Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske sjukt hvor lite gjenvinninger vi har hatt så høyt på banen de siste årene, endelig så får vi en trener med ganske klare ideer om hvordan vi skal fremstå offensivt. Har vært utrolig kjedelig til tider å se hvordan vi har lagt oss bevisst lavt eller blitt spilt lave i store deler av kamper tidligere mot ethvert drittlag. Men positiv kamp i dag, spesielt første omgang hvor vi faktisk dominerer store deler av tiden til tross for at Rangnick bare har hatt en halvveis ordentlig treningsøkt med laget. Så ut som om spillerne forstår hvilke ideer han bringer og hvordan vi skal spille. Mye som kan bli bedre og som kommer til å bli bedre etterhvert. 

Kanskje vi endelig kan begynne å fremstå som et topplag med spillere verdt minst 10 ganger enn motstanderen? 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Vil sette det med press og gjenvinninger i final 3rd litt i perspektiv. I 18/19-sesongen var vi blant lagene som vant ballen færrest ganger fra motstander. Endte helt nede på nummer 18 i Premier League på det området. 

Forrige sesong var vi nummer 5 i ligaen på dette. Langt fra best, men en klar forbedring og et intenst topp-press har vært en del av hvordan Solskjær ønsket at laget skulle spille. Det funka som regel forrige sesong, men ikke denne. Så det er gledelig at det kommer tilbake igjen. I kampen i dag var United ekstremt gode på det de første 25 minuttene. Man endte på 32 gjenvinninger i motstanders sekstenmeter. Det er ikke så mye gjennom en kamp, men det er bittelitt bedre enn snittet vårt denne sesongen.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Post-Match intervjuer med MUTV: https://www.youtube.com/watch?v=6Mawk3qenhI

Rangnick sier det flere her skriver: Veldig gode de første 25-35 min. Og videre at han var fornøyd med spillet etter bare en treningsøkt sammen, at det var bedre enn forventet.

Veldig interessant med den 4-2-2-2 formasjonen. Det endrer ikke for mye fra 4-2-3-1 (bakre 6 er det samme). Men at vi her får to spisser og to 10ere. Tror det kan fungere utrolig bra med det spillermaterialet vi har. 

Lenke til kommentar

Likte godt de to tierne. Ole forsøkte noe lignende "interchangeable tens" med Pogba ute til venstre der han ofte gikk inn sentralt og byttet plass med Bruno i løpet av de kampene. Det blir noe ganske annet i en kompakt 4-2-2-2, og der den ene heter Jadon Sancho med det drivet han har med ballen i beina. 

Spesielt synes jeg backene kommer veldig til sin rett offensivt i denne formasjonen, blir i praksis som vingbacker for å bøte på mangelen på bredde opp i banen, noe de også må gjøre for at de to spissene skal kunne trekke inn foran mål.

Dette er perfekt for Dalot, som for meg var banens beste. Ikke bare imponerte han mot Zaha, men det blir mye rom ute på kantene som han kan dra nytte av, og det at han er en så god pasningsspiller med begge bein er kanskje det som skiller han aller mest fra Wan-Bissaka. God til å skape pasningsvinkler for seg selv enten det er med venstre eller høyre. Man kan legge merke til at medspillere starter rundt ham, fordi de er sikre på at han kommer til å finne dem. Han var spilleren med flest vellykkede pasninger inn i motstanders sekstenmeter (5) i går har vært tredje sist på scoringer de to siste kampene.

Dette var vel og merke mot vesentlig svakere motstand. Jeg er ikke like sikker på at vi får se samme opplegg mot lag som truer oss mye mer, men kampprogrammet fremover betyr nok at vi vil se mer 4-2-2-2 nå. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg visste lite om Rangnick før ryktene begynte å komme om at han skulle til United. Hadde det vært som sportsdirektør, ville jeg antakelig vært mer giret. Som ventepølse, var han antakelig grei nok. 

Etter én kamp - jeg er overrasket. En trening med gutta, og vi spiller ganske så annerledes. Vi er kanskje like dårlig som vi har vært til å skape noe, men defensivt var vi faktisk solid. For en gangs skyld. Ikke framstått som like solid siden kampen mot Leeds. Hvor de fikk et lykketreff fra +20m. 

 

Lenke til kommentar

Helt jævlig trener ifølge de som har peiling på MLS. 

Sitat

On July 6, 2018, Armas was promoted to head coach of New York Red Bulls after former manager Jesse Marsch departed the club to join RB Leipzig as an assistant. Armas helped the Red Bulls finish first in the regular season, winning the Supporters' Shield as a result. The Red Bulls were eliminated in the conference finals by Atlanta United FC.

