Gå til innhold

Tråden om DELL 2405


Re-Offender

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette gjelder kun Battlefield 2!

 

Spillet støtter jo bare 4:3 oppløsninger, så for å spille i wide må man endre i oppstarten av spillet.

 

Finn ikonet som du starter BF2 med. Egenskaper på denne og endre slik:

"C:\Program Files\EA Games\Battlefield 2\BF2.exe" +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1920 +szy 1200

Da vil spillet kjøre i wide. Bildet blir litt forvrengt men det er til å leve med.

Videre bør man endre FOV til 1.1 i stedet for 1. Da vil man "få tilbake" litt av det man mister i høyden.

C:\Program Files\EA Games\Battlefield 2\mods\bf2\Settings\ editer video.con fila. Finn "renderer.fieldOfView 1", og endre denne til "renderer.fieldOfView 1.1".

 

Nå har jeg et rimelig ok system. A64 3700, 2Gig DDR og 74GB Raptor, med ATi X850XT kort.

Men på tross av dette "lugget" det litt når jeg kjørte i 1920x1200. Så valget var dårligere grafikk eller lavere oppløsning. Og dårligere grafikk er uhørt :p

Så min setting er nå; +szx 1360 +szy 768

 

Folk på nettet anbefaler +szx 1680 +szy 1050, men dette ville ikke mitt skjermkort ha. Tror de har Nvidia-kort evt.

Har ikke gitt opp å finne en mellomting mellom 1920x1200 og 1360x768 enda, men ser ikke lovende ut. 1360x768 gjør jo at alt blir litt "stort", men spillet fungerer hvertfall utmerket med den oppløsningen. Og kan ikke si jeg tenkte over forskjellen fra CRT-skjermen på slutten i går.

 

 

Hvis evt noen andre har funnet løsning på dette så gi meg et hint :)

 

Edit: 10.12.2005

Endret av tesooq
Lenke til kommentar

Noen spill krever litt tweaking. Desverre finnes det tullinger som ID Software som ikke stoetter widescreen direkte i store titler som Quake 4. Men med knoting i config fil ordner det seg.

 

Morsomt var det jo at Civilization IV gikk rett opp i 1920x1200 med 4x AA. Og lekkert ble det! 2405 er en kjempe skjerm for spilling i de spillene som stoetter widescreen. Q4 saa lekkert ut men X800'en min sleit litt. Chronicles of Riddick stoetter ogsaa widescreen. Ser bra ut det og.

 

-

Per Christian

Lenke til kommentar

Hvordan er det med komponent inngangene på skjermen? Jeg lurte på om det var noe poeng å kjøre Playstation2 på komponent inngangene eller om jeg får like bra resultat av å kjøre s-video.

 

Uansett valg må jeg kjøpe kabel. Hva er lurest med PS2 og denne skjermen? Og vil den uten videre detektere og kjøre PAL oppløsning helt greit?

 

 

PS

På min 32" 100Hz Digitale WS TV ble bildet sinnsykt fint med PS2 på scart/rgb men den tv'en har en slags chip som lager en kunstig AA effect på bildet og gjør bildet klarere, skarpere og penere enn det er. Eks. så blir "snø" i bildet fra dårlig takantenne helt borte i bildet med chip'en slått på.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg melder meg herved inn i klubben for de som er utrolig fornøyde med sin splitter nye Dell 2405FPW. Hentet den i dag, og jeg har aldri sett maken til skjerm. Utrolig lys, utrolig klar, utrolig STOR - jeg har ikke støtt på én liten mangel til nå (hentet den for knappe 7 timer siden). :D

 

Er det noen som vet om det ikke er meningen at man skal kunne justere kontrasten når man kjører DVI, forresten?

Lenke til kommentar

Noen som har noe svar på mitt spørsmål om komponent lenger opp?

 

Og et annet spørsmål. Hvor dyp bordplate eller hjørne bør man ha hvis man har tastaturet og armene på bordplaten, med denne skjermen? Hvor mye _faktisk_ bordplass tar også skjermen?

 

Skal kjøpe pult og lurer på 60cm eller 80cm og/eller hjørne. Jeg liker ikke å ha tastaturet i en skuff.

Lenke til kommentar
Og et annet spørsmål. Hvor dyp bordplate eller hjørne bør man ha hvis man har tastaturet og armene på bordplaten, med denne skjermen? Hvor mye _faktisk_ bordplass tar også skjermen?

 

5074902[/snapback]

Bordplaten på bildet er 164cm bredt og 80cm dypt.

Jeg fikk boret et hull i bordplata og satte inn en gjennomføring slik at jeg fikk vekk alle ledningene som lå rundt.

post-13267-1130586058_thumb.jpg

Lenke til kommentar

mad_arab:

Jeg vil tro at siden skjermene også til desktops såvidt har begynt å komme i WS format så vil alt dette bedre seg. Spillprodusentene vil se at det blir mer og mer vanlig med 16:10 både på laptop og desktop og vil derfor støtte dette mer etterhvert.

 

Blir som alt annet som er nytt :)

 

Freeman:

Takker! Ser ut som med mitt dårlige øyemål at skjermen legger beslag på ca. 20-25cm dybde på bordplata hvis man setter den helt inn mot veggen. Jeg kommer til å ha en cm klaring på bordplate->vegg og føre alt sammen med kabelordner på undersiden.

