Gå til innhold

Den store X-Fi tråden! [Oppdatert]


Anbefalte innlegg

betalte i postoppkrav, og høyttalerne er verd mindre enn lydkortet. Ringte supporten, og han sa at jeg måtte sende mail til lageransvarlig, så skulle de sende lydkortet med en gang, også skulle jeg sende høyttalerne tilbake når jeg hadde mottatt lydkortet... Sendte mail til lageransvarlig tidlig i dag, men har enda ikke fått svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nForce har vel forbedret sine lydløsninger siden mitt nForce2, men det var i alle fall en ny lydverden da jeg gikk over til X-FI i høst. I tillegg er det bare idag et par spill som støtter 128lydkanaler og EAX5 blir vel offisielt lansert i disse dager.

Du får vurdere det opp mot pris og ønsker, jeg hadde ikke nølt spesielt lenge -> X-FI er bra.

Lenke til kommentar

Dette var da drit kult.Har nå installert kortet og programvare.kjører BF2 og stiller inn lyden til Creative X-Fi og jeg får følgende melding:-(

gamemessage9dg.th.jpg

Noen som vet hvordan jeg kan få fikset dette??

Problem løst.hehe. Jeg glemte å sette mode på Game mode.

Etter å ha testet det ut nå i BF2,Må bare si jeg er blown away av lyden. fullstendig

skremmende bra lyd. hører lyder og lydeffekter som aldri før.

Lyden skal vist være ekstrem bra i headphones også,men tror jeg venter med å teste det ut til i kveld.Men tror jeg kommer til å bli ganske skremt over den bra lyden. Absolutt det beste lydkortet på markedet. kostet meg 1756,-

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

du må slette lyd driverne og legge inn ny pach leste et sted at det var noen prmå problemer mellom Nforce4 sitt lyd kort, X-fidelity og BF2 tror det var på forumet til guru3d jeg leste om samme feilen men uansett prøv og gu en lite uppdate om det funket.

hvis det fuket si med dine egne ord hvor stor forbedringen var Plz

Lenke til kommentar

Jeg har bare foreløpig Nforce 3 hk.men problemet er fikset nå. som jeg skrev over så er lyden skremmende bra i BF2.

Det som var problemet var at jeg ikke hadde valgt game mode i creative sin konfigurasjonen. etter jeg gjorde det så virker det utrolig bra i BF2. lydeffekter og lyd sjenerelt er utrolig bra.har også testet mp3 filer med entertainment mode. utrolig bra lyd.fy flate.

 

awards.jpg

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg skal ha nytt lydkort i min HTPC. Peiler meg inn på X-Fi extrememusic.

Kan dette sende digitale signaler til hjemmekinoforsterker (pass-through)? Trodde at man bare trengt en 2-polt jack til rca... ikke 4-polt. computercity selger en sånn beregnet til creative kortene... men den ser helt ordinær ut.

Lenke til kommentar

Hei jeg kjøpte mitt Audigy 4 pro kort bare ett par uker før X-fi kom ut (angrer :cry: ) Men har lagt merke til at kortet mitt fremdeles koster 2000.

 

Hvorfor det? Har hørt at mitt kort er ekstremt bra på lyd innspilling og sånnt.

 

Og til slutt, hvor mye forskjell er det mellom Audigy 4 Pro og X-fi. Jeg vet at X-fi har EAX 5 og at jeg bare har EAX 4, noe som irriterer meg grenselaust (og vil ikke kjøpe nytt lydkort i og med at jeg sparer til ett kort i Nvidia's G80 serie til neste år :tease: )

Endret av Zuckron
Lenke til kommentar

NÅ ER DET BESILT JIPPI!!

 

 

313237 Arctic Cooling VGA Silencer NV 5 (Rev.3)

- VGA Kjøler (GeForce 6800 GT/Ultra/7800)

 

312193 Arctic Silver ArtiClean 1 & 2, 2x30ml,

- Renser og forbreder termiske overflater

 

311334 Arctic Cooling MX-1 Termisk Pasta 2 Gram

 

309233 Thermaltake Big Typhoon CPU-Kjøler,

 

312205 Creative SB X-Fi Fatal1ty FPS

- PCI,64MB,EAX Advanced HD 5.0,Front Panel

 

304279 PAPST Vifte 120x120x25mm (16,5db)

 

123419 Thermaltake Drive Bay Kit 5 1/4"

- A2021 Koppholder og Sigarettenner genial greie hehe

 

314417 AC Ryan Thumbscrewz,

Endret av Lucifer89
Lenke til kommentar

Må si jeg er stor fornøyd med Creative SB X-Fi Fatal1ty FPS PCI,64MB,EAX Advanced HD 5.0,Front Panel som jeg kjøpte nylig men jeg har ett problem. Når jeg spiller BF2 med headsett og mikrophone som jeg koblet på i fronten på front panelet så får jeg ikke mikrophonen til å virke i spillet. Det som er problemet er det at når jeg testet lyden i mikrophonen i konfigurasjonen så virker mikrophonen helt fint men instillinger jeg gjør blir ikke savet. hva er det jeg gjør feil egentlig?? noen som vet??

 

Jeg ser det står noe om dynamisk mikrophone i manualen, eh dynamisk mikrophonen?? dette sier ikke meg så mye. jeg har Koss SB45 headsett med mikrophone. det står noe om at mann må bruke jumper bak/inni front panelet,er det dette jeg skal/må gjøre??

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Jeg ser det står noe om dynamisk mikrophone i manualen, eh dynamisk mikrophonen?? dette sier ikke meg så mye. jeg har Koss SB45 headsett med mikrophone. det står noe om at mann må bruke jumper bak/inni front panelet,er det dette jeg skal/må gjøre??

En dynamisk mikk er en mikk som trekker veldig lite strøm, og hvis lydsignal må forsterkes etter det er kommet inn i maskinen.. Kulemikrofoner er dynamiske..

Motparten til dynamsike mikker er kondensatormikrofoner.. Disse er veldig retningsbestemt og veldig skjøre. Kondensatormikrofoner er forhåndsforsterket, og trekker derfor masse strøm.

 

Skjønte du dette? :)

 

Om mikken på headsettet ditt er dynamisk, må du stille om jumperen i frontpanelet til å forsterke mikk-signalet.

 

Mikk-port er forøvrig en av forskjellene på PC-lydkort kontra Mac-lydkort. På PC har det vært en tradisjon å ha en mikk-forsterker på lydkortet, mens på Macen har vi alltid hatt line-in uten forsterkning. Dette er hvorfor PC-mikker ikke funker på Macer sånn helt uten videre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...