Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som diskusjonen om hvem som skal spille på topp med Jota er det minste problemet akkurat nå.
Er ikke sikkert det blir noen kamp i det hele tatt eller enda verre at Liverpool rett og slett må stille U21/U19 laget.

Alt kommer an på hvor strenge EFL er og om Liverpool kan få kampen utsatt eller ikke.

Kanskje en ender opp med et absurd scenario hvor det å la Arsenal vinne på walkover gir større sjanse for avansement enn å faktisk spille kampen.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Danielzu skrev (2 timer siden):

Dette er virkelig dårlig spill av Liverpool. Tåler ikke å være en mann mer på banen 

Har egentlig ikke så mye med en mann mer å gjøre. Liverpool sliter ofte mot lag som ikke er interessert i å angripe. Og det selv med Salah på banen.

Dette er spesielt merkbart med Thiago ute som er en av få som kan finne de små lukene. Elliott er også til en viss grad i stand til dette, men også han er ute med skade.

Det er en gang sånn at den naturlige reaksjonen når du får en mann utvist i en kamp du ikke må vinne er at en spiller for å ikke tape.
Blir selvsagt dørgende kjedelig for nøytrale supportere og frustrerende til tusen for supportere av det angripende lag.

Mest opplagte Liverpool mangler er en ordentlig god distanseskytter. En slik gir blaffen i om lag ligger med 10 mann innenfor 16 meteren fordi han bare blåser ballen i mål fra 18-20.

Kanskje burde Klopp svart umiddelbart på det røde kortet med å bytte ut Milner for Jones.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
oOF skrev (21 minutter siden):

Skal vi tippe hvor mange uker Oxlade er borte? Jeg tipper 6.

4-6 høres typisk Oxlade ut.

Heldigvis er Elliott snart tilbake. Så hvis han ikke har fullstendig tapt nivået så blir han vel fort fast igjen på midtbanen.
Jeg tipper han er tilbake i kamptroppen etter landslagspausen og at han muligens får noen minutter allerede mot Cardiff.
Hvis han kan fortsette der han slapp før skaden, så er midtbanen for min del Henderson, Fabinho og Elliott.

Endret av Cappo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Regner med vi stiller toppet lag mot Chelsea i finalen med Jota, Salah og Mane i front og Kelleher på keeperplassen, med annet det kommer noen skader.

Søndag blir siste kamp uten Salah, Mane og Keita. Jeg regner ikke med Cardiff kampen, for den er det ikke sikkert de ville spilt uansett.
Jeg tipper vi får se Elliott tilbake mot Cardiff.

Tror vi stiller sammen lag på søndag som mot Arsenal, bare med Alisson i mål.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Litt sprøtt at en unggutt av en keeper som ble hentet i sommer allerede er 4. keeper for klubben.

Er som denne forfatteren på Twitter, overrasket over at vi ikke har sett noe til Musialowski enda. Men tror det kan ha noe med å gjøre at han har vært uheldig med skader rundt kamper hvor han kunne vært aktuell.

Kanskje får vi se han mot Cardiff? Regner med vi ihvertfall får se mer til Gordon og muligens Morton. Håper også å se Elliott få noen minutter.

Lenke til kommentar

Mye spennende spillere i Liverpools akademi nå. Men er det egentlig Liverpools DNA å utvikle egne talenter? Litt usikker på den, hvis man sammenligner med andre klubber. Jeg trodde det handlet mer om å finne gode talenter i slutten av tenårene og starten av tjueårene for Liverpool og videreutvikle dem.

Kan ikke se at Liverpool er blant klubbene i Premier League med flest egenutviklede spillere som er blitt faste spillere på førstelaget. I Klopp sin tid, hvor mange er det egentlig? Trent Alexander-Arnold og til en viss grad Curtis Jones? Mulig Harvey Elliott kunne klart det uten skaden. I starten av sesongen klarte man jo ikke fylle en 23-mannstropp med homegrown spillere.

Sånn litt nyere historisk kommer jeg på Gerrard, Owen, Fowler, Carragher og McManaman som er akademiprodukter og ble faste førstelagsspillere over tid. Spearing og Flanagan var vel også der en stund.

Men med debut siden år 2000 ser jeg bare én spiller fra akademiet med over 100 kamper for førstelaget og det er Trent Alexander-Arnold.

Endret av Snikpellik
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...