Gå til innhold

Tråden om DELL 2405


Re-Offender

Anbefalte innlegg

og jeg som hadde tenkt å bruke maks 4.500,- på en skjerm... off. Jeg kunne fått en god 19" og hatt råd til 7800GTX off off *ler*

 

Hmm jeg har en vegg som er 120cm bred, hvordan blir det med et lerret på den og en god prosjektor? Får man en med nok lumens og høy nok oppløsning. Nei neppe.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe jepps, men søren kjøper jeg 2405 så har jeg ikke råd til 7800GTX :p.

 

Neida, det var en avsporing fra min side, jeg har så lyst på den skjermen at det gjør vondt. Mest fordi den er så godt priset i tillegg den står jo og vinker til meg og mitt kredittkort.

 

De andre skjermene i samme klasse er altfor dyre og lite funksjonalitet i forhold. 30" til Apple er dritfristende men den er jo selvf. altfor dyr hehe.

 

Det helt ville med dette tilbudet er at den koster det samme eller mindre enn NEC 2080UX+ BK som er den skjermen jeg har satt opp som 20" 4:3 alternativ.

 

Det er bre det at selv om den er på 30% avslag som gir en _sinnsykt_ bra pris, så er nå 7500,- noe man kunne fått en veldig bra PC for eller faktisk 2 uker i syden inkl. lommepenger for 1 person(meg 2 uker i sommer kosta det hehe), eller veldig mye bra vinterklær og fult snowboardsett(for en gamling som vil lære hehe), eller en god hybridsykkel på tilbud, eller en god starterkajakk hmm ja..

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Trenger skjermen HDCP sertifisering, når den kan kjøre full HD uten å skalere det ned ? Trodde denne sertifiseringen først og fremt gjaldt TV skjermer (plasma og LCD), som sjelden har mer enn 1366 pixler vertikalt, og som må skalere ned signalene fra f.eks full HD (1920x1200).

HDCP er egentlig ikke sertifisering, men kryptering av signalet, slik at bare en "sikker" mottaker skal kunne spille av. Har ikke skjermen elektronikken for dette vil en i beste fall få lav oppløsning på beskyttet materiale, i verste fall ingenting. (Det vil nok crackes før eller senere, men kjipt å være avhengig av det.)

Lenke til kommentar

Nå har jeg og kjøpt meg Dell-skjermen. Har derimot GeForce ti 4200, 128 mb, 8x, og jeg får samme problemet som en del andre har hatt, det at DVI-inngangen ikke virker.

 

Noen som kan hjelpe meg med dette? Føler at jeg ikke får utnyttet potensialet til skjermen uten dvi :(

Lenke til kommentar

Bestilte denne skjermen for en måned siden, tok ca. ei uke før den kom frem. MEN dagen før den kom måtte jeg stikke på jobb-reise, så den har ligget og ventet på meg hjemme i 3 uker. Og nå er den ~2000kr billigere enn da jeg kjøpte den :(

Nå har jeg en laptop med 1920x1200 oppløsning, men med 15.X" skjerm, så det skal bli spennende å se forskjellen på disse to når jeg kommer hjem og får testet :)

Lenke til kommentar
Ok her kommer mitt minireview av Dell 2405FPW

 

Tirsdag kl 13 fikk jeg skjermen. Pakket den ut av esken og monterte den. Selve monteringen og justering gikk greit. Ingen problemer for meg med høydejustering iallefall. Har den ca 2.5 cm over laveste hakk og det funker best for meg. For folk med lave skrivepulter, så må nok de stille den høyere. Måtte trykke på en knapp for at det skulle komme bilde på skjermen, men det skjønte jeg fort. (nei mener ikke power on...!) La inn driverene og satte oppløsningen riktig. Ser ingen døde pixler heller. Ok så langt så bra.

....

Kanskje greit for spilling og for ungdom som hopper og spretter på stolen. Men for intensiv kontorjobbing, med riktig innstilt høyde på kontorpult, vil denne skjermen gjøre at de fleste ikke har riktig vinkel i nakken. Skjermen skal være i en høyde som gjør at du i størtst mulig grad har samme vinkel nakke/hode som når du går. Jeg bruker en 20" Dell LCD og denne er senket ca. 10 cm i forhold til skrivebordsplaten. Kjekt å vite for de som planlegger å bruke denne skjermen til kontorarbeid og tilsvarende.

