Gå til innhold

Tråden om DELL 2405


Re-Offender

Anbefalte innlegg

Sitter og tenker fælt nå, på om jeg skal ta det store steget og bestille med en Dell 24", eller en nec\dell 20".

 

 

Ser at Dell sin 2405 har en standard oppløsning på 1920x1200 punkter, altså, noe som er så inni hampen høyt, hvis jeg skal spille BF2.

Da er spørsmålet: Blir bildet helt ødelagt hvis du velger andre oppløsninger enn den som er standard ?

 

 

Edit: Og hvor bred er skjermen forresten ?

 

Må nesten ha plass til dyret, hvis jeg kjøper den.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter og tenker fælt nå, på om jeg skal ta det store steget og bestille med en Dell 24", eller en nec\dell 20".

 

 

Ser at Dell sin 2405 har en standard oppløsning på 1920x1200 punkter, altså, noe som er så inni hampen høyt, hvis jeg skal spille BF2.

Da er spørsmålet: Blir bildet helt ødelagt hvis du velger andre oppløsninger enn  den som er standard ?

 

 

Edit: Og hvor bred er skjermen forresten ?

 

Må nesten ha plass til dyret, hvis jeg kjøper den.

5681446[/snapback]

 

 

Bildet blir ikke ødelagt synes jeg i hvertfall.

Jeg spiller på 800x600 og det går greit, litt kornete men ;)

Skjermkortet mitt greier ikke noe bedre uten at det lagger (Geforce 6600gt)

Jeg prøvde å kjøre på 1920x1200 og det var ikke så ille lagg som på noen av de andre oppløsningene men ile nok til at jeg ikke bruker den oppløsningen.

 

Skjermen er ca. 56cm bred og ca. 37cm høy.

Jeg er i hvertfall godt fornøyd med skjermen, anbefales....

Lenke til kommentar

Jeg har 6600GT og har spilt BF2 på både 1024 og 1280 uten nevneverdig lagg. Jeg synes ikke bildet blir ødelagt, hadde en fantastisk opplevelse. Ellers spiller jeg mange spill i full oppløsning og ser på 1080i HDTV(ikke WMVHD).

 

56cm bred som det nevnes og du får plass på de aller fleste små og store pulter. Den tar ca. 20cm i dybden hvis den står helt inn mot veggen. Så du bør ha en 80cm dyp pult og sørge for at du sitter 80cm unna fronten på skjermen. Noe som som blir perfekt med en 80cm dyp pult.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg har 6600GT og har spilt BF2 på både 1024 og 1280 uten nevneverdig lagg. Jeg synes ikke bildet blir ødelagt, hadde en fantastisk opplevelse. Ellers spiller jeg mange spill i full oppløsning og ser på 1080i HDTV(ikke WMVHD).

 

 

5681818[/snapback]

 

Hva er wmvhd?

Lenke til kommentar
Den tar ca. 20cm i dybden hvis den står helt inn mot veggen. Så du bør ha en 80cm dyp pult og sørge for at du sitter 80cm unna fronten på skjermen. Noe som som blir perfekt med en 80cm dyp pult.

5681818[/snapback]

En behøver da ikke sitte så langt unna. Jeg ville ikke sittet på mer enn ca. 65 cm avstand.

Lenke til kommentar
Den tar ca. 20cm i dybden hvis den står helt inn mot veggen. Så du bør ha en 80cm dyp pult og sørge for at du sitter 80cm unna fronten på skjermen. Noe som som blir perfekt med en 80cm dyp pult.

5681818[/snapback]

En behøver da ikke sitte så langt unna. Jeg ville ikke sittet på mer enn ca. 65 cm avstand.

5684930[/snapback]

 

 

Jeg sitter på ca. 65cm avstand å det fungerer fint, men jeg må bevege blikket litt :p

Så 80cm er kanskje mer ideellt...

