Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig. Men tror jeg vil se Skrtel over Kolo.

 

Skrtel kommer til å starte, men skulle ønske Toure fikk sjansen. Bortsett fra den stygge glippen til Lovren fungerte forsvaret bedre i går enn det har gjort tidligere i sesongen. Tilbøyelig til å mene at Jones bør få starte til helgen også.

Lenke til kommentar

Agger sa vel at kroppen ikke taklet Premier League, 2 cuper og europa-spill lengre. Det var vel grunnen til at han ble solgt..

Tja, nå MÅ man vel ikke bruke en spiller/ham hver eneste kamp ?

Hadde han vært førstevalg (noe han burde være) og fått spilletid ville han ha blitt.

Det har han jo selv sagt også.

Hadde vært utrolig chill å ha ham i PL og CL. Det er sikkert

Lenke til kommentar

Ja, vi trenger sårt en slik type forsvarsspiller som Agger var. Jeg har alltid ment og vil alltid mene at å spille med 2 like rusende tankstoppere er en fryktelig dårlig ide.

Det kan vi jo bare se selv.

 

Var ikke bare det at Agger var en stopper med andre kvaliteter, men han hadde en helt annen holdning.

En holdning en ikke så ofte ser lenger i fotballen, en holdning som en som support rett og slett ikke kan la være å elske.

Som jeg har nevnt før, hvor mange blir linket til en titteljagende klubb i flyten for så å svare med å tatovere YNWA på knokene sine?

 

Neste sommer så kan Skrtel selges og Toures kontrakt kan en bare la gå ut. Så kan en gjøre en av to ting.

En kan enten satse på de yngre stopperene en har som har andre kvaliteter enn Lovren/Sakho/Skrtel, tenker da spesielt på Ilori. Eller så kan en prøve og finne en stopper med lignende kvaliteter som vil komme til klubben som passer rett inne på førstelaget. Jeg har ingen forslag til hvem det måtte være, så det lar jeg andre med oversikt spekulere i. :p

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Borini ser ut til å være den beste spissen vi har for øyeblikket, i alle fall bedre en Lambert, og i mine øyne er han bedre enn Balotelli pr dags dato. Han får ikke til alt han prøver på, men han jobber steinhardt og med litt mer tillit vil han sannsynligvis bare bli bedre.

 

Borni bør få lov til å starte kampen mot Newcastle! Tror det bare er sunt for Balotelli at slikt spill han har vist skal "straffes".

 

 

Enig. Men tror jeg vil se Skrtel over Kolo.

 

Any day! Jeg synes ikke Kolo spilte en god kamp i går. Virker treg, mulig på grunn av lite kamptrening.

 

 

Skrtel kommer til å starte, men skulle ønske Toure fikk sjansen. Bortsett fra den stygge glippen til Lovren fungerte forsvaret bedre i går enn det har gjort tidligere i sesongen. Tilbøyelig til å mene at Jones bør få starte til helgen også.

 

 

Njaa, er ikke helt sikker på det. Selv om Mignolet har hatt noen glipper denne sesongen, så er han klart den beste keeperen vi har. Jones bør få 100% sjanse i Ligacupen og FA-cupen. Hvis han imponerer her, skal jeg revurdere det ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Bortsett fra den stygge glippen til Lovren

 

Dette bør alle lese:

 

 

Jeg har sett målet noen ganger nå. Stoppet, sett stillbilder, om og om igjen.

http://www.youtube.com/watch?v=-cLtCrxISaM

 

Dette er IKKE en "Lovren-tabbe", det er rene samhandlingsproblemer.

 

0:33: Marvin Emnes ligger mellom Lovren og Toure, men nærmest Toure.

0:34: Toure forlater posisjonen sin for å møte Shelvey. Emnes er fortsatt på innsiden av Lovren.

0:37: Ballen går til venstre, men da er det et stort rom bak Toure.

0:38: Emnes er hele tiden på innsiden av Lovren, som også har en angriper bak seg. Denne angriperen har Johnson (?) bak seg, ikke foran seg, sikkert siden enda en Swansea-angriper er umarkert bak ham.

