Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Danielzu skrev (2 timer siden):

Hvilken engelsk klubb kan det være? 

Mest sannsynlig City. 

Det var Daily Mail som først nevnte at det var to andre klubber som hadde vært interesserte (uten å da melde om hvilke land det er snakk om), men da skrev de sitat "Ten Hag, meanwhile, has spoken to two other Champions League-level clubs".

Dette utelukker altså Newcastle.

De eneste klubbene jeg vil kalle for "Champions League-level clubs" i England de siste årene er Liverpool, City og Chelsea. Men ingen av de kommer til å bytte ut manageren sin med Ten-Hag nå til sommeren. Om du utvider begrepet noe så kan du kanskje inkludere Spurs og Arsenal, men heller ikke de tenker jeg at det er sannsynlig at kommer til å bytte manager.

Så om en legger dette med CL-klubb til grunn, tenker jeg at det mest sannsynlige kanskje er at City har kontakt for en ansettelse av ten Hag fra og med sommeren 2023, gitt at Pep gir seg etter 2022/23 sesongen (kontrakten hans går ut da). 

Evnt. så er det journalistene som finner på bs. Eller at teamet rundt ten Hag har spredt rykter selv for å gi seg selv en bedre deal. Hvem vet. ¯\_(ツ)_/¯

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Danielzu skrev (54 minutter siden):
I alle dager? Engelskmenn er noe for seg selv.

Det er jo bare en tragedie. Harry Maguire har ikke gjort noe som tilsier at han fortjener å bli buet på av England-supportere. Forrige landslagspause var han strålende, scoret mål. Var kaptein. En av Englands beste spillere de siste årene. Fantastisk i VM 2018, på turneringens lang i EM 2021.

Det hele er bare "scapegoating" som springer ut av sosiale medier. Engelskmennene trenger alltid en eller annen syndebukk, når tabloidene egentlig har sluttet med uthengingen av enkeltspillere så er behovet for "noen å hate" fremdeles der hos en gruppe fans.

Ja, Maguire har vært i dårlig form mesteparten av denne sesongen. For Manchester United. Når jeg leser hva mange skriver om han på Twitter så er det jo helt sykt. Det er liksom ikke måte på hvor dårlig Maguire er - skulle tro han var tidenes verste spiller ut fra hva folk lirer av seg.

Fint å se støtten han får fra Henderson, Kane og alle de andre spillerne. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (22 minutter siden):

Det er liksom ikke måte på hvor dårlig Maguire er - skulle tro han var tidenes verste spiller ut fra hva folk lirer av seg.

Sånn har nøyaktig samtlige topp-spillere det, forskjellen er at Maguire bør kunne bedre der han er - nemlig i United. Buingen hører ingen steds hjemme og han har vært god for England, men la oss stikke fingeren i jorda fordi på Wembley er det en salig blanding av supportere fra alle engelske lag og dette er en konsekvens av det han driver av med i United, for Maguire er helt sjukehus til tider, helt natta. Synd at han blir buet på men sånn er det, engelskmenn i store grupper er ikke for nybegynnere

Lenke til kommentar

Nøyaktig samtlige toppspillere har det slik? Når ble en England-spiller buet ut av sine egne før kamp sist?

Han kan være så dårlig han bare vil, det unnskylder ikke å bue på ham før en kamp. Det har heller ikke United-fansen gjort på Old Trafford.

Formen hans er sekundært i en sånn problemstilling. Man buer ikke på egne spillere, man støtter dem. Ingen er mer klare over sin egen dårlige form denne sesongen enn Maguire selv.

Hadde han gjort noe lignende Zouma gjorde eller noe annet, så hadde buing vært helt greit. Men her snakker vi om en spiller som har vært strålende for England, og som sportslig er i en svak periode.

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (8 timer siden):

Nøyaktig samtlige toppspillere har det slik? Når ble en England-spiller buet ut av sine egne før kamp sist?

Unøyaktig av meg, det jeg mente er at han er i søkelyset grunnet sin stjernestatus og med det så er det et underliggende press allerede der og at ved dårlig spill blir ekstra plukket på. Og det var med det jeg mente at "likt for alle toppspillere", det er endel av det å være kjendis og i England er det ekstra ille. Du som har lest The Sun veit hva jeg snakker om.
Og jeg må gjenta meg selv, som jeg skrev to (!) ganger at; nei, buingen var ikke riktig. Når det er sagt, han har en vei å gå selv når han presterer totalt søppel for United og scorer for England og feirer med "få høre?" til fansen 

3253308-66583428-2560-1440.jpg 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel det som er problemet. En ond sirkel. United ble kollektivt buet på av fansen som viste sin misnøye. Noe som er helt fair, ingen spesielle fikk mer tyn enn andre.

Maguire scorer så for England og feirer slik som over. Dette hisser selvsagt opp enkelte fans enda mer for det er en ren provokasjons feiring.

Tingenes tilstand fortsetter og han scorer på nytt for England og feirer faen meg på samme måte IGJEN. Til tross for at han i mellomtiden har gjort fuck all når det kommer til bedring av spill og form for United.

Du trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at slik oppførsel fyrer opp folk enda mer.

Jeg tror ihvertfall det var slik det var hvis jeg ikke husker fullstendig feil. Isåfall beklager jeg. 

Endret av Cappo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Cappo skrev (16 timer siden):

Tingenes tilstand fortsetter og han scorer på nytt for England og feirer faen meg på samme måte IGJEN. Til tross for at han i mellomtiden har gjort fuck all når det kommer til bedring av spill og form for United.

Du trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at slik oppførsel fyrer opp folk enda mer.

