Gå til innhold

Den store X-Fi tråden! [Oppdatert]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Creative's 4-pole mini-jack & Digital DIN

You can only get the full use out of this connection when used between Creative Sound Blasters and compatible Creative speaker systems.  It is the digital equivalent of the analogue connections, but instead of using 3 stereo sockets, you use just one digital socket.  There are 4 conducting connections in the socket (unlike coax which has two) so there are enough connections to carry 3 different digital stereo signals (front R/L, rear R/L and Sub/Centre).  You will probably require a 4-pole mini-jack > DIN converter to connect your Creative speakers to this socket.  Using this connection will allow you to get surround from games (unlike SPDIF).  However the digital DIN input on some Creative speakers can't receive AC3/DTS data, so you may still require an optical/coax connection.

 

Kjøper du den 4 polte adaptern får du fult utbytte av anlegget og surround i spill, på film via en vanlig ''jack-rca'' som divx og xvid må du kjøre prologic for å få surround, men også surround på ''dvd''filmer så trenger du bare en simpel adapter (jack-rca) siden du forbipaserer decodinga i lydkortet å kjører ren digitalt signal til forsterkern.

 

Det mest geniale er TerraTec, de kortene kjører Dolby Digital Live, det vil si at det er ekte dolby digital på den digitale utgangen uansett til enhver tid.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bruker mic inngangen i frontpanelet line2/mic2, og skype. Men mellom hver samtale der, så skiftes mic2 inngang til mic inngang og dermed ingen lyd før jeg manuelt går inn og setter tilbake til mic2 igjen.

 

Noen som har vært borti dette og funnet en løsning? Eller er det bare noe som jeg gjør feil? Kan ikke finne så mye innstilinger om mic i creative consollet.

Lenke til kommentar

Satte inn Extreme Music versjonen i dag. Gadd ikke noe annet da jeg ikke trenger fjernkontrollen eller 5 1/4 dingsen heller. Så vit jeg skønte så er de like, untatt tilbehøret. Samt at Den dyreste versjonen har ram.

 

Men det er forferdelig lite bass jeg får. Det er nesten ingenting. Satte på den 15 dB bass gain, og stilte bassen opp, men fortsatt så er den utrolig lav i forhold til de andre. Vil ikke ha buldre bass, men det er greit at den er der som ett fundament. Men nå er det så vit fuglekvittring der.

 

Har Z-5500 fra Logitech, og har basse stilt inn likt der som når jeg hadde Augidy 2 kortet inne. Rart at det skal være så stor forskjell.

 

 

Det var en ting jeg la merke til, kortene kom utrolig dårlig innpakket. Inni en diger eske, lå koret pakket inn i en mindre eske som passet kortet som hånd i hanske. Kortet lå nesten å slang inni den store esken. På kortet er det også montert en stor kondensator, denne var bøyd fra pakking. Denne er også så stor at den faktisk vil hindre å bruke PCI sporet som er under, da den stikker litt inn i den sokkelen også.

 

Det er også rart at det er færre tilkoplinger enn på det gamle kortet. Får jo ikke brukt digital utgang samtidig med microfon. Men det gjør ikke noe, da jeg foretrakk den analoge lyden fra Augidy 2 fremfor den digitale, det er vel ganske likt her også. Det var litt mer liv i det analoge signalet.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Satte inn Extreme Music versjonen i dag. Gadd ikke noe annet da jeg ikke trenger fjernkontrollen eller 5 1/4 dingsen heller. Så vit jeg skønte så er de like, untatt tilbehøret. Samt at Den dyreste versjonen har ram.

 

Men det er forferdelig lite bass jeg får. Det er nesten ingenting. Satte på den 15 dB bass gain, og stilte bassen opp, men fortsatt så er den utrolig lav i forhold til de andre. Vil ikke ha buldre bass, men det er greit at den er der som ett fundament. Men nå er det så vit fuglekvittring der.

 

Har Z-5500 fra Logitech, og har basse stilt inn likt der som når jeg hadde Augidy 2 kortet inne. Rart at det skal være så stor forskjell.

 

 

Det var en ting jeg la merke til, kortene kom utrolig dårlig innpakket. Inni en diger eske, lå koret pakket inn i en mindre eske som passet kortet som hånd i hanske. Kortet lå nesten å slang inni den store esken. På kortet er det også montert en stor kondensator, denne var bøyd fra pakking. Denne er også så stor at den faktisk vil hindre å bruke PCI sporet som er under, da den stikker litt inn i den sokkelen også.

 

Det er også rart at det er færre tilkoplinger enn på det gamle kortet. Får jo ikke brukt digital utgang samtidig med microfon. Men det gjør ikke noe, da jeg foretrakk den analoge lyden fra Augidy 2 fremfor den digitale, det er vel ganske likt her også. Det var litt mer liv i det analoge signalet.

5120207[/snapback]

 

De TO dyreste har X-RAM, både Fatal1ty og Elite Pro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...