In 2019, the Red Bulls finished sixth in the Eastern Conference and were eliminated by the Philadelphia Union in the first round of the playoffs. The Red Bulls were then eliminated in the group stage of the MLS is Back Tournament after they were defeated by FC Cincinnati. The team was in the middle of a scoring slump when Armas parted ways with the club on September 4, 2020.

In 2021, Armas was hired as head coach of Toronto FC, replacing Greg Vanney. On July 4, 2021, following a 7–1 loss to D.C. United, the largest loss in club history and a league record of 1 win, 8 losses, and 2 draws, the team announced he had been fired

https://en.wikipedia.org/wiki/Chris_Armas

Lenke til kommentar

Hva legger du i helt jævlig trener? Dvs, det du siterer over er da hans prestasjoner som manager, ikke som trener. Jeg regner med at Rangnick vil ha han inn pga han har jobbet som assistent under Jesse Marsch, og sånn sett vil være godt kjent med endel av treningsmetodene til Rangnick også.

 

Lenke til kommentar
blured skrev (1 time siden):

Hva legger du i helt jævlig trener? Dvs, det du siterer over er da hans prestasjoner som manager, ikke som trener. Jeg regner med at Rangnick vil ha han inn pga han har jobbet som assistent under Jesse Marsch, og sånn sett vil være godt kjent med endel av treningsmetodene til Rangnick også.

Ja, var noe uklar der. Er vel bare på de britiske øyer man konsekvent bruker manager om hovedtreneren. Han blir beskrevet som en jævlig manager og type av spesielt Toronto-supportere. Tok de fra topp til bunn på kort tid.

Jeg tenker at hvis Rangnick ønsker han, så er det gode grunner til det. Stor forskjell på å lede et lag og være assistenttrener.

Lenke til kommentar
banansplitt™ skrev (7 timer siden):

Detta var bra! Kan ikke huske sist jeg følte meg så trygg under en United-kamp.

Var du? hadde Ajew scoret rett for Fred, hadde vi sannsynligvis tapt kampen. Vi var mer solide defensivt, og skapte for lite store sjanser selv om presset var bedre enn før. Men det var oppløftende mtp første kampen og hvor bøtte vi har vært.

Lenke til kommentar
Jotun skrev (9 minutter siden):

Rett til himmels? De har snublet seg til et par seiere. 

Sist jeg sjekket så er det å snuble seg til seier uendelige mye bedre enn å tape 3, 4, 5-1?

Ser vel ganske tydelig ut at Solskjær hadde mistet garderoben og mistet troen. Samme hvor mye fint de har sagt om han i ettertid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Cappo skrev (9 timer siden):

Sist jeg sjekket så er det å snuble seg til seier uendelige mye bedre enn å tape 3, 4, 5-1?

Ser vel ganske tydelig ut at Solskjær hadde mistet garderoben og mistet troen. Samme hvor mye fint de har sagt om han i ettertid. 

Det er allikevel ikke rett til himmels. Og det er aaaalt for tidlig å konkludere med en dritt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Cappo skrev (11 timer siden):

United har jo gått rett til himmels etter at Solskjær ble fjernet. Så da var det tydeligvis Solskjær som var roten til de dårlige prestasjonene.

Skal vi nå se...

- Villareal, 2-0 seier, helt elendig førsteomgang (en av de svakeste denne sesongen) men to sene mål og holdt nullen med litt flyt. Slo Villareal også under Ole tidligere i sesongen

- Chelsea, 1-1 og uavgjort i en kamp der man la seg bakpå og knapt skapte en eneste mulighet. Målet kom på en tabbe, og Chelsea hadde enorme muligheter

- Arsenal, 3-2 seier i en hawaii-kamp som kunne bikka begge veier

- Crystal Palace, 1-0 seier der man imponerte i 35 minutter av førsteomgangen og laget så mer trygge ut. Kunne, eller burde sluppet inn mål i andreomgangen

Rett til himmels er det ikke, og man er fortsatt langt unna nivået man hadde i lengre perioder forrige sesong. Både på defensiv trygghet, sjanser skapt og mål scoret. Revisjonisme er farlig å begynne med i fotball.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Chelsea får lag fra North League faktisk. Man City fra League Two. Liverpool og Tottenham fra League One.

Tror Arsenal skal kunne måtte slite litt mot Nottingham Forest da :)

Den trekningen fører også til at vi møter Aston Villa to kamper på rad. Først 08 januar i FA-cupen, deretter i ligaen 15 januar. Edit: Har ikke det skjedd to år på rad nå? I fjor med West Ham, i forfjor med Wolves.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...