Jeg tror ihvertfall det var slik det var hvis jeg ikke husker fullstendig feil. Isåfall beklager jeg. 

Det stemmer ikke, det var én gang. Han scoret mot Albania etter å ha fått massiv kritikk fra Roy Keane (ble kalt "disgrace"), da feiret han som på bildet over (bildet over er fra den kampen).

Om feiringen sa Maguire: "The celebration was a knee slide, it just came naturally to me. It's an amazing feeling to score for my country. It wasn't directed at anyone, it just came naturally to do that and open the scoring for England and get the important three points."

I kampen etter scoret han i 10-0 seieren borte mot San-Marino og feiret på helt vanlig måte.

Dette er snart et halvt år siden. Det er ikke derfor Maguire ble buet på før landskampen nå. Årsaken er møkk og syndebukk-jakt i sosiale medier den siste tiden. 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (6 minutter siden):

Det stemmer ikke. Han scoret mot Albania etter å ha fått massiv kritikk fra Roy Keane (ble kalt "disgrace"), da feiret han som på bildet over (bildet over er fra den kampen).

Om feiringen sa Maguire: "The celebration was a knee slide, it just came naturally to me. It's an amazing feeling to score for my country. It wasn't directed at anyone, it just came naturally to do that and open the scoring for England and get the important three points."

I kampen etter scoret han i 10-0 seieren borte mot San-Marino og feiret på helt vanlig måte.

Dette er snart et halvt år siden. Det er ikke derfor Maguire ble buet på før landskampen nå. Årsaken er møkk og syndebukk-jakt i sosiale medier.

Syndebukk-jakt for hva egentlig? Og et halvt år er ingenting i fotballsammenheng. Spillere kan bli buet på for noe de gjorde mange år siden.

Vi kan vel konkludere med at dette er personer som uansett ikke burde vært på kamper.

Lenke til kommentar
Cappo skrev (Akkurat nå):

Syndebukk-jakt for hva egentlig? Og et halvt år er ingenting i fotballsammenheng. Spillere kan bli buet på for noe de gjorde mange år siden.

Fordi han har vært dårlig i store deler av sesongen. Jeg følger United ganske tett og tro meg, mye av det som skrives om Maguire er helt jævlig, også fra noen egne "supportere". Mange gir ham skylda for Uniteds svake sesong, fordi han er kaptein.

Det er enda tåpeligere enn da Joe Gomez ble bua på av England-supportere. 

Lenke til kommentar

@Snikpellik Det er ikke en eneste her inne som syns det er greit at han blir buet på. Når det er sagt, så er Maguire verdens minst ydmyke mann mtp hvor forferdelig han har vært denne sesongen, dette har vært kommentert før av blant andre Keane. Så jeg tenker vi ikke akkurat trenger å "ringe til menneskerettskommisjonen" fordi han meler ei kake han ikke vil smake på, og du veit jo hvordan dette fungerer i England. Det er synd, men sånn er det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (5 timer siden):

Fordi han har vært dårlig i store deler av sesongen. Jeg følger United ganske tett og tro meg, mye av det som skrives om Maguire er helt jævlig, også fra noen egne "supportere". Mange gir ham skylda for Uniteds svake sesong, fordi han er kaptein.

Det er enda tåpeligere enn da Joe Gomez ble bua på av England-supportere. 

Hva slags United supportere er det? Som en som ikke er United supportere og heller ikke følger ting tettere enn at jeg ser en kamp en gang i blant, så trenger en etter min mening ikke å være rakettforsker for å se at det var en massiv KOLLEKTIV svikt i United i laaaaang tid. Hvorfor kan en bare spekulere i...

Lenke til kommentar
bshagen skrev (18 timer siden):

@Snikpellik Det er ikke en eneste her inne som syns det er greit at han blir buet på. Når det er sagt, så er Maguire verdens minst ydmyke mann mtp hvor forferdelig han har vært denne sesongen, dette har vært kommentert før av blant andre Keane. Så jeg tenker vi ikke akkurat trenger å "ringe til menneskerettskommisjonen" fordi han meler ei kake han ikke vil smake på, og du veit jo hvordan dette fungerer i England. Det er synd, men sånn er det

Jeg er ikke helt enig i at han ikke er ydmyk. Én halvveis lite ydmyk målfeiring etter han ble kalt "disgrace" endrer ikke på det. Maguire har denne sesongen ikke bare én, men to ganger gått ut personlig og tatt skylda for klubbens dårlige prestasjoner. Det hadde han ikke trengt, ikke en gang som kaptein.

Her er en fin artikkel om det jeg egentlig mener om hva som skjer:

Opinion: Harry Maguire, scapegoating and abuse culture at United
https://strettynews.com/2022/03/30/opinion-harry-maguire-scapegoating-and-abuse-culture-at-united/

Sitat

The former Leicester City man, much like the rest of the United squad, has been having a torrid season in terms of results and performances and he has been singled out more than any other player in the process to the point that you can’t scroll in football pages in social media without a dig, a meme or any other type of post aimed at mocking Maguire.

This article is not meant to discuss Harry’s virtues and flaws as a player or whether he is good enough for Manchester United or not because the focus is not on that but rather on the constant scapegoating and abuse culture that has been developed in the fanbase for quite some time now and it has gone even beyond the United supporters themselves.

Whether it’s because of the price tag, wearing the captain armband, his performances or all of the above, Maguire has become the centre of criticism and to some degree it is valid because his performances this season haven’t been good, so it is natural that he is going to get comments about not performing to the necessary standard. But it is a lot more than that: it is downright abuse and it has gotten to the point of reaching levels of toxicity that, sadly enough, have become par for the course with United.

 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...