 

Jeg er en gammel krok som er avhengig av å legge underarmene ned på bordplata.

 

EDIT:

Det eneste jeg synes er synd med skjermen er at foten er plast, det gir et billig preg. På en så tung skjerm kunne man liksegodt hatt en fot i magnesium el.

 

Jeg har ikke fått min ennå, men så minstebroren på 15" i går. Men det gjør meg ingen ting.

 

Det kan også være jeg faktisk drister meg til å montere den på veggen med et VESA100 feste. Det kan være et tips til han som mente skjermen ble for høy. Da har du fri høydejustering i forhold til bordplata ;) Da blir man også kvitt "plastikkfoten"

 

Kan være dette blir en veggmontert TV komb. med HTPC senere en gang :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ah dæven, vakke så langt unna da gitt :)

 

EDIT:

Da er 160*80cm pult med justerbare ben og div++ kontor tilbehør kjøpt inn på IKEA. Skrus sammen i morgen og henter en kabinettholder(undersiden) på mandag. Det skal virkelig bli saker å få plassert den nye skjermen(vidunderet) på denne pulten.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Skjermen gjør seg godt på skrivebordet ja.. fiksa meg gromlyd som matcher bildet også nå: http://www.hifiklubben.com/no/produkter/ho...ere.htm?id=6119

 

Så nå får både øynene og ørene mine skikkelig kos hver gang jeg sitter foran PC`en :love:

 

..er vel egentlig mest et skrytebilde :p

 

Virker som de fleste som har kjøpt skjermen er godt fornøyd, til prisen er den et kupp.

post-15715-1130819825_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Fattet interesse for høyttalerne dine. Jeg regner med at de krever en egen "forsterker", og regner med at du løser det med en active sub? bruker du da den som tilhører settet og kobler den til pcen igjen?

 

Hmm nei de aktive subene til minipod har ikke høyttaler utganger. Hva bruker du?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Fattet interesse for høyttalerne dine. Jeg regner med at de krever en egen "forsterker", og regner med at du løser det med en active sub? bruker du da den som tilhører settet og kobler den til pcen igjen?

 

Hmm nei de aktive subene til minipod har ikke høyttaler utganger. Hva bruker du?

5090082[/snapback]

 

Jeg bruker en gammel Arcam Alpha 7 intigrert forsterker på 2x65watt i 8ohm. Kjører også en 15" eltax sub på rundt 300W sammen med høytalerne, men denne er litt "overkill" for å si dt mildt. Micropodenen egner seg veldig godt som PC høytalere, letet lenge etter noe som ville egne seg

Lenke til kommentar

Jeg går med store planer om å kjøpe en Dell Inspiron X1, fordi jeg er mye på reisefot og trenger en lett og god bærbar. Men når jeg kommer hjem, har jeg lyst å koble den til en 2405FPW for å få riktig storskjermsopplevelse etter mange dager med "frimerkeskjerm". Er det noen som har noe erfaring med denne kombinasjonen? Jeg ser at på denne tråden (nederst) er det en bruker som er fornøyd, men siden grafikkortet på X1 kanskje er noe i stusseligste laget for å drive en så stor skjerm er jeg usikker, og trenger noen flere inputs fra folket...

 

Dells produktbeskrivelse står det at X1 "inneholder den nyeste Intel® Graphics Media Accelerator 900 (GMA 900 med opptil 128 MB delt minne)", men er dette nok? Hvordan blir bildekvaliteten med denne skjerm/skjermkort-kombinasjonen over en VGA-kabel (X1 har ikke DVI-utgang)?

 

Eller bør jeg heller gå for en 2005FPW i stedet?

:hmm:

 

Edit: Jeg mener LATITUDE X1, åff kårs... :)

Endret av tomas123
Lenke til kommentar
Frustrerenede at spillprodusenter gjør det slik at det kuttes vertikalt istedenfor å utvides horisontalt når man bruker 16:9 oppløsninger.

5075525[/snapback]

Har ikke sett dette på noen spill som støtter 16:10 ennå. Hverken i HL2 / CS:S eller i FarCry eller noen andre spill jeg har spillt på denne skjermen har dette skjedd. Alle spillene har utvidet synsvinkelen horisontalt. Kan være at dette skjer viss du bruker uoffisielle patcher for å få lurt deg til "riktig" oppløsning på spill som ikke støtter 16:10.

 

Du kan uansett bare spille med "1:1" instilling på skjermen i steden for "Fill" og 1600x1200 så får du bare et par svarte striper på sidene. Eller så kan du bare akseptere at du får litt feil aspekt ratio.

På Dells produktbeskrivelse står det at X1 "inneholder den nyeste Intel® Graphics Media Accelerator 900 (GMA 900 med opptil 128 MB delt minne)", men er dette nok? Hvordan blir bildekvaliteten med denne skjerm/skjermkort-kombinasjonen over en VGA-kabel (X1 har ikke DVI-utgang)?
Har brukt skjermen på full oppløsning (1920x1200) og 32bits farger på en GF4 Ti4200 med 64MB minne på VGA-kabel uten problemer i det heletatt.

 

Har ikke prøvd en maskin med GMA900 på den ennå, men skulle tro at det funker som fjell. Det er forresten ingen forskjell på bildet med VGA kabel eller med DVI.

 

Det er vel Latitude X1 du tenker på, driver å sikler litt etter den selv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...