Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Når han ikke ble sparket i går, er det neppe så sannsynlig at han blir det før Man Utd-kampen, rett og slett fordi tiden for den som skal overta rett og slett blir enormt liten. Men alle, inkludert Roy selv, vet nok helt sikkert at han bare lever på lånt tid og at han kan være borte når som helst. En situasjon som dette blir ikke optimal uansett hva utfallet blir, men jeg tror det er bedre for klubben å bli kvitt Hodgson nå og få en arvtaker, helst Kenny, til å kjøre laget frem til en skikkelig erstatter er på plass. Hvis det ikke skjer ser jeg for meg at isteden for at vi kan få en mulig opptur og hvert fall et skifte som gjør godt for supporterne og i garderoben, ender opp med at frustrasjonen bare brer seg mer og mer blant spillere og supportere, og slik frustrasjon er ikke bra. Ingen er tjent med at supporterne roper på en annen manager, og at manageren ikke fungerer for spillerne. Med en "caretaker", spesielt Kenny hvis han tar jobben, vil i det minste klubben få en forandring som gjør godt for alle og en liten opptur av det, og det mentale i spillerne vil nok bli bedre. Slik det virker nå er spillerne bare utrolig mentalt slitne og "fed up".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper Roy avslutter sin Liverpool-karierre med å slå United ut av Fa-cupen. Hadde reparert mye av forholdet mellom supporterne og Roy. Ikke nok til å la han forstette dog, tror han er ferdig etter søndag, uannsett resulatet.

 

 

Just win this won fucking time, Roy. I know you can if you try.

Lenke til kommentar

"Reina på venstreving, Spearing på spiss" <- :D

 

Det hadde gjort seg, dere.

 

Men poenget er at Roys bortetaktikk kan funke mot en toppet United-lag. Det er nettopp slike lag taktikken hans er laget for. Problemet er at når du trener Fulham, Viking, FC Twente og Bakgårdsklubben FK fra Gokk, så er ALLE bortekamper slik. Men som Liverpool-trener er det bare 3-4 bortekamper i året i ligaen som er slik. Der har vi litt av borteproblemet, tror jeg.

Lenke til kommentar

Tid er veldig viktig for en manager. Kan ikke understrekes hvor viktig tid er, og hvor mange eksempler det finnes hvor managere som har fått tid, har fått til store ting i klubber. Men det går grenser, og man må se på helheten. Det er ikke vanskelig å se at Hodgson ikke bare har hatt dårlige resultater og kanskje ikke den beste stallen heller, men at han på veldig viktige områder slett ikke passer for Liverpool. Det er først og fremst det jeg dømmer etter, selv om resultater og diverse uttalelser også er sterkt medvirkende. Hadde jeg, andre supportere og til og med spillerne hatt tro på Hodgson som manager for Liverpool, og tro på fremtiden under ham, hadde det ikke vært noe problem at resultatene uteble i en fase hvor manageren nettopp har kommet inn, nye eiere nettopp har kommet inn, klubben er i en overgangsfase og stallen er ikke den beste. Problemet ligger i at Hodgson fundamentalt ikke passer i en klubb av Liverpools størrelse og kaliber. Det er ikke vanskelig å se under kampene. At han ikke får resultatene heller, at han ikke har garderoben, at han uttaler utrolig mye rart, osv. er bare tillegg til dette, det er først og fremst om han passer inn som teller. Jeg og mange andre stilte det samme spørsmålet før første kamp, og fikk således rett, selv om jeg også trodde at Hodgson var en god nok manager til å kunne omstille seg til hvilken klubb han trener. Men for Hodgson er det ikke forskjell på Fulham og Liverpool, noe som lett kan sees på resultatene, spesielt borteresultatene, formasjonene, taktikken, offensive spillet, etc.

 

De aller fleste følte vel at Hodgson var en litt desperat nødansettelse fordi man ikke fikk tak i eller hadde råd til større navn etter at Benitez måtte gå. Og det tror jeg er riktig, og kanskje også en del av grunnen til hvorfor han skepsisen har vært rettet mot ham fra starten av. Men han har fått sjanser, og alle må bare innse at nødløsningen ikke fungerer, tvert imot har den svekket oss. Det var synd for NESV, som tross alt ble sittende med en nyansatt nødløsning etter oppkjøpet. Han er ferdig til sommeren uansett hva som skjer, men jeg håper inderlig det handles før den tid, selv om det ikke er mulig å få den permanente erstatteren man ønsker nå på dette tidspunktet, er det bedre med en caretaker som løfter laget, enn Roy som senker oss enda lenger ned.

