Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Ja jeg leste den posten, men nå tenker jeg mer på at en trenger å få ut de som ofte har en negativ holdning/kroppsspråk og de som generelt drar ned moralen/holdningene, hvem nå det er.

Dere blir riktignok kvitt en del aldrende spillere, men flere av disse er spillere med holdninger som klubben burde hatt flere av.

Personlig er jeg ikke overbevist om at Bruno og Ronaldo sammen er noen god ide. Begge er spillere som har en tendens til å "surne" når det ikke går bra, med et grusomt negativt kroppspråk (ihvertfall av det jeg har sett i enkelte kamper) og som har lett for å dra den andre med seg i frustrasjonen, om du skjønner hva jeg mener.

Endret av Cappo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ten Haag er ikke rett mann for United. Hvorfor? Pga problemene er ikke i Manageren. Etter Sir Alex, så ser man mangel på lederskap innad i styret toppen etc.  Sir Alex styrte alt.  Å Han kunne det.  Så om 1 år sitter vi igjen med dårlig smak i munnen av å bli munnpult av alle de andre i PL å drømmen etter CL forblir en drøm. 

Lenke til kommentar

Hvilket selvfølgelig bare er tull. Ten Hag har vist at han er svært dyktig på å være med på å bygge opp langt mer enn bare spillestilen til førstelaget. Med ny manager, Rangnick som rådgiver og Woodward ute, håper og tror jeg at ting kan bli bedre.

Folk bør forøvrig lese denne posten her skrevet om ten Hag september 2017:

reddit.com/r/soccer : Why you should watch out for FC Utrecht's Erik ten Hag

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Verdt å merke seg at dersom United ansetter en deputy director of football slik som ryktene skal ha det til så har vi altså fire personer over manageren (+ Rangnick som en rådgiver uten at jeg tror at han får noen spesielt betydningsfull rolle som vi håpet på i starten) der hvor det tidligere bare var Woodward. Man kan jo lure på hva alle disse direktørene skal gjøre og hvordan ansvarsfordelingen kommer til å være, men det blir i alle fall spennende å se om ting kommer til å bli gjort annerledes fremover 

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

Ok nok med backfirer bestående av Telles, Lindelof, Maguire og Dalot. Kan bare ikke gå på flere skader. Neste verre med McTominay, Matic holder ikke hele kamper... Må si jeg gleder meg til Garner (Donny tilbake om ten Hag kommer, og kanskje enda en midtbanespiller). 

Lenke til kommentar

Hadde vært kult om Van de Beek kan kjempe seg tilbake med ny manager. Har dog mine tvil, vanskelig å se det for seg når han har sugd såpass hardt både i United og det lille han har fått spilt i Everton, med noen få øyeblikks unntak. Mulig han trenger enda lengre tid til å vende seg til fysikken og tempoet i ligaen.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det skal være noe i veien for at VdB skal lykkes om han får jobbet med fysikken. Ser for meg et mulig scenario hvor utfordringen blir å finne en plass til ham i laget i en periode hvor det er behov for store utskiftninger. I Ajax utvikler de spillere i henhold til en felles filosofi i klubben slik at de skal passe perfekt inn i fotballen som A-laget ønsker å stå for. Mye av det går på å bruke hodet og ta riktige valg uten ballen. Noe sånn struktur er vi ikke i nærheten av i United, dermed så blir jo han fort den eneste på banen som tenker og spiller slik som EtH ønsker at et kollektivt lag skal gjøre samtidig som alle rundt ham stort sett gjør som de alltid har gjort. Hvis det da ikke ser ut som om han egentlig bidrar til mye så forventer jeg jo egentlig ikke noe mer fra denne troppen at det blir grining over at VdB får mye spilletid og så utvikler det seg til EtH mister garderoben som de før ham... Får bare håpe klubben forstår hvorfor EtH krever full kontroll og hvorfor det er så viktig.

Lenke til kommentar

Det blir verre og verre for hver kamp. Tror vi har tidenes mest tafatte lag. Irriterer meg over Bruno nå også, gir bort ballen helt upresset når vi endelig får tak i den på egen halvdel og så presterer han å klage på Mata når Everton vinner et innkast like etter. Hvis klubben ikke innfrir kravene til EtH så kommer det til å bli 10 år til uten noe trofé. Hvis dette ikke overbeviser dem om at det må gjøres noe drastisk så er det ingenting som vil. Når spilte vi en god kamp fra start til slutt sist? Dette er ikke første gang vi gir bort poeng mot bunnlag. Vi slo så vidt Norwich sist, gitt vekk 4 poeng mot Watford, tapt 2 poeng mot Burnley. 

Ganske utrolig at disse spillerne visstnok skal være underveldet av at klubben går for EtH. Noen av de lekker info til media, andre er ikke mottakelige for instrukser, de syntes at det er tøft å ikke ha klarhet i managersituasjonen, Pogba nøler med å skrive under på ny kontrakt samtidig som han har gått ut og sagt at sesongen er over. Denne stallen eier ingen selvinnsikt. Merker at listen over spillere jeg aller helst vil beholde har krympet en del, kanskje bare Fred av utespillerne. Tross all motgangen så jobber han hardt på banen istedenfor å surmule og klage på alt og alle. Resten kan vi bare selge for min del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hovedproblemet i mine øyne er ikke nødvendigvis spillerne,  men den sportslige ledelsen som ansatte en som ikke har gjort en dritt som trener annet enn å visstnok "finne opp" gegenpress for hundre år siden. Kanskje en ok sportsdirektør,  men når ikke "elevene" tuchel og klopp opp til lilletåa trenermessig. Det er jo null harmoni og identitet,  som å se arsenal på slutten under emery, bare dårligere.

Lenke til kommentar

Jeg skal trå forsiktig nå men dette minner meg om Liverpool sin situasjon for endel år tilbake siden, kjøpe spillere men ikke et eneste trofé. Vi var så dritt lei hele opplegget men vi fikk ting på plass til slutt når vi fikk Klopp som manager og se hvor Liverpool er nå. Kanskje Ten Hag kan gjøre det samme for United ? 

Lenke til kommentar
Sebbe skrev (4 minutter siden):

Jeg skal trå forsiktig nå men dette minner meg om Liverpool sin situasjon for endel år tilbake siden, kjøpe spillere men ikke et eneste trofé. Vi var så dritt lei hele opplegget men vi fikk ting på plass til slutt når vi fikk Klopp som manager og se hvor Liverpool er nå. Kanskje Ten Hag kan gjøre det samme for United ? 

Forskjellen da og mot United sitt lag nå var at Liverpool-laget så i alle fall ut til at de gadd å prøve. Dette laget vi har i dag ser jo ikke ut som de ønsker å være der en gang, de ser rett og slett ut som en gjeng som røyker og har dårlig kondis. 

Lenke til kommentar
ChopperReid skrev (9 minutter siden):

Hovedproblemet i mine øyne er ikke nødvendigvis spillerne,  men den sportslige ledelsen som ansatte en som ikke har gjort en dritt som trener annet enn å visstnok "finne opp" gegenpress for hundre år siden. Kanskje en ok sportsdirektør,  men når ikke "elevene" tuchel og klopp opp til lilletåa trenermessig. Det er jo null harmoni og identitet,  som å se arsenal på slutten under emery, bare dårligere.

Begynner å bli noen år siden storhetstid til Arsenal også, så ikke helt "apples to apples" i min mening

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...