0:39: Når ballen vippes til Emnes er Lovren nesten dømt til å være på etterskudd. Målet er uansett en flott prestasjon av Emnes. Manquillo har trukket inn, men for sent.

 

Her ble det gjort flere feil.

 

0:34-35: Toure ruser ut for å møte Shelvey i stedet for å vente på inngripenen fra egen midtbanespiller. Midtbanespilleren (Henderson?) er den som avskjærer Shelvey, slik at Toures utrusning ikke ble nødvendig., noe Toure burde ha sett kom til å skje. Toure har etterlatt seg en enorm åpning i midtforsvaret.

0:37-38: Lovren har fått Emnes overlatt til seg, men har en angriper til bak seg å passe på. Johnson (?) er på vei for å markere denne spilleren, siden Lovren ikke kan passe på begge to når Toure har rykket ut. Men Johnson er på etterskudd, og har uansett enda en Swansea-spiller på vei inn bak seg (som en Liverpool-spiller, muligens Lucas(?) har sluppet). Dermed har Lovren motstander i front og motstander i rygg. Det samme har Johnson.

 

Den største feilen her gjør Toure, som rykker ut for (unødvendig) å avskjære Shelvey. Det fører til at de gjenværende forsvarsspillerne må forskyve, samtidig som de er i undertall. Alt dette skjer på seks sekunder.

 

Kritikken mot Lovren går på at han burde vært tettere på Emnes. Men Lovren har to trusler å forholde seg til: Emnes, som Toure forlot tre sekunder i forveien, og en ny Swansea-angriper som Lucas (?) ikke følger løpet til.

Det er også vrient å klandre Johnson (?), siden Johnson må forlate egen (umarkert) ving, for å følge spilleren som Lucas (?) sluttet å markere.

 

Lovrens største feil her er at han ikke skrek "Stopp!" til Toure (men det kan det jo hende at han gjorde). Eventuelt skulle han gikk blaffen i faren bak seg og gått tett på Emnes (men hvis den umarkerte spilleren i midten hadde fått ballen og scoret, ville Lovren fått kritikk for det også).

Johnson er liten skyld, siden han er sjakkmatt når Lucas (?) gir opp å følge mannen sin, og lar det bli overtall på venstresiden av forsvaret. Johnson må enten følge spilleren som Lucas (?) slipper, og la vingen sin være helt umarkert, men rekker uansett ikke å komme på innsiden av den farligste av de to.

 

Skylden for dette målet er litt manglende samhandling, men mest av alt en feilvurdering av Toure, som skaper rom og undertall i egen forsvar.

Lenke til kommentar

Interessant post. Kan forsåvidt bygges under med at Liverpool har slitt bakover i en del sesonger nå. Jeg holder fortsatt på at 2 så like stoppere som Lovren og Skrtel er et dårlig par baki der. Glen Johnson har vist gjennom mange sesonger at han er helt på viddene av og til når det plassering.

Lenke til kommentar

:p

 

Blir forvirret av den ligacupen. Skifter for ofte navn.

 

Likte CocaCola cup eg.

Ikke for å være spydig eller belærende, men den skifter naturligvis navn så ofte fordi de skifter sponsor. :)

Spørs jo hvor mye Coca Cola hadde fått ut av å fortsette og sponse turneringen. Kanskje Pepsi Cup? :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Han burde strengt talt vært i full fart der, for det var ikke noe annet som han heller måtte passe på.

Da har du ikke lest innlegget ordentlig. Litt vanskelig å skrive på mobil, så jeg tar det heller i morgen eller ved en senere anledning. Uansett ikke mye Lovren får gjort der.

Lenke til kommentar

 

Han burde strengt talt vært i full fart der, for det var ikke noe annet som han heller måtte passe på.

Da har du ikke lest innlegget ordentlig. Litt vanskelig å skrive på mobil, så jeg tar det heller i morgen eller ved en senere anledning. Uansett ikke mye Lovren får gjort der.

 

Jeg skjønner hva du vil frem til. Men fakta er at Lovren har Emnes, men slipper han. Han ser jo uansett ikke at det er en angriper bak seg, en som forøvrig Johnson eller hvem det er har relativt kontroll på.

 

Men samme kan det være, han gjorde opp for seg ved å score.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...