Lenke til kommentar

Så klart er tid viktig for en manager - man ser at Shankly selv hadde samme seiersprosenten etter sine første 19 ligakamper med Liverpool - men det var mens Liverpool vår i daværende League 3 (nåværende League 1, altså tredje nivå). Når Shankly kom opp på øverste nivå ble prosenten betraktelig bedre.

Lenke til kommentar

Roy har bæsja på leggen på måten han ordlegger seg. Virker jo ikke som han har tro på laget eller 3 poeng fra kamp til kamp. Han ser ut som en slagen man i hver intervju, sånn har det vert helt fra starten. Han sa det jo selv. "Has there been anything but down hill since i arrived"?

Lenke til kommentar

Jeg har sett diverse statestikker ang Roy sine karriere i PL, og det er urovekkende. Det er så ekstremt mange likheter mellom alle klubbene Roy har ledet i PL. Samme plassering i ligaen, nesten likt antall tap på bortebane osv. Skal se hva jeg klarer å finne igjen.

 

edit: Hodgson's Premier League win % at Blackburn: 34%. At Fulham: 33%. At Liverpool: 35%.

 

edit 2: 1997/98 – Blackburn Rovers - 5 Away wins – Finished 6th

1998/99 – Blackburn Rovers – 0 Away wins – Sacked when 20th

2007/08 – Fulham – 3 Away wins – Finished 17th

2008/09 – Fulham – 3 Away wins – Finished 7th

2009/10 – Fulham – 1 Away win – Finished 12th

2010/11 – Liverpool – 1 Away win – Currently 9th

 

edit 3: A 16% win ratio on 85 awaymatches in hes PL managing career, which is not sustainable for a top four club that Liverpool aspire to be.

 

edit 4: Benitez won 13 away games with the Reds in the 2008/09 campaign – the same amount Hodgson has won in his Premier League managerial career to date.

 

Leste også en plass med total poengsum til lagene Hodgson ledet, men fant det ikke nå.

Endret av Pirja
Lenke til kommentar

Den siste snakkisen er at managere trenger tid. Det har både blitt bevist, og motbevist. Men etter Benitez så er tid noe ikke Liverpool har. Vår største stjerne, og målmaskin Torres sier han vil bort vis det ikke snur, og vi får en skikkelig manager med en godt transfer budsjett. Fortsetter vi i dette sporet, så blir det ikke noe CL neste år heller. Da er det ikke bare Torres som forsvinner. Vi kan heller ikke samle eller holde på verdensstjerner uten at vi er med og kjemper om trofeèr, og ikke minst, er med i CL. Jeg forstår at spillerene er deprimerte når klubben er så langt nede. Det er snart på tide å vinne noe stort igjen. Og det skjer ikke med Hodgson.

Statestikken taler imot han. Hvorfor skal han klare å snu et årelang negativ statestikk akkuratt nå? Han har jo tross alt vært manager for Viking, det sier sitt...Han er en skandinav elsker, og henter sikkert snart halve tippeligaen til Liverpool.

 

Jeg tror Dalglish vil gjøre at spillerene får en ny glød. Han har stor respekt i Liverpool, og jeg tror det bare kan gå oppover vis han overtar. Så kan vi bruke sommeren til å skaffe oss en klasse manager.

 

Men jeg er også skuffet over NESV. De burde hatt baller til å sparke Hodgson når han kjører klubben ned i gjørma. De kom inn med løfter om å løfte Liverpool opp, men vis de ikke har fotballhoder som innser at Hodgson ikke er noe bra for klubben.

 

KING KENNY! HODGSON FOR ENGLAND!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Pirja, det er ikke slik at alle kan slippe alt de har i nevne å bare bli Liverpool manager. Det er en formidabel oppgave, og det må avtales med familie og lignende, samtidig er man ofte allerde knyttet til en eller annen kontrakt, denne skal også ordnes med.

 

Det er godt mulig eks Daglish og Thomson er kontaktet, men at alt ikke er klart enda. Skal jeg kritiskere NESV for noe, så må det være for at de ikke har startet denne prosessen tidligere, da det egentlig har ligget i kortene en stund.

 

En forhastet manager avgjørelse kan gjøre vondt verre, selv om det ikke ser ut til å kunne bli stort verre enn det er for tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...