Lenke til kommentar

Jeg sitter også ca 65 cm fra skjermen, synes det er helt perfekt.

 

BF2 spiller jeg i 1280x1024 og synes bildet ser utmerket ut. HL2 og Trackmania Nations spiller jeg i widescreen-oppløsningen 1680x1050 (tror jeg det var, noe lignende i alle fall) og det ser også helt fint ut. Er fremdeles kjempefornøyd med skjermen nå etter en måneds bruk. :)

Endret av stengah
Lenke til kommentar
Jeg sitter også ca 65 cm fra skjermen, synes det er helt perfekt.

 

BF2 spiller jeg i 1280x1024 og synes bildet ser utmerket ut. HL2 og Trackmania Nations spiller jeg i widescreen-oppløsningen 1680x1050 (tror jeg det var, noe lignende i alle fall) og det ser også helt fint ut. Er fremdeles kjempefornøyd med skjermen nå etter en måneds bruk. :)

5686232[/snapback]

 

 

G:\Spel\Battlefield2\BF2.exe +menu 1 +widescreen 1 +szx 1680 +szy 1050

 

 

kan du jo teste, eller mangler du litt saft i systemet for og kjøyre så høg?

Lenke til kommentar

G:\Spel\Battlefield2\BF2.exe +menu 1 +widescreen 1 +szx 1680 +szy 1050

 

 

kan du jo teste, eller mangler du litt saft i systemet for og kjøyre så høg?

5686699[/snapback]

 

 

Da hadde sikkert ikke bare jeg satt pris på om du la ut en printscreen av BF2 WS Edition®

Lenke til kommentar

Jeg skal ha meg den DELL 2405 -skjermen nå så fort som mulig.. Har akkurat ringt et par turer til DELL -kundeservice, og snakket med 2 forskjellige kundebehandlere, men ingen kan gi meg den lave prisen som gjennspeiler denne tråden.. Har prutet etter alle kunstens regler! :(

 

Tilbudet de kommer med er "kjøp 2 og få den andre for halv pris".. Hver og en kommer da på ca 8700,- kroner, som jeg er villig til å gi..

 

Mitt spørsmål blir da; Er det noen som er villig til å spleise på et par slike skjermer med meg? Så deler vi, selvfølgelig.. Er en ærlig kar, og bor i Oslo/Mortensrud (men har bil, så hvis det er ønskelig å ta det på "ditt" postkontor, så er det det samme for meg! Finnmark er uaktuelt! :p ).. PM hvis interessert! Tror dette er sjangsen vi får på en stund hvis vi skal ha det billig! (blir borte noen timer nå, ..skal en snartur til Sverige! :D )

Lenke til kommentar

Bone:

Ta en kikk her og finn fram analytikeren i deg ;)

 

Litt tidligere i tråden rapporteres det om prisavslag som er rene julaften i forhold, og hvis Dell skal slippe en ny modelle snart(noe jeg synes å ha lest), så blir det kanskje priskutt på andre modeller.

 

 

Jeg kjøper ikke Dell sin 24" for 11.000, jeg vil heller vente til mai før jeg tar en avslutning(selv om 20" frister litt).

 

 

...så var det bare å finne en grunn til å bytte ut min 19" Hansol da.. :whistle:

Lenke til kommentar
G:\Spel\Battlefield2\BF2.exe +menu 1 +widescreen 1 +szx 1680 +szy 1050

 

kan du jo teste, eller mangler du litt saft i systemet for og kjøyre så høg?

5686699[/snapback]

Det har jeg testa før ja, men det ble for lav FPS. Har allerede litt for lav FPS i 1280x1024 så :(

 

Da hadde sikkert ikke bare jeg satt pris på om du la ut en printscreen av BF2 WS Edition®

5686850[/snapback]

Her finner du sammenligningsbilder:

http://www.widescreengamingforum.com/forum...opic.php?t=1030

Lenke til kommentar
G:\Spel\Battlefield2\BF2.exe +menu 1 +widescreen 1 +szx 1680 +szy 1050

 

kan du jo teste, eller mangler du litt saft i systemet for og kjøyre så høg?

