Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er nivået man skal kjempe mot, greit å få en vekker på hvilket nivå man skal være på. En veldig fortjent seier til Real Madrid. Syns fortsatt at Lovren og Skrtel er en dårlig kombo baki forsvaret uten at de skal få all skyld. Rett og slett to nummer for små så lenge Real Madrid ga litt gass.

Lenke til kommentar

Vi burde ha scoret før vi fikk en i hekken, men var godt keeperarbeid.

Før målet hadde vi god kontroll, så falt det litt ifra hverandre og vi fikk både 2-0 og 3-0.

Men spillet var ikke håpløst, hadde vi spilt mot et dårligere lag hadde det ikke sett ut sånn som det gjorde til slutt.

 

2 omgang var veldig bra, selv om RM selvsagt ikke var like aggressive som i første, noe som er logisk når man leder 3-0.

 

Simon Mignolet - Hadde noen gode involveringer, men roter igjen i feltet. 6/10

Glen Johnson - De første 30 minuttene er vel de beste jeg har sett av han på 2-3 år. Men etter dette falt han tilbake til gamle vaner, spesielt i 2 omgang. 5/10 (første 30, 8/10)

Martin Skrtel - Hadde endel gode involveringer, men som resten av forsvaret, 2 av målene kunne ha vært unngått. 5/10.

Dejan Lovren - Endel gode involveringer, men som over, har en del av skylden for et par av baklengsmålene. 6/10.

Alberto Moreno - Litt jojo kamp, fra det utrolig bra til det høyst middelmådige, men jevnt over ok. 6/10.

Raheem Sterling - Var sammen med C den beste spilleren vi hadde. 7/10.

Joe Allen - Noe godt, men jevnt over virket han ikke til å like nivået helt. 5/10

Steven Gerrard - Et par gode involveringer, ellers lite fornøyd med han i dag. 4/10

Jordan Henderson - Som vanlig løp han mye, men var ikke den beste dagen på kontoret. Dog bedre en Gerrard. 6/10

Philippe Coutinho - Var banens beste spiller i dag, kjekt å se han endelig skinne igjen. 8/10.

Mario Balotelli - Begynte bra, falt til slutt mer eller mindre helt ut. Og bytte av drakt etter 45 minutter trekker ned. 3/10.

 

Innbyttere
Adam Lallana - Veldig godt innhopp, han bør starte sammen med resten av 2 de som avsluttet 2 omgangen. Basert på den omgangen alene så får han god karakter. 7/10

Emre Can - Kjekt å se han sånn vi vet han kan være og ønsker han. Fremtidig erstatter for Gerrard. Når han rotet litt til tok han tak og ryddet opp selv. God frem og tilbake. 7/10.

Lazar Markovic - Veldig anonym. Han er ikke tilbake der han var før han ble skadet. Hvis noen husker det første innhoppet hans så vet de hva jeg mener. 4/10

 

 

Sånn alt i alt passelig fornøyd.

Jeg hadde fra gruppens trekning regnet med at vi kom til å tape begge kampene mot RM, og mente (gjør forsatt) at om vi går videre er helt avhengig av kampene mot Basel. Så her blir det vinn eller forsvinn i neste kamp mot de. Ville ikke være ufortjent om vi røk ut og de gikk videre, men vi gir ikke opp håpet :)

 

 

Nå vi vi også huske at internasjonal fotball nå er blitt mer eller mindre som den spanske serien:

Du har et par lag i toppen (Internasjonalt: Bayern Munchen, Barcelona og Real Madrid) som tjener enormt mye penger og spiller super fotball. De kjøper det de vil ha og kjører over alle.

 

Rett bak har du også pengesterke klubber men som er mer talent basert og kan slå til i enkeltkamper (Dortmund, Atletico Madrid, Chelsea, Arsenal og eventuelt United når de får stabla beina igjen. United er i særstilling her og er vel den klubben som har en fot i både i denne gruppen og den over, har ikke spillermaterialet men økonomien)

 

Så har du gruppen under, gjerne (historisk sett) sterke klubber de også, men de når ikke opp til de to gruppene over. Her tenker jeg mer klubber som Liverpool, City, Roma, Schalke 04 etc.

 

Fotballen vil forsatt ha Askeladdhistorier men det kommer til å bli lenger og lenger mellom hver gang.

De rike blir rikere og vil dra ifra resten.

Endret av AllFather
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fikk ikke sett kampen, siden jeg kom hjem halv elleve fra jobb, men ut ifra høydepunktene virket ikke gutta skjerpa i dag... :(

 

 

En annen sak. Sterling får igjen pepper for sin "oppførsel" i landslagspausen.

vi var skjerpet , veldig friske og gode de første 20, så scorte real og da gikk det butt i mot.

 

Vi burde ha scoret før vi fikk en i hekken, men var godt keeperarbeid.

Før målet hadde vi god kontroll, så falt det litt ifra hverandre og vi fikk både 2-0 og 3-0.

Men spillet var ikke håpløst, hadde vi spilt mot et dårligere lag hadde det ikke sett ut sånn som det gjorde til slutt.

 

2 omgang var veldig bra, selv om RM selvsagt ikke var like aggressive som i første, noe som er logisk når man leder 3-0.

 

Simon Mignolet - Hadde noen gode involveringer, men roter igjen i feltet. 6/10

Glen Johnson - De første 30 minuttene er vel de beste jeg har sett av han på 2-3 år. Men etter dette falt han tilbake til gamle vaner, spesielt i 2 omgang. 5/10 (første 30, 8/10)

Martin Skrtel - Hadde endel gode involveringer, men som resten av forsvaret, 2 av målene kunne ha vært unngått. 5/10.

Dejan Lovren - Endel gode involveringer, men som over, har en del av skylden for et par av baklengsmålene. 6/10.

