Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Maldini, Lahm, Carlos, Cafu, Alves, De Boer, Zanetti, Irwin, Thuram... er et stykke igjen dit :)

Midtstopper/VB (1), høyreback, VB(2), høyreback, høyreback, VB (3) høyreback, hovedsaklig midtstopper, men lagå VB (4), midtstopper/høyreback. 

 

Så da er vel Robertson nummer 5?

Endret av edge
Lenke til kommentar

Maldini, Lahm, Carlos, Cafu, Alves, De Boer, Zanetti, Irwin, Thuram... er et stykke igjen dit :)

 

Irwin faktisk?

 

Irwin var habil og god, men langt fra nivået til de andre på listen. Det Robertson har vist siden han ble fast for oss, er av et mye høyere nivå enn Irwin noen gang har vært på. Utvilsomt en av de 2-3 beste venstrebackene i Europa, om ikke den beste.

 

(men er enig i at det blir for dumt å snakke om "gjennom tidene" om en spiller som fortsatt er ung og aktiv).

Endret av Schweigaard
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kan godt legge til enda flere på den lista, jeg tok bare de jeg kom på i farta. Robertson er er fantastisk talent, og han kan bli steingod. Per dags dato er han Premier Leagues beste i sin posisjon. Jeg har skrytt han opp i skyene i denne tråden før.

 

Poenget med lista er at det er veldig langt frem før Robertson kan nevnes i samme åndedrag som disse legendene. Det er veldig prematurt.

 

Angående Irwin hadde han et par elleville sesonger selv om han aldri utmerket seg. Vant rubbel og bit. Kunne jo sagt flere og, som var faste på et ligavinnende lag i mange, mange år.

 

Mange på lista har spilt minst et par sesonger som VB. Maldini var aller best der, men også kanskje tidenes stopper.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Men så er det vel ikke alle av de som spilte venstreback heller.

Greit, Thuram, Alves og Cafu spilte stort sett på høyre. Zanetti mest som vingback, på begge sider men best på venstre før han ble brukt mer og mer på midten. Lahm spilte venstreback mesteparten av karrieren, men de fleste husker han sikkert på høyre nå. Navn jeg kom på i farta.

 

Robertson har ikke tatt igjen Riise en gang i mine øyne. Greit nok at fotball er ferskvare, men la det nå gå noen sesonger før det tar helt av :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greit, Thuram, Alves og Cafu spilte stort sett på høyre. Zanetti mest som vingback, på begge sider men best på venstre før han ble brukt mer og mer på midten. Lahm spilte venstreback mesteparten av karrieren, men de fleste husker han sikkert på høyre nå. Navn jeg kom på i farta.

 

Robertson har ikke tatt igjen Riise en gang i mine øyne. Greit nok at fotball er ferskvare, men la det nå gå noen sesonger før det tar helt av :)

Jeg tror nok at jeg plasserer Robertson før Riise om jeg skal være helt dønn ærlig.

Lenke til kommentar

En ting folk må huske på er at spillere som var gode i fotball før knapt ville blitt lagt merke til hvis de var samme nivå i dagens fotball.

 

Tempo, teknisk kvalitet og resten er mye høyere nå. De bra spillerene var få og langt imellom før.

 

Selvsagt, men alt blir jo rimelig historieløst om man ikke skal måle tidligere spillere relativt til tiden de spilte i. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...