Endret av durabit
Lenke til kommentar

Bestilte skjermen i går (fikk ikke sove om natta, så jeg bestilten den faktisk natt til i går, ca. klokka 3 :D ). Står at behandlingstiden for ordren er 7-10 dager, men allerede i går var den på "Steg 4", altså rett før avsendelse. Noen som kan fortelle hvor lang tid Dell brukte på å sende av gårde skjermen til dem? Jeg vil helst ha skjermen NÅ! og ikke uka etter neste uke. :D

Lenke til kommentar
Kanskje greit for spilling og for ungdom som hopper og spretter på stolen. Men for intensiv kontorjobbing, med riktig innstilt høyde på kontorpult, vil denne skjermen gjøre at de fleste ikke har riktig vinkel i nakken. Skjermen skal være i en høyde som gjør at du i størtst mulig grad har samme vinkel nakke/hode som når du går. Jeg bruker en 20" Dell LCD og denne er senket ca. 10 cm i forhold til skrivebordsplaten. Kjekt å vite for de som planlegger å bruke denne skjermen til kontorarbeid og tilsvarende.

5041229[/snapback]

 

Du får plassere hodet i ønsket posisjon og la øynene gjøre resten av jobben.

Endret av UAM
Lenke til kommentar
Bestilte skjermen i går (fikk ikke sove om natta, så jeg bestilten den faktisk natt til i går, ca. klokka 3 :D ). Står at behandlingstiden for ordren er 7-10 dager, men allerede i går var den på "Steg 4", altså rett før avsendelse. Noen som kan fortelle hvor lang tid Dell brukte på å sende av gårde skjermen til dem? Jeg vil helst ha skjermen NÅ! og ikke uka etter neste uke. :D

5045475[/snapback]

bestillte 2 dager før deg, og min er nå ankommet København. Estimert å motta den på onsdag (Trondheim). Har en kamerat som dog slet med levering en måneds tid. Men det må ha skyldtes produksjon, og ikke utsending.

Gleder meg hvertfall til onsdag :)

Lenke til kommentar

Ok, tilbudet går ut i løpet av morgen dagen? Hvor mange stemmer for at jeg skal lukke øynene på sparekontoen og bestille?

 

Finnes det egentlig noe bedre alternativ til denne prisen? Er ikke dette et hårreisende tilbud?

 

EDIT:

Følger det forresten med en del kabler? Bla. dual link DVI? Andre kabler?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Theo343, eg har selv sugla etter denne skjermen og prisen er nå også veldig god. Men husk at dette ogsåvil koste deg mye, siden den native oppløsningen er så høy vil også skjermen kreve det beste skjermkortet på markedet. 7800GTX hadde ikkje kjørt F.E.A.R flytende på denne høye oppløsningen, så tenk deg nøye om. Sjøl har eg valgt å ikkje kjøpa, føler eg får mer igjen for pengene ved å bruke det på andre ting. Som f.eks ett til 7800gtx, eller en dual-core CPU, eller rett og slett en ukes ferie til syden. Sitter selv på en 17" LCD skjerm med max oppløsning 1280x1024 som alle andre 17" LCD skjermer, og er egentlig fornøyd med denne. Har derfor valgt å spare de 7500kr til noe annet gøy!

Men det er ditt valg, villle bare si kordan eg resonnerte meg frem til svaret!

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Men hvorfor må man ha 7800GTX, skjermen støtter jo 1024*768 i 1:1? Kan man ikke spille i det på et 6600GT og se fil på 1920*1200?

 

Hvordan oppfører 1024*768 og 1280*1024 i 1:1 seg? blir det veldig lite område på skjermen? Hvordan blir det med stretch kvalitetsmessig og ytelsesmessig?

 

Og hvilke kabler følger med *som spurt lenger opp* :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Men hvorfor må man ha 7800GTX, skjermen støtter jo 1024*768 i 1:1? Kan man ikke spille i det på et 6600GT og se fil på 1920*1200?

 

Hvordan oppfører 1024*768 og 1280*1024 i 1:1 seg? blir det veldig lite område på skjermen? Hvordan blir det med stretch kvalitetsmessig og ytelsesmessig?

 

Og hvilke kabler følger med *som spurt lenger opp* :)

5055259[/snapback]

 

Ser helt greit ut å spille med andre oppløsninger. Spiller FEAR i 800x600, som så strekkes til 1600x1200 av skjermen (spillet støtter bare 4:3). Det ser helt greit ut.

 

Kabler:standard VGA, DVI, strøm og usb.

Endret av mar
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor man skal investere i et fett skjermkort om man ikke har en fet skjerm. Blir som å sette en Chevy Big Block i en Lada. Om du virkelig har lyst på den skjermen Theo, så slå til, du kommer ikke til å angre. Og uansett, er du en ihugga spiller må du jo kjøpe nytt skjermkort hvert år, en skjerm er en langtidsinvestering.

Endret av UAM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...