Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

"We are the Champions, Champions of Europe!"

 

Noen tanker etter min første kamp på Anfield:

 

Ble plassert ved The Kop t.o.m (Kop Grandstand) - super stemning, spesielt i første omgang. Tårer i øyenkroken ved YNWA, selvfølgelig. Litt kjip avslutning på kampen, der en fyr helt bak fikk et illebefinnende, som førte til at YNWA ikke kom skikkelig i gang. Alle plystra på vakter, og ropte "Medic!" - vet ikke om man la merke til det på tv. Totalinntrykket er allikevel svært, svært bra.

 

Merket at Firmino-sangen og Van Dijk-sangen var populære. Burde lært meg de på forhånd - meget bra begge to. Folk som prøvde å få i gang litt slitne sanger som "Poetry in motion" lyktes ikke.

 

Henderson gikk alene (med Robbo litt lenger unna) rundt stadion etter kampen og klappet til alle. Fikk sangen sin høylydt synget som svar. Den ble også sunget overraskende mange ganger under kampen - tydelig at the kop setter pris på sin kaptein.

 

Folk i Liverpool er UTROLIG hyggelige. Fra taxisjåfører, til servitriser og folk på gaten. Tydelig at de også er stolt over dette - antar at de hører det ofte fra turister. En annen morsom observasjon er at jentene der kler seg helt latterlig trashy. Slutty skoleball deluxe ute på byen. Helt annen verden å være i London et par dager etterpå.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For fire-fem år siden var jeg i Liverpool mens det mother's day. Da var det mye trashy å se, for mødre skulle ogaå ut å feste på byen med døtrene. Huff. =/

 

 

Er en flott by ja, masse trivsel. Dialekta slårdeg hardt i tryne =) fant du noe gøy å gjøre i byen ved siden av?

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

Tips: ta toget bort til Manchester og ta den siste kvelden der. Litt større by og litt færre chavs, selv om de også finnes i hopetall der. Stikk innom National Football Museum i Cathedral Gardens før flyturen hjem. Strålende museum som alle fotballinteresserte bør få med seg.

 

(Og nei, dette er ikke et forsøk på sarkasme fordi jeg er United-fan, det er et genuint reisetips :))

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Fant en del gøy i byen ja - likte spesielt Baltic market området. Mye god mat der, og en del spennende butikker (fikk kjøpt meg en blazer som sikkert hadde kostet 5x så mye i Norge). Rough Hand Made-bakeriet i Albert Docks-området var latterlig bra, kan anbefale det sterkt til alle som skal der fremover. Tok også en guidet tour av Anfield, som var av overraskende høy kvalitet. Mange bra historier fra vaktene.

 

Neste gang i Liverpool kommer jeg nok til å sjekke ut flere museer, og blir fort en togtur til Manchester også ja. Endte opp i London denne gang (som også er en utrolig bra by hvis du kjenner noen som kjenner byen, men selvfølgelig mye dyrere enn Liverpool på generelle ting som mat og drikke).

Endret av Schweigaard
Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som ikke visste at denne cupen var en greie?

 

Kanskje ikke så rart som Liverpool-supporter ;) ;) ;)

 

Fra spøg til revolver så er det faktisk en del heder og ære i denne finalen, og absolutt et trofé man kan skryte av. Noe helt annet enn f.eks. Community Shield.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...