Gå til innhold

Den store X-Fi tråden! [Oppdatert]


Anbefalte innlegg

Veldig grei å endre lyden på når jeg ser film...ellers fungerer den sammen med creative entertainment center slik at du kan gå gjennom alt av media på dataen og spille det av ved hjelp av kontrolleren.

Dermed kan du bruke dataen som entertainment center, mens du sitter på tv`en ;)

Veldig bra program :D

I see ;) Høres ut som en grei fjernkontroll. Bare synd jeg har kabinett med dør så da fungerer vel sensoren heller dårlig. Uansett.. så har jeg kjøpt XtremeMusic kortet, men den fjernkontrollen hadde vært grei å ha.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Raptor' date='30/09/2005 : 16:14'] Da har ett stykk Creative X-Fi Elite Pro ankommet....

 

Skal installere det senere i kveld (bytte ut et Audigy 2 ZS Platinium Pro)

 

Hvilken driver er det best å bruke til X-Fi kortet?

Gled deg raptor,har samme kort selv.HELT SUPERT :thumbup:

De driverene som følger med cd`n funker helt topp for meg.

Du kan selvfølgelig gå hit å ta liveupdate. NB du må bruke EXPLORER for å kunne kjøre liveupdate

 

http://www.creative.com/language.asp?sDest...ownloads/su.asp

Lenke til kommentar

Fikk ExtremeMusic kortet på lørdag og mitt gamle Audigy LS gikk rett i dunken sammen med gamle banaskall og annet skit.

Jeg la inn kun minimalt med software da mitt skal stå i Gaming-mode og med headsett 99% av tida.

 

For det første funker plutselig EAX og jeg åpnet en ny dør inn i spillverdenen! DungeonSiegeII ble plutselig morsomt igjen og jeg har spilt masse gamle spill bare for å teste litt i helga.

Posisjoneringen til headset er i alle fall noe jeg virkelig er imponert over. I battlefield2 hører man med en gang hvor helikopteret kommer fra og det er ingen tvil om at APC har motoren foran. Enkelte lyder som f.eks lading av pistolen kommer mye tydeligere frem så kanalseparasjonen er i alle fall mye bedre. Dette ble ikke en helt objektiv beskrivelse, men jeg er i alle fall veldig fornøyd!!

Lenke til kommentar
Fikk ExtremeMusic kortet på lørdag og mitt gamle Audigy LS gikk rett i dunken sammen med gamle banaskall og annet skit.

Jeg la inn kun minimalt med software da mitt skal stå i Gaming-mode og med headsett 99% av tida.

 

For det første funker plutselig EAX og jeg åpnet en ny dør inn i spillverdenen! DungeonSiegeII ble plutselig morsomt igjen og jeg har spilt masse gamle spill bare for å teste litt i helga.

Posisjoneringen til headset er i alle fall noe jeg virkelig er imponert over. I battlefield2 hører man med en gang hvor helikopteret kommer fra og det er ingen tvil om at APC har motoren foran. Enkelte lyder som f.eks lading av pistolen kommer mye tydeligere frem så kanalseparasjonen er i alle fall mye bedre. Dette ble ikke en helt objektiv beskrivelse, men jeg er i alle fall veldig fornøyd!!

Godt å høre :)

Lenke til kommentar
Spør igjen jeg. Hvilke høyttalere bruker dere sammen med kortet.

5.1, 6.1, 7.1.

Merke og hvor fornøyd?

Mange bruker headset, som du ser. Hva høyttalere du skal skaffe deg er vel opp til din egen lommebok, men det er jo uansett lurt å se på HW-tester rundt forbi..

 

Og lydopplevelsen blir ikke nødvendivis dårligere av å ha et 5.1 anlegg istedet for et 7.1.. Plassering av høyttalere og softwareinnstilling vil ha vel så mye å si.

 

Jeg liker mitt 5.1 anlegg Logitech z-680, selv om det er kjent for å ha en overveldene bass (kjører bassen på 10% for å få noen lunde balanse i musikk)

 

Gaming foregår med ----->>>> Headset <<<-----

 

Good luck

 

edit: Spørsmålet er jo en smule off topic, akkurat som posten min ble, etter litt gjennomtanke

Endret av Bjoern-
Lenke til kommentar

For det første funker plutselig EAX og jeg åpnet en ny dør inn i spillverdenen! DungeonSiegeII ble plutselig morsomt igjen og jeg har spilt masse gamle spill bare for å teste litt i helga.

Posisjoneringen til headset er i alle fall noe jeg virkelig er imponert over. I battlefield2 hører man med en gang hvor helikopteret kommer fra og det er ingen tvil om at APC har motoren foran. Enkelte lyder som f.eks lading av pistolen kommer mye tydeligere frem så kanalseparasjonen er i alle fall mye bedre. Dette ble ikke en helt objektiv beskrivelse, men jeg er i alle fall veldig fornøyd!!

Fikk samme følelsen i WoW når jeg testet dette i går.

Har ikke hatt noe annet lydkort enn det interne nvidia kortet på nforce 4, men løftet fra dette syns jeg var meget meget bra :)

 

Bruker Fatality kortet sammen med Logitech Z-5500.

 

[EDIT] Gleder meg til å teste BF2 i kveld.

Endret av B-QL
Lenke til kommentar

Hehe, testa FEAR multiplayer noen ganger med kortet og lyden høyt...

For en stemning...

 

Og ble anklaga for cheat i Cs:Source pga at jeg hørte hvor fienden var til enhver tid. Den virtuelle 3d-gjengivelsen i headset er nemlig så bra.

Hører når fienden er bak meg til og med, og headsetet er ikke 3dheadset

Lenke til kommentar
det jeg lurer på er hvordan jeg kobler DETTE kortet til surroundreceivern min via digital?? på forsterkeren min er det coax.. hvilken kabel skal jeg kjøpe??

Desverre du må nok kjøpe rar ikke-standard jack plug, kjøp den dyrere versionen så får du med front panel, for de jackpluggene er vanskelig å få tak i..Etter som jeg kjønner må de være 4 polt

Lenke til kommentar
det jeg lurer på er hvordan jeg kobler DETTE kortet til surroundreceivern min via digital?? på forsterkeren min er det coax.. hvilken kabel skal jeg kjøpe??

Desverre du må nok kjøpe rar ikke-standard jack plug, kjøp den dyrere versionen så får du med front panel, for de jackpluggene er vanskelig å få tak i..Etter som jeg kjønner må de være 4 polt

huh, det går da med vanlig minijack i den ene enden og en av de ande i den coaxiale inngangen på forsterkeren?

Lenke til kommentar

Ser nesten ut som om jeg må oppgradere mitt audigy 2 kort, hvis det virkelig er så stor forskjell i spill. Og der ser jeg flere kroner forsvinne ut vinduet :p

 

Edit: Det blir enten Platinum eller Fatal1ty, ikke snakk om mange kronene men. Er det noe merkbar forbedring med ram?

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...