5686699[/snapback]

Det har jeg testa før ja, men det ble for lav FPS. Har allerede litt for lav FPS i 1280x1024 så :(

Du kan jo prøve widescreen med 1280x800.

Lenke til kommentar
Bone:

Ta en kikk her og finn fram analytikeren i deg ;)

 

Litt tidligere i tråden rapporteres det om prisavslag som er rene julaften i forhold, og  hvis Dell skal slippe en ny modelle snart(noe jeg synes å ha lest), så blir det kanskje priskutt på andre modeller.

5687461[/snapback]

 

Ja, det er derfor jeg prøvde å prute, men ingen av selgerene var noe villig til å gå ned på pris! :(

 

Men, hvis 2 går sammen, så får de den prisen til ca 8700,- hver! :)

 

Så, tilbudet står fortsatt oppe.. For jeg vil ha ny skjerm NÅ! :D

Lenke til kommentar
Bone:

Ta en kikk her og finn fram analytikeren i deg ;)

 

Litt tidligere i tråden rapporteres det om prisavslag som er rene julaften i forhold, og  hvis Dell skal slippe en ny modelle snart(noe jeg synes å ha lest), så blir det kanskje priskutt på andre modeller.

5687461[/snapback]

 

Ja, det er derfor jeg prøvde å prute, men ingen av selgerene var noe villig til å gå ned på pris! :(

 

Men, hvis 2 går sammen, så får de den prisen til ca 8700,- hver! :)

 

Så, tilbudet står fortsatt oppe.. For jeg vil ha ny skjerm NÅ! :D

5689821[/snapback]

 

Du kan jo like godt vente til i slutten av denne måneden...

 

Da skulle den nye skjermen lanseres om vi skal stole på Dell.

 

Ikke urimelig å tro at de selger 2405 versjonen billigere da...

 

Så krise kan det vel ikke være... :dontgetit:

Lenke til kommentar
Du kan jo like godt vente til i slutten av denne måneden...

 

Da skulle den nye skjermen lanseres om vi skal stole på Dell.

 

Ikke urimelig å tro at de selger 2405 versjonen billigere da...

 

Så krise kan det vel ikke være...  :dontgetit:

5690145[/snapback]

 

Alternativt kan du gå for Acer sin 24". Den får du vel ferdig levert på døra for under 8000,-

 

Mister usb-hub og DVI.. men ellers en helt grei skjerm.

 

( Jeg har både Dell 2405 og Acer 2416W og kan ikke si jeg ser stor forskjell i kvaliteten på skjermene)

Lenke til kommentar
Du kan jo prøve widescreen med 1280x800.

5688639[/snapback]

Takk for tipset, men det fungerte ikke. BF2 klarer ikke å starte opp. Enten støtter ikke skjermen oppløsningen, eller så er det BF2 som ikke liker den. Du har ikke noe triks for å tvinge den oppløsningen på en måte? Tipper det ikke går an.

Lenke til kommentar
Du kan jo like godt vente til i slutten av denne måneden...

 

Da skulle den nye skjermen lanseres om vi skal stole på Dell.

 

Ikke urimelig å tro at de selger 2405 versjonen billigere da...

 

Så krise kan det vel ikke være...  :dontgetit:

5690145[/snapback]

 

Alternativt kan du gå for Acer sin 24". Den får du vel ferdig levert på døra for under 8000,-

 

Mister usb-hub og DVI.. men ellers en helt grei skjerm.

5690370[/snapback]

 

Sorry ,, dette er litt ot men: Hvor stor er egnentlig forskjellen på DVI og Analog? Jeg har ikke merket noe kvalitetsforskjell til nå (etter en rask sammenlikning) Men er det ikke slik at mere data kan kommme gjennom på samme tid?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...