Alberto Moreno - Litt jojo kamp, fra det utrolig bra til det høyst middelmådige, men jevnt over ok. 6/10.

Raheem Sterling - Var sammen med C den beste spilleren vi hadde. 7/10.

Joe Allen - Noe godt, men jevnt over virket han ikke til å like nivået helt. 5/10

Steven Gerrard - Et par gode involveringer, ellers lite fornøyd med han i dag. 4/10

Jordan Henderson - Som vanlig løp han mye, men var ikke den beste dagen på kontoret. Dog bedre en Gerrard. 6/10

Philippe Coutinho - Var banens beste spiller i dag, kjekt å se han endelig skinne igjen. 8/10.

Mario Balotelli - Begynte bra, falt til slutt mer eller mindre helt ut. Og bytte av drakt etter 45 minutter trekker ned. 3/10.

 

Innbyttere

Adam Lallana - Veldig godt innhopp, han bør starte sammen med resten av 2 de som avsluttet 2 omgangen. Basert på den omgangen alene så får han god karakter. 7/10

Emre Can - Kjekt å se han sånn vi vet han kan være og ønsker han. Fremtidig erstatter for Gerrard. Når han rotet litt til tok han tak og ryddet opp selv. God frem og tilbake. 7/10.

Lazar Markovic - Veldig anonym. Han er ikke tilbake der han var før han ble skadet. Hvis noen husker det første innhoppet hans så vet de hva jeg mener. 4/10

 

 

Sånn alt i alt passelig fornøyd.

Jeg hadde fra gruppens trekning regnet med at vi kom til å tape begge kampene mot RM, og mente (gjør forsatt) at om vi går videre er helt avhengig av kampene mot Basel. Så her blir det vinn eller forsvinn i neste kamp mot de. Ville ikke være ufortjent om vi røk ut og de gikk videre, men vi gir ikke opp håpet :)

 

 

Nå vi vi også huske at internasjonal fotball nå er blitt mer eller mindre som den spanske serien:

Du har et par lag i toppen (Internasjonalt: Bayern Munchen, Barcelona og Real Madrid) som tjener enormt mye penger og spiller super fotball. De kjøper det de vil ha og kjører over alle.

 

Rett bak har du også pengesterke klubber men som er mer talent basert og kan slå til i enkeltkamper (Dortmund, Atletico Madrid, Chelsea, Arsenal og eventuelt United når de får stabla beina igjen. United er i særstilling her og er vel den klubben som har en fot i både i denne gruppen og den over, har ikke spillermaterialet men økonomien)

 

Så har du gruppen under, gjerne (historisk sett) sterke klubber de også, men de når ikke opp til de to gruppene over. Her tenker jeg mer klubber som Liverpool, City, Roma, Schalke 04 etc.

 

Fotballen vil forsatt ha Askeladdhistorier men det kommer til å bli lenger og lenger mellom hver gang.

De rike blir rikere og vil dra ifra resten.

 

Enig i mye av ratingene, synes ikke balotelli var 3/10, han var bedre enn som så, hadde gode løp og kom frem til noen gode avslutningsposisjoner som ble blokkert, men synes llalana gjorde en god jobb når han replaca han, men de manglet klart ett holdepunkt i midten når de skulle angripe, og jeg synes denne byttinga av drakt i pause er en farse, føler det er mest fordi de vil trekke vekk oppmerksomheten på selve resultatet og over til noen å skylde på.

 

coutinho imponerer meg voldsomt for tiden og er kjekt å se han endelig har funnet storformen blir viktig fremover, regner med det laget som startet 2 omgang starter mot hull på lørdag, blir en spennende kamp :)

Lenke til kommentar

Balotelli er det minste problemet vårt om dagen. Draktbytte i pausen er teit, men en ikke-sak i mine øyne. Forsvaret og Mignolet er en farse, tror ikke det har vært så ille i min tid som supporter. 18 kamper uten clean sheet. Parodi.

Tror forsvaret hadde sett mye bedre ut hvis de hadde hatt skikkelige skjold foran og bak seg. Mignolet er ikke en ledertype, og midtbanen vår mangler litt klokskap når det gjelder defensiv posisjonering.

 

Vil forøvrig ikke karakterisere Balotelli som et lite problem. Han er også en del av forsvaret, og en av grunnene til at motstanderen ofte spiller seg lett fremover mot oss. Husker i fjor hvor ofte vi presset bra sammen som et lag fordi vi hadde spisser (om så vi spilte med en eller to) som ledet det første presseleddet på glimrende måte. Sier ikke at vi finner noen som er i nærheten av Suarez, men det må da gå an å finne en spiller som passer til spillestilen vi hadde?

Lenke til kommentar

Tror faktisk jeg ville spilt med Sterling som spiss jeg. På den måten får en plass til både Coutinho og Lallana som begge er i form om dagen.

Sterling har etter min mening spesielt farten, teknikken og tildels avslutningsegenskapene som trengs for å kunne fungere som en bakromsspiss.

 

Ikke at Rodgers egentlig har mye å tape på og prøve. Kan ikke bli stort verre enn det allerede er. :p

Lenke til kommentar

Ja det vet jeg jo, men det tror jeg ikke fungerer. Siden Rodgers spiller med Gerrard naturlig nok, så er vi nødt til å ha 2 til i tillegg sammen med han. Og da blir det Henderson og Can/Allen.

 

Mignolet - Manquillo/Johnson, Skrtel/Sakho, Lovren, Moreno - Can/Allen, Gerrard, Henderson - Coutinho, Lallana - Sterling.

 

Noe sånt ville jeg kjørt mot Hull tror jeg. Med Suso og Rossiter på benken som kan byttes inn for Coutinho og Can/Allen eller Gerrard. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...