?

 

har du funnet ut noe som sier at den feilen er der...

 

så en sånn videosnutt om dette problemet...

 

EDIT:

Siden denne tråden nå nesten utelukkende handlet om den nye skjermen opprettet jeg

Tråden om Dell 2407WFP

Endret av HeAtHeN
Lenke til kommentar

Tjoheisann! :)

 

I dag koblet jeg opp Xbox360'n opp mot DELL -skjermen min, og det var KJEMPEFINT å se på, i forhold til den 'vanlige' TV'n min! :love:

 

Men, så på denne skjermen, så er det muligheter til å ha 2 bilder ved siden av hverandre; PIP -ting.. Men, så vidt jeg ser/skjønner, så gjelder det IKKE DVI-D (PC'n) og D-SUB (Xbox'n) ? :(

 

Man får kun valget mellom S-VIDEO, COMPOSITE og COMPONENT..

 

Stemmer dette, eller er det mulig å kjøre Xbox og PC'n samtidig?

 

Takker ! :)

 

(ps: Hærlig skjerm! :love: )

Lenke til kommentar
Tjoheisann! :)

 

I dag koblet jeg opp Xbox360'n opp mot DELL -skjermen min, og det var KJEMPEFINT å se på, i forhold til den 'vanlige' TV'n min! :love:

 

Men, så på denne skjermen, så er det muligheter til å ha 2 bilder ved siden av hverandre; PIP -ting.. Men, så vidt jeg ser/skjønner, så gjelder det IKKE DVI-D (PC'n) og D-SUB (Xbox'n) ? :(

 

Man får kun valget mellom S-VIDEO, COMPOSITE og COMPONENT..

 

Stemmer dette, eller er det mulig å kjøre Xbox og PC'n samtidig?

 

Takker ! :)

 

(ps: Hærlig skjerm! :love: )

5753689[/snapback]

 

Du må jo kjøpe deg HD-kabler til 360'n din så du kan sette den på komponent-inngangene. Det blir sinnsykt bra...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...